Hibridet vagy turbóst? Lexus RX menetpróba
Menetpróba: Lexus RX 200t és RX 450h
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az utóbbi években enyhült a Lexus RX kereslete. Megérkezett az új modell, a rendelések pedig az egekbe szöktek. Valóban ennyire jó lett?
Évről-évre hanyatlóban volt mostanáig a Lexus RX sorozatának eladási statisztikája. Nem véletlenül. A 2008-ban megjelent és 2012-ben ráncfelvarrott előző generáció egyre jobban hátraszorult az újonnan érkező versenytársakkal szemben. Nem volt más választás, jönni kellett az új modellnek, hogy korábban elfoglalt pozícióját ismét visszaszerezze, sőt ezt a szintet akár túl is teljesítse a japán prémiummárka luxus SUV-ja, az RX sorozat. Az egy éve érkezett NX külseje nagy sikert aratott, így adott volt, hogy ezt a formavilágot kell képviselni az új csúcsmodellnek is.
Lexus RX 2016 - méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) |
4890 | 1895 | 1685 | 2790 | 539*/553-1612*/1625 |
Leszámítva azt, hogy a Lexus a kifutó RX miatt hanyatló időszakot élt meg a prémium E-SUV szegmensben, maga a cég pozitív növekedést tudhat maga mögött idén. Hazánkban is jól áll a szénája, hiszen a január-október közötti időszakban (piacrészben) európai viszonylatban is harmadik helyen állunk, mindössze 0,1 százalékos lemaradással a második spanyol piactól. Az idei évre idehaza 29 százalékos növekedést prognosztizálnak, melyben már szerepe jut az új RX-nek is. Szeptembertől rendelhető, mostanáig pedig 52 autót rendeltek meg, a jövő évi terv 105 db. Érdemes türelmesnek lenni, hiszen a várólista jelenleg 6 hónap az új modellre.
Lexus RX - műszaki adatok
200t | 450h | |
Motor | Soros, négyhengeres benzinmotor twin-scroll turbófeltöltővel | V6 benzinmotor + első és hátsó elektromotor |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 | 3456 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | automata/6 fokozatú | e-CVT |
Hajtási mód | 2WD vagy AWD | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 238 (4800-5600) | 313 (n. a.) |
Forgatónyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1650-4000) | 335 (4600) |
Végsebesség (km/h) | 200 | |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 9,2 (9,5)* | 7,7 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 7,9 | 5,2 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 184 | 120 |
Saját tömeg (kg) | 1960 | 2100 |
Szerencsére nekünk nem kellett ennyit várni, elsők között próbálhattuk ki. Igaz, ehhez Európa nyugati partjaira "kellett" repülni, Portugália dimbes-dombos, kanyargós útjain élvezhettük a tavasz mellett a Lexus által nyújtott luxust. Valóban érezni, hogy ez bizony a csúcsmodell (az LS kifutása után...). Anyagminőségben néhány helyen még a német konkurensek is elbújhatnak. A csakis hibridként kapható Luxury változatban nem csupán a bőrülés volt finom, minőségi anyagból, hanem az ajtóberakás és a kormány is a legjobb bőrből készült. Emellett a fabetét is természetes hatású, a tetőkárpit és a napellenző Alcantara szerű anyagát szintén jó érzés volt simogatni. A belső kivitelezésére semmiképp sem lehet panasz. Az 200t csúcsának számító F-Sport dinamizmusa és sportossága mellett egy szinttel lentebb van, már ami a bőrülések finomságát illeti, ugyanakkor még ez a minőség is megállja a helyét a piaci versenytársakkal szemben.
Lássuk, mire képes a kétliteres turbó és a 3,5 literes V6-os hibrid. Előbbit az Executive Plus kivitelben sikerült próbára tenni, a 450h-t pedig az F-Sport változatban. Tény, hogy jobban örültem volna annak, ha ez pont fordítva adódott volna, ugyanis a 2.0 literes turbóhoz jobban illene a sport, a hibridhez pedig a luxusabb csomag. Szomorúságra semmi ok, így is le tudjuk szűrni, hogy melyik mire képes. Az NX-ben debütált 200t motor az RX-ben is jól muzsikál, a hatgangos automatával jól, sőt jobban együtt tud dolgozni, mint az NX-ben. Igaz, hogy a megfelelő váltóreakcióhoz Sport S+ kapcsolóállás kell, de ha csak ennyi az ára egy élményautózásnak, akkor miért ne válasszuk ezt. Rontott ezen az élményen az, hogy a kormányzás áttétele lehetett volna direktebb, a szűkebb kanyarokban pont ez a pici közvetlenség hiányzott belőle.
