Hibridet, ha van V8 is? Ne viccelj! – Lexus LC 500

Ez úgy szól, hogy elfelejted a hibridet! - Lexus LC 500 Limited Edition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ugyanannyiba kerül, a technikája egyszerűbb, de kétszer annyit eszik. Tudod mit? Az összes forintot megéri, amit ilyen hangorkán mellett eléget. Nincs az a hanggenerátor, ami a hibridnek ilyet csinál.


Maradtak tüskék a hibrid Lexus LC tesztje után, ami nem csak a komor fekete belső miatt lehetséges. A külső a sárga fényezéssel is látványos, mondjuk annak átvételekor már láttam ezt itt, úgyhogy tudtam, hogy van szebb. Belső tekintetében pedig biztos voltam benne, hisz az LC kabinja hasonlóan szoborszerű, mint a külseje, a totál fekete kárpittal meg sikerült úgy agyonvágni, hogy egy csomó részlet fel sem tűnt. De valójában a külső is lehet sokkal látványosabb egy jól választott fényezéssel, mint ez a Kasmírkék, ami a Limited Edition sajátja és elképesztően mély, annyira, hogy az összes fényt elnyeli fotózáskor. Nagyon nehéz jó időpontot találni ahhoz, hogy visszaadja azt a pompát, amit élőben.

A formák észbontóak, az összes idom érzelmeket hoz ki abból, aki csak meglátja.

Megint ugyanaz volt, mint a sárgánál, sok járókelő egyszerűen felkiáltott, amikor meglátta. Főleg fiatalok, ami azért megnyugtató, mert ezek szerint még lesz autómániás utánpótlás.
A Lexus furcsán csinálta az LC bevezetését, két választása van a potenciális vevőnek, vagy a V6-os hibrid, 10 virtuális fokozatú automata váltóval, vagy ötliteres szívó V8-as 477 lóerővel és 10-es normál automatával. Melyik hangzik jobban? Naná, hogy az utóbbi, már csak a konkrét hangja miatt is. Nem mondom, hogy nem izgultam az első indításkor, hisz a hibridből épp az hiányzott, hogy nem volt semmi akció indításnál, csak steril bekapcsolás, majd valahol a távolból menet közben felmorajlott valami. Na, itt úgy üvölt rád, hogy szabályosan megijedsz, tisztességes V8-as módjára indításra felhörren, és még tartja is egy darabig a fordulatot. Jókora adrenalin-fröccs ez, amit csak följebb és följebb pumpál az, ha pöccintgetsz egyet-kettőt a gázpedálon. Belemozdul a fenséges acél és karbonszálas elemekből összerakott karosszéria,

azért itt érezni, hogy nem steril autózás lesz az elkövetkezendő 3-400 kilométer.


Az ötliteres változó szelepvezérlésű V8-as régi vágású, ugyanezt megtaláljuk az RC F-ben, vagy a GS F-ben is változatlan teljesítménnyel. 477 lóerő, pont az a szám, amit egy ilyen külsejű autóhoz társítani szeretnénk, bár van olyan pillanat is, amikor a hangtalan suhanás is jól áll neki, kétlem, hogy aki meghallja a V8-ast, az végül mégis hibridet venne. Egészen más karakter egy ilyen japán V8-as, mint mondjuk egy Mustang. Az amerikai alacsony fordulaton is hangos és 5500-nál adja le csúcsteljesítményét, ami nagyon közel áll a Lexus LC-hez, de

ezt itt 7100-ig kell forgatni a 477 lóerőhöz.

4800-nál már megvan az 540 Nm nyomaték, amiből már alacsonyabb fordulaton is van bőségesen, ám mégsem akkora tolás az eredmény, mint amire számítanánk. Nem vág hátba, hanem egyenletesen tol, és nincs sem megtorpanás, sem nagyobb lépcső a teljesítmény leadásban, 8000 környékéig simán lehet pörgetni, és addig vígan forog. Valahol 5000 környékén kezd kisimulni és elvékonyodni a hangja, amin tisztán hallani, hogy rengeteget igazítottak, mire ilyen szabályos lett. És ez nem hanggenerátor, lehúzott ablakkal hallani csak igazán, mi történik kint és az bizony olyan, amitől a petrolheadek szemébe könny szökik.
Hirdetés

A 10 fokozatú váltó működése érdekes, terhelésen nem épp gyors, mondhatnám úgy is, hogy van egy kis hatásszünet két fokozat közt, némi csattanással a kipufogóból, mikor elveszi a gázt. Nincs vele baj, így is 4,7 másodperc alatt 100-on van, na persze csak ha nem kapcsoltuk ki a kipörgésgátlót, különben addig füstölnek a hátsó kerekek, amíg bírják a gumik. Gond nélkül odapörköli őket, kanyarban is, bár ott leginkább az ívbelsőt, ugyanis itt nincs sperr, magasabb felszereltségnél viszont már jár. A futómű továbbra is ugyanolyan hibátlan, mint a hibridnél volt.

A 21 colos kerekek mintha a lábaink meghosszabbítása lenne, mindent érzünk a talpunkon, fenekünkön, de még a legrosszabb út sem büntetés.

