Hibridként is jön az új Renault Grand Scénic
Év végére piacon lesz, már most látható a legújabb Renault Grand Scénic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öt- és hétüléses kialakítással, alapáron 20 colos kerekekkel és 48 V-os hibridrendszerrel is érkezik az új Renault Grand Scénic.
Macerás a megnevezés, hiszen a Genfi Autószalonon bemutatkozott Scénic IV-en alapuló Grand Scénic még nem a negyedik, hiszen elsőként a második generációs Scénicből készítették el a hosszabb, tengelytávjával is nyújtott hétüléses verziót, ami aztán már rögtön a 2006-os frissítésétől készült ötülésesként is, ugyanis kiderült, igény arra is van. Az eddig mindig független hátsó ülésekkel szerelt Scénic most újat hoz: már a Grand esetén is 2/1 osztású a második üléssor, de továbbra is három felnőttnek megfelelő kialakítást ígér ott a Renault. Változott az üléshajtogatás is, immár gombnyomásra a padlóra fektethetjük az üléseket.
Természetesen messze nem csak az üléshajtás új, az egész autó az. A Renault CMF C/D moduláris platformjára épül (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel), a karosszéria pedig jelentősen nagyobb a korábbinál. A hosszúság 7,5 cm toldással lett 4,63 méter, a tengelytáv 3,5 centi többlettel 2,8 m. Két centivel nagyobb (1,86 m) a szélesség is, a magasság pedig 7,5-tel, ugyanis a hasmagasság is nőtt 3 centivel, immár 16 cm. Nőtt (4,6 centivel) az első és csökkent (0,6 centivel) a hátsó túlnyúlás. Nagyobb lett a csomagtér is, immár 718 literes (ötüléses) alapméretével a korábbinál 40 literrel öblösebb, a hátsó ülések előretolásával 866 literes.
Miként a külső, úgy a belső is a Renault mai modelljeiből ismerős formákat mutatja. Óriási álló formátumú érintőképernyő került a középkonzolra, digitális a műszerblokk is, a műszerfal opcióként bőrrel borított. Fiókos a kesztyűtartó, állítólag a Scénic II-ből ismert tologatható középső tároló is visszatér. Az ülések is az Espace-ból ismert formájúak, akár masszázst is adók.
A sofőrsegédek között (a kompakt szegmensben elsőként) gyalogosfelismerős (7-60 km/órás tempó között aktív) automatikus vészfékrendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, távolságtartós tempomat, meg persze táblaolvasó és parkolóasszisztens is szerepelhet. A motorkínálat az 1.2 TCe motor 115 és 130 lóerős verzióit csakis kézi váltóval adja, az 1.5 dCi 110 lóerőse háromféle "körítéssel" lesz kapható: manuális váltóval, manuális váltóval és 48 V-os, a generátor helyére épített villanymotoros rásegítéssel, valamint hétfokozatú duplakuplungos robotizált váltóval. Az 1.6 dCi 130 lóerőse manuális váltóval, ikerturbós 160 pacisa szintén hétsebességes EDC váltóval lesz kapható. A hazai piacon várhatóan az év végétől.