Csere után a 450h már egy teljesen más világot képviselt mind dinamika, mind pedig élmény szempontjából. A combtámasz helyett komoly oldaltartást kapunk az ülésekben, a sima bőrkormányt perforált bőr váltja. Az F-Sport számos helyen különbözik a Luxurytől, és itt nem csak a belsőre és a külsőre kell gondolni. A felfüggesztés is eltér, itt már adaptív futóművel van dolgunk, melyhez aktív stabilizátorok is társulnak. Ezzel a csomaggal igazi élmény volt a kanyarvadászat. A 2,2 tonnás tömeg abszolút nem érződött, nagy könnyedséggel és élvezettel lehetett fűzni a kanyarokat. A fizika határait időnként csak a gumik halk visítása jelezte, de még ekkor sem vált instabillá vagy kezelhetetlenné a nagy monstrum.
A gyorsulás jobb, de az e-CVT váltó rontotta az élményt. Néhány centi intenzív gázadásra azonnal 5000 1/perc környékére ugrott a fordulatszám, és amíg tartottam ez a pedálállást, addig nem engedett belőle. Ugyanakkor ehhez különösebb gyorsulás sem társult, egyszerűen csak üvöltött a V6. Ilyen szempontból sokkal élvezhetőbb és kiszámíthatóbb volt a 200t, amelyhez a jól megszokott hatfokozatú automata úgy dolgozott, ahogy én akartam.
Az alapfelszereltség egyébként kellően gazdagnak mondható. LED-es fényszórók, elektromos ülésállítás, vezetési mód választó, kulcs nélküli nyitás és indítás, 18-as kerekek, intelligens távolsági fény kapcsolás, táblafelismerő rendszer, sávtartó, adaptív tempomat és ütközés előtti biztonsági rendszer mind-mind az alapcsomag része. Szép! Ezen felül a japánoknál jól megszokott módon csak csomagban lehet gondolkodni. Szerencsére van belőlük bőven, így valószínűleg mindenki megtalálja majd az ízlésének leginkább megfelelőt. Extrák szempontjából érdemes kiemelni a parkolókamerát, amely számos nézettel rendelkezik. Segítségével lényegében nincs lehetetlen parkolási szituáció. A 12,3 colos központi kijelző és navigációs rendszer szintén látványos, és az autó belső méreteihez illő extra, csakúgy mint a 15 hangszórós Mark Levinson hifirendszer, amely koncertterem minőségű hangzást varázsol odabent. A panoráma napfénytető, a vezeték nélküli telefontöltő és a Head Up Display már csak hab a tortán, ugyanakkor sokak számára ezek sem elhanyagolhatók.
Lexus RX - listaárak (Ft)
200t | 450h | |
ECO | - | 16 900 000 |
Comfort 2WD | 14 900 000 | - |
Comfort | 15 300 000 | 17 350 000 |
Comfort Plus | 15 540 000 | 17 590 000 |
Executive | 17 690 000 | 19 740 000 |
Executive Plus | 18 540 000 | 20 590 000 |
Executive Plus Panoramic | 18 680 000 | - |
F Sport | 19 270 000 | 21 320 000 |
F Sport Sunroof | 19 650 000 | - |
F Sport Panoramic | 19 790 000 | - |
F Sport Plus | 20 840 000 | 23 700 000 |
F Sport Plus Sunroof | - | 24 080 000 |
Luxury | - | 23 110 000 |
Luxury Panoramic | - | 23 630 000 |
Lényegében mindent megkapunk, amit egy mai luxus SUV-tól elvárhatunk. Karakteres külső megjelenés, prémium anyagminőség és tökéletes komfort. Mindemellett sportos vagy kényelmes vezetési módban élvezhetjük az új RX-et. A 200t modell 10-11 l/100 km, míg a 450h 9 l/100 km körüli átlagot hozott a vegyes útszakaszokkal tűzdelt menetpróbán. A hibrid rendszer egy jól működő és üzemanyag fogyasztás szempontjából gazdaságos rendszer, az e-CVT váltó viszont sokat ront a vezetési élményen. Aki erre utazik, válassza a 200t motort és az F-Sport kivitelt de biztos, hogy a hibridnek is bőséggel lesznek hívei. A 200t 14,9 milliótól érhető el, míg a 450h 16,9 milliótól. Ezen összegek felkúszhatnak egészen 20,8, illetve 24 millióig, összevetve a legfőbb versenytársakkal viszont még így is több milliót lehet a Lexussal spórolni.
Élőben sem szebb 🙂 [url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/07/uzenet_az_agynak_az_utolso_napon_es_hetvegen_ne_menjen_az_ember_autoszalonra[/url]
Ez RONDA. De nagyon. Élőben nem láttam még, úgy lehet, hogy nem ennyire gáz.
rémes ez a pofa. nagyban még durvább lehet az NX-nél is. bár az élőben azért jobban mutat, mint a képeken…
De mi a baj a műanyaggal , hiszen az az emberiség egyik legnagyobb találmánya , vagy nem ?