Egyszerűen ördögi az elöl hátul többlengőkaros, öntött alumínium elemekből összeállított futómű. Lehet összkerékkormányzásos is, de alapból is vállalhatóbb a fordulóköre, mint a Yaris GRMN-nek. Rendkívül jól tapad, pedig a súly itt is 1935 kiló, mégis sokkal gyorsabban képes haladni bármilyen kanyargós úton, mint arra számítanánk. Mit eszik? 23 literig talán nem ment föl a fogyasztás, de 22 alá se. Ez ilyen. Pár nap együttlét alatt nekem nem ment a kis fogyasztás, akinek igen, annak nem való, vegye nyugodtan a hibridet!
A belső tudom, hogy megosztó, de én belezúgtam. Lehet, csak azért, mert a fekete után itt kiadja azt az extravaganciát, ami ehhez illik, és az elérhető teljesen bézs lesz az arany középút, de abban megegyezhetünk talán, hogy ez így látványos. A kék és fehér bőr, valamint narancssárga Alcantara összessége ütős, ez a belső nálunk csak a Limited Edition része. Így eléggé ki vannak hangsúlyozva a csinos ajtókárpitok és a középkonzol is, valamint a mesterien formázott ülések.

Kevés irányban állíthatóak, de úgy alakították, hogy alapból körülöleljen, ennél jobban egyelőre nem ültem.


Az anyagok kiválóak, mindenhez elképesztően jó hozzáérni, a formák is nagyon rendben vannak, a multimédiától sírni tudnék, de kárpótol a kék kormány, amitől azóta is vigyorognom kell. Az összeszerelés példás, bár nagyon furcsa, hogy az ablakok körül már feljött a díszléc több helyen is. Ez most egy egészen alap kivitel, nincs aktív szárny, vagy karbon tető, de még szerencse, hogy alapból üveg a plafon. Ez viszont furcsa, mert kívülről az egész tető üveg, bentről viszont csak egy kis ablaknyin látunk ki, ami ráadásul nem is nyitható, kicsit pazarlásnak érzem.

Akárcsak a hibrid, a V8-as is 29 650 000-nél kezdődik.

Ez a Kasmírkék Limited Edition a hétrétegű fényezésével és háromszínű belterével már 36,6 millió, ami finoman szólva is túlzás úgy, hogy még az aktív szárny és a sperr difi sincs benne, miközben a Supreme-ben 33,5-ért igen. Egy valamire való ellenfele, a Mustang ennek feléből megvan, minőségben és presztízsben persze sehol nincs hozzá képest. Audi RS5, BMW M4, Mercedes-AMG C 63? Mind más kategória, de sebességben utolérhetik, árban pedig felülmúlhatják. Mercedes S 560? 10 millióval magasabban kezdődik, és bár a hamarosan érkező 8-as széria (BMW) lehet az LC méltó ellenfele, szinte biztos, hogy precizitásban és érzelemben esélye nem lesz a japánnal szemben, ahogy egyik németnek, vagy amerikainak sem.
Értékelés
Pozitív
Különleges megjelenés, kiváló anyaghasználat, csodálatos hangélmény és menetteljesítmény, relatíve nem túl magas ár
Negatív
Tetemes fogyasztás bármilyen felhasználás mellett, elálló díszlécek
Árak
Tesztmodell alapára
29 500 000 Ft (2018.07.26.)
Tesztautó ára
36 650 000 Ft (2018.07.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4969 cm3
Teljesítmény:
355 kW (483 LE) 7100 1/min-nél
Nyomaték:
540 Nm 4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,7 s
Végsebesség:
270 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4760 mm
Szélesség:
1920 mm
Magasság:
1345 mm
Saját tömeg:
1935 kg
Össztömeg:
2385 kg
Terhelhetőség:
450 kg
Tengelytáv:
2870 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
197 l
Belső szélesség elöl:
1435 mm
Belső szélesség hátul:
1244 mm
Belmagasság elöl:
944 mm
Belmagasság hátul:
817 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
4969 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
automata/10
Nyomaték:
540 Nm 4800 1/min-nél
Teljesítmény:
355 kW (483 LE) 7100 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
270 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,7 s
CO2-kibocsátás:
263 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
22,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.26. at 17:04
    Permalink

    Elképesztően gyönyörű ez az autó. És az a motor, 5000 köbcenti, V8… Szépséges, lenyűgöző. Japán műremek. Kár, hogy ennyit fogyaszt. De most komolyan, nem rég volt egy 3 hengeres BMW sportkocsi ugyancsak különleges kinézettel 50 millióért, azt vagy ezt választaná bárki? Ez 30 millió.
    Láttam élőben is ilyet, a hibridet és letaglózó látvány. Majd 5 méter, nem túl praktikus, alig lehet elférni hátul és kicsi a csomagtartója, de az a forma, a lámpák, a hatalmas kerekek… Álom lehet egy ilyen V8-at vezetni.

