Hibridet mindenkinek! Na, de milyet?
Melyik hibrid mit tud? A Suzuki kínálata remekül szemlélteti!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Néhány éve aligha gondoltuk volna, hogy a piac kedvenc modellje egy hibrid lesz, pedig így van: a Suzuki Vitara mindenképp lágy hibrid, a Swace teljes értékű hibrid, az Across pedig még tölthető is. Vajon mit mutatnak egy közös tesztkörön?
Ma már lágy, teljes és elektromos hálózatról tölthető hibridet is találhatunk a Suzuki kínálatában
Hogy az egyes hibridek közötti különbségeket látványosan bemutathassuk, a Suzuki kölcsön adta a piackedvenc Vitara, a Swace és az Across egy-egy, ráadásul kivétel nélkül full felszerelt példányát: menjünk egy közös kört velük, nézzük meg, mit tudnak.
A Vitara 5,81, a Swace 8,44, az Across 19,3 millió forintról indul, utóbbiból drágább sincs
Három méretosztály, háromféle hibrid hajtáslánc, a Vitara a B-szegmens szabadidő-autója, mondhatni kisautó alapú, valójában a mai mainstream modell, ma ebből a kategóriából (konkrétan a Vitarából) fogy a legtöbb, a Swace már egy számmal nagyobb, azaz középkategóriás kombi, az Across pedig középkategóriás SUV, ráadásul azok között is a csúcsot képviseli 306 lóerős rendszerteljesítményével.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér (VDA) [l] | |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-710 |
Suzuki Swace | 4655 | 1790 | 1460 | 2700 | 596-1232 |
Suzuki Across | 4635 | 1855 | 1690 | 2690 | 490-1168 |
Vagányságból jeles a Vitara, összességében és autóként is meglepően jó, automata váltó, összkerékhajtás, kéttónusú fényezés és panorámatetőt egyaránt elérhető hozzá, a LED fényszórót és a távolságtartós tempomatot sok más mellett alapáron adja (Fotó: Lázár Péter)
GLX felszereltséggel már a Vitara beltere is meglepően minőségi, ülései kényelmesek, de a nagyobb termetűek számára keskenynek bizonyulhatnak
A nem egész 4,2 méteres hosszhoz mérten a Vitara beltere is tágas: átlagtermettel gond nélkül elférni "magunk mögött"
Kézi és automata váltóval is elérhető az összkerékhajtás, de ha együtt és a csúcs GLX felszereltséggel kérjük őket, akkor a 250 ezer forintos panorámatető is társul hozzájuk, így a csúcs Vitara már 8 330 000 forintba kerül
Alaphelyzetben, VDA módszer szerint mérve 375 literes a Vitara csomagtere, egy négyfős család nyaralásához pont elegendő
Terepen - méretéből adódóan - a Vitara a legügyesebb, de a hajtáslánc fizikai kapcsolat nélküli (hátul villanymotoros) összkerékhajtású Across esetén a legkomolyabb (Fotó: Lázár Péter)
Suzuki Vitara | Suzuki Swace | Suzuki Across | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1470 | 1430 | 1500 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1420 | 1420 | 1500 |
Belmagasság elöl (mm) | 940-1010 | 895-965 | 920-980 |
Belmagasság hátul (mm) | 960 | 930 | 1000 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 260 | 280 | 300 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 495 | 500 | 500 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 515 | 490 | 500 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1340 | 1200 | 1490 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 1020 | 990 | 1000 |
Csomagtér magassága (mm) | 440-720 | 460-740 | 820 |
Csomagtér hossza (mm) | 760 | 1000 | 1100 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1560 | 1700 | 1930 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 1100 | 1020 | 1100 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 800 | 800 | 950 |
8,44 millió forintról indul a hibrid, 122 lóerős rendszerteljesítményű Suzuki Swace, ennyi pénzért már egy korrektül felszerelt utazóautó. Fogyasztásával és 205/55 R16 abroncsaival egyaránt olcsón üzemeltethető (Fotó: Lázár Péter)
Ha a hibridek közötti hierarchiát nézzük, a már teljes hibrid Swace a lágy hibrid Vitara fölött áll, építésével viszont ez a triónk legalacsonyabb tagja. A Vitaránál 15, az Acrossnál 23 centivel szerényebb a magassága, klasszikus kombi, annak minden előnyével: óriási, alaphelyzetben is 596 literes csomagtérrel, kényelmes, méretes ülésekkel és egyszerre stabil, egyszerre kényelmes (elöl-hátul független) futóművel. A hajtáslánc itt teljesen más, mint a Vitaránál. A benzinmotor 1,8 literes, Atkinson ciklusú szívó benzines, nem a teljesítményre, hanem a kedvező fogyasztásra, az energiahatékonyságra hangolva. 98 lóerejéhez és 142 Nm nyomatékához egy 72 lóerős, 163 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik az e-CVT osztóműben, ahol egy másodlagos villanymotor is található, ami az elsődleges hajtása közben is képes beindítani a benzinmotort, majd az által áramot termelni. Motorféküzemben mindkét villanymotor áramot termel a hátsó ülés alá épített hibrid akkumulátor töltésére.