Ha lehetne én inkább egy új első lökhárítót rendelnék hozzá ami emészthetőbb 😀 nekem a baloldali dagi nő jut róla eszembe :[url][/url] http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20131104012903/brickleberry/images/e/e2/Brickleberry.jpg 😀 .Igazi formai bravúr lett a rendszámtábla környéke … 😀
“Komor, ránézésre is műanyag, elnagyolt beltér.”
Így igaz, de a legfőbb piacán, az amerikain ez nem hátrány. Egyébként új szelek fújnak egy ideje – az amik is leszólnak ma már egy típust a silány belső tere miatt. Mintha közeledne egymáshoz az európai és az amerikai ízlésvilág – vagy ők lettek igényesebbek, vagy mi adtuk alább(inkább az előbbi). Jól példázza ezt, hogy soha ilyen nagy átfedés nem volt a Ford mostani európai és amerikai modellpalettája között.
Látod, milyen jól el tudunk beszélgetni? Nemhiába reménykedtem.:)
Olvastam sajnos. De megnyugodtam, hogy osztják a véleményem. Amikor megjelentek az első képek a GLE belsejéről, kommentben írtam is, hogy méltatlan egy Mercedeshez, pláne ahhoz a szegmenshez a belseje. Komor, ránézésre is műanyag, elnagyolt beltér.
Az első két ponttal egyetértek, a 3. viszont csak azóta igaz, amióta piacon van az NX. Az előző generációknak nem volt kistesója. Azokat az első 2 pont kannibalizálta:)
Ez prémium, ugyanúgy, mint a 3 német, a Volvo, a Range Rover vagy az amerikaiak. Csak japános megközelítésben. Nem az ergonómia milyensége határozza meg, mennyire prémium egy termék. A kivitelezés, az anyaghasználat emeli a prémiumok közé, emellett pedig a környezettudatos vásárlók számára jelent alternatívát. Olvastad a minap a TC-n a Merci GLE tesztjét? Na, annál jogos a kérdés: az hol prémium!?
A Lexusokat mostanában olyanra tervezik , hogy ne hasonlítson semmi másra , mert biztos van olyan vevőkör , amelyik erre bukik , nehéz ügy … hát ilyenre sikerült .
Szerintem három fő okra vezethető vissza a az RX gyenge szereplése Európában: 1. ez a méret nem ide való, egyre inkább összeáll a 4.4m es kis prémium SUV?, a 4.6-7m körüli közepes és nagy luxus SUVok kategóriája. AZ RX Amerikában egy kompakt autó, itt viszont nem optimális, családi autónak túl nagy,flancos luxus
2. motorizáltság: kehet rinyálni, de az európai előírások a dízelnek kedveznek, még az X5ös is kapható négyhengeres dízellel. ML dettó, XC90 még nagyobb kasztnivalis, Q7 esetében csak idő kérdése. Lehet it picsogni a trolloknak, de jelenleg nem India (vagy Japán, Kína vagy akár a V8asokhoz szokott USA) az az ország ahol a környezetvédelem komolyan számítana.
3. Kannibalizálja a kistesó. Nagyon szűk réspiac marad ennek az autónak amit meghagynak a márkán belüli vagy kívüli konkurensek. Az NX elég nagy belül, elég kompakt kívül, árban is elérhetőbb. Ha valaki ragaszkodik a hibridhez vagy a toyotához, annak ott az NX, akinek a japán gyártás kell annak is marad más, akár dízellel is (QX50 még mindig remek darab [url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/28/inifniti_ex37[/url])
Összességében szerintem a fő gond, hogy a kocsit nem ide tervezték.
Ez a belső valami borzasztó. Összevissza dizájn, zongoralakk, itt egy tekerentyű, ott egy kis gomb, kormánytól balra lent 90-es évekből származó kapcsolók. Prémium? Hol?
Indiában és a többi alulfejlett vidékeken még tíz év múlva is lehet majd dízelmotoros személyautót venni , máshol eltűnnek . mint ahogy a kétüteműek is mifelénk sokáig tartották magukat , máshol ezért minket a jobb érzésűek biztos nagyon sajnáltak .
Pontosabban akármilyen dízel .
Előbb egy Lexus hibrid, mint bármikor német dízel….
“Szomorkodni maximum csak a fűzfának lehet oka.” :):):) Vasárnapi humor-bonbon:)
Az biztos, hogy megosztóbb külsővel rendelkeznek a Lexusok, mint eddig bármikor – de a mellékelt ábra szerint a népek befogadták az új irányvonalat. Szerintem egyébként mindössze csak arról van szó, hogy a Lexus Európában egy felfutóban lévő márka(Amerikában kezdettől fogva elismert), és nem az új design hozta meg a sikert, hanem egyszerűen az emberek kezdenek ráébredni, hogy nemcsak a német hármasból lehet válogatni, hanem vannak itt pl. japánok is. Tehát egyre többen dobják sarokba a szemellenzőt:)