    • 2018.07.26. at 21:49
      Permalink

      Köszi hogy beírtad ezt az ömlengést . Mennyit kaptál ezért a Lexus Budától ? Azért kérdezem mert éppen melót keresek és rá érek itt egész nap trollkodni meg ömlengést írni olyan autóról ami valójában esztétikailag nem annyira eltalált és bent is vannak apróbb hiányosságok.. pl a precízen összeszerelt Japán autót amit se a Német se az Amerikai nem ér utol .. elálló díszlécekkel adták oda tesztelésre … Biztonsági öv csat egy vicc … A két ” ökörszarv” a műszerfalon egyenesen undorító … központi tft kijelzőt sikerült beletenni 8 colosat amin a térkép nem fut … belső menürendszer kész káosz kezelhetetlen szar .. grafikája kb egy win3.11-es játék 256 színes 16 bites grafikájával ér fel … konkurensek már majdnem 4k-s kijelzőket szerelnek az autóikba itt meg megmaradt a 15 évvel ezelőtti felbontás … egyébként ha elkezdjük felszerelgetni akkor kb 35 be fáj egy olyan autó amiben nem csak ülések vannak hanem pl adaptív ” kitakarós” LED amit csak a legnagyobb csomaghoz kapsz meg egyébként marad a reflektor tompított LED combó ami már egy Suzuki Swiftben is rendelhető . És mindezt egy alapáron 30 milliós autótól kapjuk !!!

      • 2018.07.27. at 00:22
        Permalink

        Ennek a keréknyomába sem érhet egy mercedes. Maximum csókolomot köszönhet ennek. Ez így még akkor is autó lesz, amikor a mercedes már létezni sem fog. Az egy egyenautó, 12 egy tucat, mind egyforma. Olyan, mint általában a németek nagy része. 28 bőrt húznak le ugyanarról a kinézetről. Két ráncfelvarrás között, vagy akár generációváltás között különbség semmi. Meg sem lehet állapítani, melyik mikori, mert ugyanazt adják el a sok …-nak. És persze mindig a megfelelő felárral.
        Ezzel az erővel, mondhatnám, hogy te meg egy németbérenc vagy.:-)
        Nevetséges.

        • 2018.07.27. at 14:47
          Permalink

          Soha nem írtam ilyen ömlengést és én nem szeretem a Német autókat volt már Japóm , Amerikaim ” még mindig megvan” , Svéd és van egy Németem amit kifejezetten nem csípek …. de és mindig a de után jön a lényeg a többi nemzet autóinál én jobbnak ítéltem meg a Német gyártmányt ezért maradok úgy gondolom továbbra is a Németeknél ” ha csak nem jön valami jobb ,de idáig még nem jött… ” . Vannak hibái elég sok és szerintem nem éri meg az árát ” ugyan úgy ahogy egyik autó sem ” , de az általam használt típusok közül a Német gyártmányok állnak hozzám közelebb .

          Az meg hogy egy Lexusnak a kerék nyomába sem érhet egy AMG eléggé vicces kijelentés … 😀 😀 ne felejtsük el hogy a Lexus márkát 1989 ben alapította a Toyota míg az AMG-t 1987 ben … és amikor a Toyota a 30 évek elején még csak varrógépet gyártott a Mercedes Benz már akkor 1926 os alapítása óta már több autótípust felmutatott … egyébként a Toyota első autója előtt bő 30 évvel már volt egy Mercedes Simplex nevű típus amit 1902 ben mutattak be.. nézzük meg mit mutatott be akkor a Toyota hmmm egy szövőgépet 😀 😀 😀

          • 2018.07.27. at 14:49
            Permalink

            1967 az AMG lapításának éve nem 87 .

          • 2018.07.27. at 15:21
            Permalink

            Bocs, de nagyon bután gondolkozol. Akkor szerinted egy kisebb múltú cég a b*d*s életben nem érhet be minőség terén egy nagyobb múltút? És ha ezt a dolgot tovább bontjuk:

            – a Hyundai Ioniq vagy a Kia Niro soha, de soha nem lesz olyan jó, mint riválisuk, a Prius, mert ’97-ben, az 1. Prius piacra dobásakor még csak az Accentet, ill. a Sephiát gyártotta? 😀
            – a VW Amarok soha, de soha nem lesz olyan jó, mint a Toyota Hilux, amit már az X-edik generáció óta reszelgetnek, az Amarok meg még új fiú a pályán? 😀
            – a Tesla kihívói pedig biztosan rosszabbak lesznek a Model S, X, illetve 3-nál, mert később kezdték? 😀

            …és még lehetne sorolni. Ezek ilyen kőbe vésett dolgok nálad? A hozzád hasonlók szokták üres frázisként pufogtatni a “presztízs” kifejezést, miközben a nagy presztízsű márkáknak is bőven vannak megingásai(de a te torkodon ezek szerint azokat is lenyomják), míg egy kis múltú bármilyen jó termékkel, de tényleg bármilyen jóval előrukkolhat, a szemedben sosem lehet komoly “kihívó”? Ez komoly? 😀

            Egyszerűen csak annyi az egész, hogy amikor új fiúként akarsz minden nagy öreget lenyomni, sorra veszed a vetélytársakat, kielemzed őket, és egy olyan csomaggal jössz ki, amelyben össze vannak gyúrva az erősségeik, a gyengéik pedig ki vannak javítva – majd korrekten be kell árazni. Ha ezt jól csinálod, már friss húsként te lehetsz a legjobb a piacon. A legnagyobb ellenséged az lesz, hogy a nagy múlttal bíró ellenfeleid már megszilárdították nevüket a piacon és a vásárlók fejében, neked pedig utat kell törni. Sokaknak sikerült már…

          • 2018.07.27. at 20:32
            Permalink

            Van benne igazság amit írsz csak hát nem szabad elfelejteni hogy a tudás a tapasztalattal jön a tapasztalat pedig idővel … és az új fiúk tapasztalatlanok e téren mint az öregebbek . 🙂

  • 2018.07.26. at 21:54
    Permalink

    Szerintem nem az S osztályhoz kellene mérni mivel méretben az E osztályhoz tartozik abból pedig egy jól felszerelt E 63 AMG alig drágább mint ez ás ha jól tudom most ott alap az 510 ló 700 nm és egy olyan fejlett 4 kerék hajtás ahol kikapcsolható az első kerék így full hátsókerekes lesz az autó ..ha kell akkor viszont visszakapcsolható 4 kerékbe pl télen… Lexus meg marad hátsókerekes ….. szóval inkább az AMG .