Komfortban komoly lépés a Vitarához mérten a Swace, sokkal csendesebb, ülései méretesebbek és kényelmesebbek, de sokkal alacsonyabbra is szereltek
Széltében és hosszában is meglepően jó a helykínálat
Bár a hatalmas padlórekesszel számolva 596 literes a csomagtér, mindenképp óriási
a 4,4-5,1 l/100 km WLTP érték olyan szinten hozható, hogy a meleg motorral indított, zömében országúti, de némi autópályás szakaszt is tartalmazó tesztkörön tankolás szerint is 4,4 l/100 km érték adódott.
A Vitara 1,4-es turbós, a Swace 1,8-as szívó és az Across 2,5 literes, szintén feltöltő nélküli benzinese közül a Swace négyhengerese a legszerényebb teljesítményű és a legtakarékosabb is, igaz villanymotorjának köszönhetően nem tűnik gyengébbnek, az Across pedig külső tölthetőségével összességében még szerényebb fogyasztású is lehet
Mindenképp elöl hajt és csak önmagát tölti a Swace, de így is van benne két villanymotor és egy nagyon hatékony benzines, a gázpedált elengedve azonnal visszatöltésbe kezd, ezzel hatékony, finoman vezethető. Az üzemi fékekre ritkán van szükség, így azok alig kopnak
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 6AT AllGrip GLX Panoráma | Suzuki Swace 1.8 Hybrid CVT 2WD GLX | Suzuki Across 2.5 Plug-In Hybrid E-CVT E-4WD GLX | |
Emissziós norma | Euro 6d | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1373 | 1798 | 2487 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/6 | e-CVT | |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 130 (5500) | 98 (5200) | 185 (6000) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 235 (2000-3000) | 142 (3600) | 227 (3200-3700) |
Villanymotor teljesítménye elöl/hátul [LE] | 17/- | 72/- | 182/54 |
Villanymotor nyomatéka elöl/hátul [Nm] | 53/- | 163/- | 270/120 |
Rendszerteljesítmény [LE] | 130 | 122 | 306 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,2 | 11,1 | 6 |
Végsebesség [km/h] | 190 | 180 | 180 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,2-6,5 | 4,4-5,1 | 1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 141-147 | 99-115 | 22 |
Saját tömeg [kg] | 1295 | 1420 | 865 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1780 | 1835 | 1940 |
Abroncsméret | 215/55 R17 | 205/55 R16 | 235/55 R19 |
Garancia | 3 év általános garancia + 7 év a hajtásláncra és a hibrid rendszer elemeire | ||
Alapár (akciósan) [Ft] | 8 330 000 Ft | 9 790 000 Ft | 19 300 000 Ft |
A Suzuki csúcsmodelleje az Across nem csupán a legjobb teljesítményt és dinamikát, hanem egyben a legjobb fogyasztást is adja: WLTP értéke 1 l/100 km, ami a valóságban is reális
Jó dolog, ha egy autóban van villanymotor, akár csak a rásegítést adó lágy hibrid ISG rendszere, még jobb, ha egy autó hibrid, azaz hajtani is képes villanymotorral (miközben akár már két villanymotor van benne, lásd a Swace kapcsán), ha pedig akkumulátora az elektromos hálózatról is tölthető, akkor valóban hosszú távokat tehetünk meg vele úgy, hogy a benzinmotorját be sem kell indítani. Jól példázza ezt a Suzuki aktuális csúcsmodellje, az Across, ami 18,1 kWh-s akkumulátorával vegyes üzemben is 75 kilométeres elektromos hatótávot ígér, városi/országúti használatban pedig 98-at.
Óriási az Across beltere, alapáron jár hozzá a félig bőr kárpitozás, valójában szerencsés és a komfortot növelő, hogy az ülések középső része szövet
Az Across még a Swace-re is rálicitál helykínálatával, itt az üléspozíció is kellemesen magas
Sport módba kapcsolva meglepő élénkséggel harapja az utat, a 0-100 km/órás gyorsulás mindössze 6 másodperc.