    AMG C63 32 millió így felszerelve ahogy ez van …szóval nem értem miért írják azt hogy drágább mint a tesztben szereplő Lexus ami ha jól látom nem is alapfelszereltség szóval biztosan drágább mint a kiírt 29 milliós összeg .

  • 2018.07.26. at 22:28
    Permalink

    Valójában itt a V8-as motor az összehasonlítás ténye, mivel a C63 AMG a jelenlegi árlistában nem szerepel, így C kupéból csak V6-os C43 AMG kapható, ami méretben leginkább az RC F konkurense, így ha méretben nézzük, erős felára van a Mercedesnek. E kupé AMG-ből szintén nincs V8-as, a jelenlegi árlista szerint csak az új soros hathengeres benzinmotorral kapható E53 van, ám méretben valóban ez áll legközelebb az LC-hez, az exkluzivitás miatt mégis inkább jobban passzol mellé a V8-as S kupé. Nehéz belőni a konkrét konkurenst, hisz az LC sem annyira tökéletes, mint szeretnénk, ám egy Merciben sem lesz soha annyira jó ülni, mint egy LC-ben.

    • 2018.07.27. at 13:18
      Permalink

      Tisztelettel, hadd kérdezzem meg, miért nem lesz “soha” olyan jó ülni egy Mercedesben, mint az LC-ben? Ha esetleg most nincs olyan jó egy Mercedes sem, mint ez a Lexus, akkor is furcsa lenne kijelenteni, hogy “soha”, de még abban sem lennék biztos, hogy most nincs jobb.

      • 2018.07.27. at 14:18
        Permalink

        Valóban, a jövő Mercijeire való tekintettel ilyet erős is lenne kijelenteni, had pontosítsak, a korábbi és a ma kapható Mercedesekre gondoltam. Az LC rendkívül jó kialakítású olyan tekintetben, amilyennek egy sportautónak, vagy egy GT-nek lennie kell, számomra valahogy sosem jut eszembe sportosság arról, ahogy egy Mercedesben ülök, pláne a rengeteg kijelzőt látva. Látva magam előtt az LC hagyományosra vett, de digitális műszeregységét, vagy az LS megoldását, sokkal több ízlés szorult bele, mint a Mercedes szélesvásznú műszerfalába. Hangsúlyozom, ez vélemény és a sportosságról van szó

        • 2018.07.27. at 17:55
          Permalink

          A sportossagot mint tulajdonsagot eloterbe helyezve biztosan helytallo ez az erveles. A Mercedes full szelesvaszon kijelzoje nekem sem a kedvencem, a facelift C-osztaly egy fokkal szerethetobb szamomra is. Szerintem a kormany ele csak eredeti, szep, fizikai mutatos orakat szabadna tenni, plusz egy head up display, ehhez kepest pl. egy mai Audi…szornyu

    • 2018.07.27. at 14:55
      Permalink

      Igen valóban nehéz belőni mert az S osztályhoz pozicionálták az Lc-t mértben viszont az E osztályhoz van közelebb . Valóban nincs még az E kupéból 63 AMG verzió az árlistán de limuzinból van és abból könnyedén át lehet számolni a kupé árát tekintve hogy ugyanolyan felszereltség esetén 500-1.000.000 ft között van az árkülönbség a limuzin javára … Én 38 ra számoltam egy amg 63 at limuzinba tehát 40 ből kijön egy e63 kupé … Lexus Lc500 pedig 35 felett lenne úgy felszerelve … S 63 Amg bő 15 el drágább . BMW 8 as szériát meg még még kérdéses , hogy hová árazzák be de szerintem az sem nagyon lesz drágább mint az Lc500.

      • 2018.07.27. at 15:30
        Permalink

        Az LC 500 Supreme felszereltségben egy feláras metálszínnel nem kerülhet többe 33,6 milliónál, ez a plafon, a BMW-nél a 840d-nek már van ára, ami 33 millióról startol sorhatos dízellel. A Mercedesnél az E63 AMG valóban lehet potenciális konkurens, ám a turbós V8 miatt én nem feltétlenül helyezném őket egymás mellé, ugyanakkor tény, ha a gyorsaság a cél, az AMG mindenképp jobb, ha a nyer vezetési élmény, akkor már nem feltétlenül mondanám, és a valódi gyorsaságot kihasználni kevés alkalom van, a minden pillanatban elérhető élménye miatt szavaznék inkább az LC-re, kérdés, ki mit keres

        • 2018.07.27. at 20:30
          Permalink

          Szóval szerinted annyival rosszabb lenne vezetési élmény szintjén egy AMG mint amennyivel a szóban forgó Lexus többet ad ? Nem tudom van e most a Pappasnál 63 AMG kipróbálásra ,de ha van javaslom vidd el egy körre még friss a Lexus Ls500 tapasztalat könnyű összehasonlítani őket . Annyival jobb talán a Lexus a szívó v8 ason kívül hogy itt középen ülsz a kocsiban Mercinél meg előrébb viszont oda cserébe hátra befér 2 gyerek ide meg maximum egy bankkártya .

          Igazad van tényleg van 8-asnak ára pofátlanul drága lett …

        • 2018.07.27. at 20:43
          Permalink

          Ha már mindenképpen áraknál tartunk akkor a szóban forgó tesztautó egyébként egy Lexus Ls500 Limited Edition ( SFX:02) felszereltség ez a kék szín és a bőr kombináció csak ahhoz a típushoz rendelhető a tesztautó ára pedig 36.650.000 Ft és nem a tesztben szereplő összeg ami hibásan 29.500.000 Ft lett kiírva . Szóval így már szerintem talán árban nincs akkora kontraszt az AMG-hez képest 😉

          • 2018.07.27. at 21:24
            Permalink

            Igen, ez egy kicsi megkavart, mert a hazai konfigurátorban egyáltalán nem szerepel ez a modell, ahogy az árlistában sem, csak a Lexus Budánál, míg például az amerikai konfigurátorban össze lehet válogatni ezt az összeállítást is. Az ára valóban annyi, ami irreálisan sok egy fényezés miatt úgy, hogy se aktív hátsó spoiler, se sperrdifi nincs benne, miközben 33,5-ért a Supreme-ben igen. Szoval 29,5-ért technikailag megkapható egy ilyen LC csak más színben, de ha kell a sperr meg a spoiler, akkor sem kell többet fizetni 33,5-nél.

  • 2018.07.27. at 00:40
    Permalink

    Ez az autó nagyon szép, akinek ez nem tetszik, annak szerintem valami ízlésficama van vagy hasonló. Ez a forma még Zoldnek is bejött, pedig nem egy Lexusrajongó. Szívó V8, turbo nélkül, igazi régi vágású erőgép, tartós és megbízható egy ilyen karosszériával. Írtózatos hangja lehet. Minden hibáját azonnal elnézném. 🙂
    Minden a vezetési élménynek van alárendelve. Lehet, hogy nincs 4 meg 8k-s kijelző, de az a szemfényvesztésről szól, ez őszinte. Gondolkodás nélkül ezt venném, ha ez vagy valami német csoda mellett kellene döntenem. Ha ez lenne a legnagyobb gondom. Ilyenkor irigylem az autós újságírók munkáját… :-). De persze nagyon sz*r lehet mindig visszaadni a jó kocsikat.

    • 2018.07.27. at 13:25
      Permalink

      Nekem nem tetszik. Nem csak szimplán nem jön be, hanem egyenesen nem találok rajta olyan részletet, ami tetszene és összességében sem ad ki számomra egy kívánatos valamit.
      Nem szeretem a sarkításokat, nem keresem a hibákat, de ez így ebben a formában nagyon gyenge.
      Lehet, hogy jó vezetni, biztos nagyon jó technika, de külső alapján eszembe nem jutna ilyet venni.
      Mindig nevetek mikor ilyeneket olvasok: “ízlésficam”, “keréknyomban sincs”, stb, stb… Butaság. Színtisztán.

      • 2018.07.27. at 15:04
        Permalink

        Nem csak neked nem tetszik hanem minden jó ízléssel bíró embernek nem tetszik . Vízszintes indexek ? 😀 Úgy megtörik az egyébként sem túl harmonikus vonalakat ahogy kell … 2 kipufogó és felette még egy műanyag imitáció ? 😀 Full Fulll gagyi kínai tuningos autót mutat a hátulja … egyedül a 3d-s hátsó lámpa az ami talán látványos ás elfogadható .

        Szóval a hátsó lámpán kívül az egész autót újra kellene dizájnolni …

        • 2018.07.27. at 15:37
          Permalink

          Na a két ember megtalálta egymást. Boruljatok össze és vegyetek egy Mercit😃. Én eddig bárkinek mutattam ezt az autót képeken (én láttam élőben is, belülről is) mindenki elismerően csettintett. Igaz, hogy szubjektív a szépség és amikor az utcán is meglátok a “ronda” nőt, eszembe jut, hogy a zsák, meg a foltja, de hogy ennyire ne legyen ízlése valakiknek… De hát ezért változatos az emberiség. Nincs ezzel baj.

          • 2018.07.27. at 15:52
            Permalink

            Én már vettem Mercit, köszi, és még fogok is.
            Jó csettintgetést kívánok addigis, amíg Te is veszel egy Lexust.

          • 2018.07.27. at 16:03
            Permalink

            Attól, hogy vettél Mercit, attól még nem lesz jobb.😃 Ez legfeljebb azt bizonyítja (főleg ha újat vettél és nem egy szétrozsdásodott roncsot), hogy van pénzed. Semmi egyebet. A pénz amúgy sem jár legtöbbször együtt sem a jóízléssel, sem a stílussal. Ha meglátok egy Mercit (amiben a cigók is furikáznak), semmilyen érzelmet nem vált ki. Ellenben amikor ezt megláttam, hmmm. És hidd el nem voltam egyedül.
            De egy sértődött Merci tulajt nem fogok meggyőzni semmiről és nem is akarok. Neked az tetszik, nekem meg más.