De nem csak az autó hangolása, a hibrid üzemmód is állítható, tisztán elektromos, hibrid, az előbbi kettő között automatikusan váltó és az akkumulátort (például egy későbbi városi üzemhez) töltő mód is elérhető, a hajtáslánc alapvető elve pedig a Swace kapcsán ismertetett, azaz elöl itt is van egy másodlagos villanymotor az e-CVT osztóműben a hajtás közbeni motorindításhoz vagy áramtermeléshez. Mivel itt a fogyasztásméréshez 80 kilométer egyértelműen kevés volt, ezt az autót tartottuk még két napig, ami alatt összesen 200 kilométert mentünk vele, amikor lehet, töltve. Beigazolódott: hozható vele az 1 literes átlag. Korábban a Suzuki menetpróbáján mentem vele "lemerült" akkumulátorral is, ami valójában 20-25%-osat jelent, úgy 5-6 liter közötti fogyasztás adódott (józan vezetés mellett), így a több száz kilométeres utakon is ilyesmivel érdemes számolni (szabályos közlekedés mellett).Nem kunszt vele a 80 kilométer feletti elektromos hatótáv, a hajtáslánc összesen 3 villanymotort és egy benzinest tartalmaz
Meglepő lehet, de hosszával és csomagterével is nagyobb a Swace, mint az Across, persze utóbbi sem szerény méretű, utasterével egyértelműen tágasabb
Azon túl, hogy mindhárman alapáron hibridek, a LED fényszóró és a távolságtartós tempomat is kivétel nélkül alaptartozék hozzájuk, az Across esetén még a metálfényezésért sem kell külön fizetni
A hibrid mindenképp jó, s mondhatni, hogy minél komolyabb, annál jobb, csak persze annál drágább. De valójában mégsem állítom, hogy mindenki számára a legdrágább lesz a legjobb. Ha ugyanis fontos a városi parkolhatóság, fontos a magas üléspozíció, és még az összkerékhajtásra is szükség van, de számít a relatív megfizethetőség, akkor bizony a Vitara a legjobb választás, ami ráadásul összkerékhajtás, automata váltó és a fullextrás ellátmány nélkül, de már távolságtartós tempomattal, koccanásgátlóval és LED fényszóróval 5,81 millió forinttól megkapható, a fogyasztása pedig gond nélkül 5-6 liter között tartható. A sokat utazó "hosszútávfutóknak" egyértelműen a Swace a legjobb, alacsony építésével nemcsak a leginkább stabil útfogást és a legjobb vezethetőséget, hanem a legjobb hosszú távú (akár 5 liter alatti) fogyasztást is adja. Ha pedig a rövid távokat emissziómentesen és (otthoni töltéssel) 2 literes benzinfogyasztás alatti költséggel autóznánk, valamint jelentős teljesítményére és kiemelkedő menetdinamikájára is vágyunk, valamint azt meg is tudjuk fizetni, akkor remek választás az Across, még akkor is, ha egyértelmű: legnagyobb erőssége a hajtáslánca, nem pedig a dizájnja vagy utasterének minősége, az ugyanis alig jobb a Swace-hez mérten, mondhatni tisztes iparosmunka, de nem több.
Közös pont a 3+7 éves garancia is a Suzuki kínálatában (Fotó: Lázár Péter)
Na látjátok? Ez most itt a reklám helye, ott is van a fizetett hirdetés.
De ezzel baj nincs..
Hogy írjam, h érthető legyen…
Szóval, az nem bűn, ha valaki a jót reklámozza. A megbízhatót, jó ár/értékarányút, és többé-kevésbé magyar terméket népszerűsít, aki például Vitarát vagy Scrosst reklámoz. Ergo a magyar gazdaságot boostolja ezzel.
(A németek mind német terméket vesznek, hogy tolják a saját gazdaságukat, csak nálunk divat a hazai termékek lenézése, a külföldiek felszopása, jó csicska módjára)
A cikkben japán technikát hirdetnek, ami köztudottan a legjobb a világon, megbízható és ehhez képest korrekt áron hozzáférhető. Tehát a szerző azzal, hogy a cikkben szereplő termékeket népszerűsíti, kollektíve jót tesz a társadalommal és a hazai gépjarműállománnyal azon mód, hogy hátha így többen vesznek a cikkben szereplő típusokat, mintsem németből behozott, a német által teli fingott, teli sz@rt, füstokádó, lógóbelű kotvány prémiumokat.
Szerintem jobb lenne, ha semmit nem írnál, mert erre a szellemi hasmenésre semmi szükség sincs. Csak egy apró kérdés: mit gondolsz, a magyar gazdaság szekerét ki tolja? Milyen autógyártók?
Válaszolnék, de azt írtad ne írjak semmit.. most dolgom van éppen, de a nap folyamán lehet válaszolok majd, ha úgy döntök, addig várj türelemmel.
„A Suzuki csúcsmodelleje az Across nem csupán a legjobb teljesítményt és dinamikát, hanem egyben a legjobb fogyasztást is adja: WLTP értéke 1 l/100 km, ami a valóságban is reális”
Nulla liter is reális, mindössze annyit kell tenni, hogy 50-100 kilométerenként fel kell tölteni az autót, úgy csak a 18-36 kWh-s villamos fogyasztással kell számolni.
Mentség, hogy a plug-in hibridek WLTP mérése a jelenlegi formájában felesleges, hiszen azt mindenki tudja, hogy tisztán elektromosan használva nem fogyaszt benzint, más pedig nem derül ki belőle.