          • 2018.07.27. at 16:06
            Permalink

            Ja és a Lexus sem attól lesz szép, hogy én veszek bármikor is, ha így gondolkodnék, az csak azt bizonyítaná, hogy egy nagyképű p*r*szt vagyok 80 IQ-val és egy jó adag önbizalommal megáldva. Ez pedig eléggé veszélyes elegy lenne.😃

          • 2018.07.27. at 16:09
            Permalink

            Senki nem irta hogy attol jobb lesz hogy en vettem. Te irtad hogy boruljunk ossze es vegyunk, en meg irtam hogy mar vettem.
            Nekem nem tetszik, de nem ocsaroltam es nem hordtam le mindennek.
            Neked tetszik, es idehuzakodtal mercikkel meg egyeb nemet autokkal, es leocsaroltad oket.
            Ennyi, pont, vondd le a konkluziot 😉

          • 2018.07.27. at 16:33
            Permalink

            Én nem ócsároltam a Mercit, eredetileg egy 50 milliós 3 hengeres BMW-vel vetettem össze. Kaller jött a hülyeségével, hogy én valami Lexus kereskedő promóter vagyok… Ő is eléggé lekezelő stílusban, csak azért mert tetszik az Lexus és nem vagyok Merci rajongó. Na erre reagáltam az egyen német vackokat, amiket amúgy is álprémium pénztárcalehúzásnak tartok. Nem egy van a környezetemben, audi, merci, bmw és hihetetlen pofátlanságnak tartom, hogy ezekre a vackokra pár évesen a gatyájukat rá kell költeniük a tulajoknak, pedig újként vették eléggé drága pénzen. A dízelbotrányos átveréseket már meg sem említem, mert csak még jobban kinyílik a bicska a képzeletbeli zsebemben.

          • 2018.07.27. at 17:13
            Permalink

            Egy olyan autorol van szo, aminek eleve megoszto a kulseje, es ezt mindenki tudja. Ehhez kepest jossz olyanokkal hogy akinek ez nem tetszik annak izlesficama van, idehozakodsz iq-val, izlessel, penzzel, rozsdas kocsikkal, “nemet csoda” gunyolodassal, dizelbotrannyal, es meg cigokkal is…. mit akarsz meg ide kotni?
            Ember…. 🙂

          • 2018.07.27. at 17:25
            Permalink

            Hát igen, rosszul viselem a nagyképű, lekezelő viselkedést, amit eredetileg kaller váltott ki belőlem. Ilyenkor én sem leszek matyóhímzés és kijönnek belőlem nem ideillő (bár ettől még makacs tények) dolgok. Ezért elnézést.
            Ettől függetlenül a Mercik sosem lesznek megosztóak, persze. De tudod miért nem? Mert totálisan érzelemmentesek. Amolyan kommerz márka. Prémium, mert annyiba kerül, meg mert annak van titulálva és itt véget is ért a történet. Miért ne lehetne egy Lexus is olyan, vagy akár több, mint egy Merci?

          • 2018.07.27. at 17:49
            Permalink

            Ezt a velemenyed nem osztom. En rengeteg dolog miatt szeretem, es rengeteg dolog miatt jobban szeretem, mint pl. a BMW-t, ill. mondhatnek egyeb “kommerszebb” markakat is, de nyilvan ez attol fugg, mi all kozel az emberhez, milyen tulajdonsagokat ertekel jobban. Sok dolog hasznalva tunik fel, es ami elsore vagy fel sem tunik, vagy azt mondja ra az ember, hogy ugyan ez nem nagy dolog, kesobb mikor atul mas autoba, igenis rajon, hogy de, nagy dolog volt, es sok kocsi nem tudja ugyanezt.
            Amire rajottem az evek soran, es ezt masoktol is hallottam mar, hogy jobol beulni egy jobba, nem annyira nagy kulonbseg, mint egy jobbol visszaulni egy rosszabba, furan hangzik de igy van.

          • 2018.07.27. at 20:10
            Permalink

            Rendben. Egyezzünk ki ennyiben… Nem akartam leszólni a Mercit, nincs hozzá jogom. Olvasd el az első hozzászólásom a legtetején. Képzeld el, hogy Te ezt a Merciről írod, mondjuk “ömlengsz”. És most olvasd el a második Kaller féle hozzászólást. Helyettesítsd be a Mercit. Mit érzel?
            Mert biztos van olyan, aki a Merciről gondolkodik úgy, mint Kaller a Lexusról.

          • 2018.07.27. at 20:14
            Permalink

            O egy provokator, nekem is irt mar gusztustalanul a nagy semmibol. Mashol sem allok le ilyen emberekkel, itt sem 🙂

          • 2018.07.27. at 20:46
            Permalink

            Larry Flynt 😀

        • 2018.07.27. at 20:20
          Permalink

          Tényleg nagyképű lett volna megkérdeznem mennyit kaptál a szép hozzászólásodért? 😀 Hát bocsi hogy érdeklődtem … Ilyen hozzászólást amit te legelőször beírtál egy Lexus értékesítőtől vár el az ember és nem egy olvasótól . Te melyik vagy a kettő közül ? Nem gond ha hazabeszélsz csak hát ha kapsz kritikát érte viseld is el és ne hisztizz emiatt . Merci az merci marad mindig is a Toyota meg Toyota hiába nevezi Lexusnak magát… egyébként ha megnézed a Lexus múltbéli autóit az elmúlt évek kivételével fennállása óta a Mercit másolta .Nem kell tovább menni mint a korabeli Ls vagy Gs szériákat megnézni . De tovább megyek maga Lexus is fő konkurenciájának a Mercit tartja nem véletlenül mindig azzal hasonlítja össze hivatalos/nem hivatalos publikációiban … Feltételezem azért mert a Mercit maga a Toyota is jó autónak tartja ha nem így lenne akkor pl a BMW vel vagy az Audival mérné össze … Elvégre versenyen sem a győztest a vesztessel nézik hanem hogy ki az aki agyőztest megszorongatja … Úgy gondolom ebben a felállásban a Toyota szorongatja a Mercit és nem fordítva … a lényegi mondanivalóm pusztán ennyi volt csak a fent említett kérdésemen kívül .

          Az meg egyenesen full marhaság hogy ha valaki Mercit vesz akkor azzal azt akarja vagy mutatja hogy neki van pénze 😀 😀 az gondolom fel sem merült benned , hogy valaki azért vesz Mercit mert a többi hasonló árú konkurens közül ennek a legmagasabb az értéktartása , ennek legkisebbek a szervizszámlái lásd BMW , szinte borítékolható hogy egy Merci a saját kategóriájában jóval kényelmesebb mint a konkurensek ” mondhat bárki bármit bele kell ülni egy multikontúr légrugós kombinációba és végig kell menni egy macskaköves úton ” , a belső tere jóval átgondoltabb, menürendszere jóval korszerűbb , és még sorolhatnám mikben nem múlj a felül az általad favorizált Toyotát …

          • 2018.07.28. at 00:00
            Permalink

            Gátlástalan merci troll. De meg kell hagyni jól csinálod.😃
            Pár dolgot azért elárulok. Nem vagyok Toyotás, sem Lexusos, nem fizetnek (legalábbis nekem), egy dologot lehet állítani rólam, illetve kettőt. Megutáltam a németeket, többször csalódtam bennük és utálom a dízeleket, mert átvágták bizonyos gyártók velük az embereket. A merci is német. A környezetemben is többen megjárták mercikkel, audikkal, bmw-kel. Az összes német “prémiumot” egy hatalmas hazugságnak tartom. Arra jók, hogy pár évig használd őket, aztán max a mazochistáknak valók. Jönnek a hibák, a költségek, a rozsda. Nem azt mondom, hogy más gyártóknál nem jöhetnek, de azok nem kérnek el többszörös pénzt és nem hazudják magukról, hogy prémiumok. A fent említett V8 15 év múlva is autó lesz, legfeljebb ki fogják tiltani. De úgy fog kinézni, mint ma. Nekem ez a prémium. Ez számít nekem igazán. Valamiért a cikkíró is velem ért egyet a hozzászólásai alapján.

    • 2018.07.27. at 14:59
      Permalink

      Szemfény vesztés lenne egy bőven 30 milliós autóba hogy ne 15 évvel ezelőtti menürendszer legyen grafikával hanem a minimum elvárható mai színvonalat üsse meg ami egy Dacia Loganban sem kihívás??? Asszem akkor nincs is több kérdésem feléd … 😀 😀 😀 Nézegesd csak a 3435424 colos pixeles ócska grafikás kijelzőt 😀 . A szemfényvesztés az amit a Lexus művelt azzal oldotta meg a hiányos menürendszert és a grafikát hogy beleszerelt parasztok részére egy nagyobb kijelzőt csak azért hogy elmondhassa ma jelenleg a Lexusban van a legnagyobb kijelző… na igen de a tartalommal mi lesz ?!

  • 2018.07.27. at 18:13
    Permalink

    Elnézést, hogy belerondítok itt a vitába, csak az ízléshez, kinézethez szólnék hozzá 🙂

    Ízlésről vitatkozni ugyebár felesleges, mert ahány ember, annyifélleképpen értelmezzük a szépet. Én például ezt az autót kifejezetten rondának találom, ahogyan az összes többi mai Lexus-t. A mai designok közül 3 márka formanyelve jön be igazán. Mercedes, Renault, Dacia. A sokak által gyönyörűnek tartott Mazdákat sem tartom szépnek, a 6-os kifejezetten taszít, hátulról főleg. Szégyen – nem szégyen (miért lenne szégyen?), ha vennék, én nem azért vennék Dacia-t, mert annyira olcsó, hanem azért mert nagyon bejön kívül-belül, főleg a Stepway modellek. Ugyanez a helyzet az újkori Renault-kkal, a Mercedes pedig szintén a vágyaim netovábbja. De nincs is ezzel semmi baj, így kerek a világ. Ha rengeteg pénzem lenne, tuti lenne egy GLC, egy E-Klasse, egy Duster, egy Sandero Stepway, egy Talisman, egy Megane Coupe, illetve egy Megane RS… 🙂

        • 2018.07.28. at 00:11
          Permalink

          Én csak leírtam, mennyire tetszik a tesztben szereplő kocsi. Ez a kaller gyerek meg, mint egy féltékeny 6 éves, betámadt, mert nem tetszett neki, hogy tetszik az autó. Egyetlen szóval sem említettem a Mercit az első beírásomban, sőt egy 3 hengeres 50 milliós BMW-t szóltam le. Egy szóval nem én böfögtem bele más beírásába, nem én vádoltam trollkodással. De mindannyiunk között Te vagy a legokosabb, mert nem mész bele parttalan vitákba.
          De azt még mindig nem értem, hogy tetszhet valakinek a Merci és a Dacia egyszerre. Miért pont a Dacia? Azért, mert köze van a Renault-hoz?

      • 2018.07.27. at 23:44
        Permalink

        Ember, te nem vagy normális, az biztos. Jó is lenne, ha fizetett Lexus troll lennék. Ellenben, eléggé gyanús, hogy te meg merci troll vagy, talán a Pappas fizet? Mert ezt a bújtatott reklámot hamar sikerült becsempészned.

        • 2018.07.28. at 08:17
          Permalink

          Szia!

          Nem, semmi köze egymáshoz a tetszési indexben a Renault-Dacia kapcsolatnak. 🙂

          Nem is azt mondanám, hogy kifejezetten szépnek tartom őket, hanem inkább egyszerűségében is nagyszerű designt sikerült összehozniuk, hozzáteszem, számomra. Tetszenek a letisztult, egyszerű vonalaik, számomra nagyon vonzóak… 🙂

          A Lexus-os dolgot azért részben revidiálnám, mert az RX200 például nagyon bejön, bár részleteiben nem az esetem, az összhatás viszont ott van rendesen. 🙂

          • 2018.07.28. at 08:27
            Permalink

            Az biztos, hogy a Dacia nagyon korrekt áron ad megbízható, jó csomagot, bár ebbe most a Lada Vesta SW Cross egy kicsit belerondított. Egy egész kellemes megjelenésű autót hoztak össze egy kicsit elavult motorral.

  • 2018.07.28. at 00:39
    Permalink

    Nagyot mentetek fiúk, de sajnos rossz hírem van számotokra.
    A legszebb német autó az 1.3 special Wartburg.
    A legszebb japán autó pedig a cm36-os LiteaCe
    A vitát ezennel berekesztem 😀 😀 😀

  • 2018.07.29. at 07:50
    Permalink

    Ez az autó egy jelenség, teljesen mindegy, hogy szép vagy nem (szerintem belül borzalmas). Mona Lisa is csúnya nő, mégis milliók fizetnek azért, hogy megnézhessék.

    Amit viszont nem értek: egy jó fényező is simán megfújja neked a 7 réteget, ha akarod/megfizeted. Annyival nem növeli a költségeket mint amennyit itt elkérnek érte, főleg, hogy ezt itt robot végezte el.

  • 2018.07.29. at 14:30
    Permalink

    “Csalfa Romeo
    2018.07.27. at 15:21
    Permalink”

    Bakker, leírtad amit legalább hetente egyszer le szoktam neked írni. Igen, a gyártók vátloznak, fejlődnek és sajnos vissza is fejlődnek.

    Ezért érdemes nyitott szemmel járni.

    A konkrét autóról már lelkendeztem eleget, a felszínes tapasztalataim alapján. Vetélytársakról meg annyit, hogy ebben a kategóriában az amúgy mindig egymást figyelő 3 német sem állít tökéletes helyettesítőt. A referencia a 2+2 személyes GT-k tekintetében valahol a Porsche 911 (a legsokoldalúbb autó ami egyszerre sportkocsi és GT), de ez inkább GT felé hajlik, és az S Coupé lehet a fő konkurens, de formailag és műszakilag ez egy eléggé eredeti darab.

    • 2018.07.29. at 15:39
      Permalink

      Ez abszolút igaz, aki nem totálisan vak, ezt észre is veheti lépten-nyomon. A problémám mindig azzal volt, hogy nálad mindig van hozzá “lábjegyzet”, amiben a kivételeket veszed sorra:

      Zöld: “A gyártók folyamatosan változnak. Kivétel: Lada.” 😀

      Remélem, érzed a probléma lényegi részét…

      • 2018.07.30. at 11:10
        Permalink

        A Daciánál hajlandó voltam megelőlegezni a jóindulatot, mert látszott, hogy a Logannal valami (a Renault számára is) újat alkottak, egy konzekvensen fejlesztett, talán az első igazán fapados (nem csak olcsó vagy 20 éve gyártásban lévő) modellt.

        A Lada viszont ennyit tud a Renault (és a Dacia) know how-jával, előtte pedig még kevesebbet (Samara, Kalina, Granta). Mots pedig max a nem megalapozott nagyravágyás látszik.

        Ahhoz hogy a Lada változzon nekik is akarni kéne, és ez nem csak arról szól, hogy hozzon a Renault pénzt és know-how-t a piacért cserében…

        • 2018.07.30. at 13:09
          Permalink

          A Logan igazából abszolút nem volt nagy dobás, ha sorban megnézed az elődeit: Nova, SuperNova, Solenza. Ezek mellé állítva látszik, hogy az a szenzációnak szánt autó igazából egy rózsapatron – csak minimális továbbfejlesztése a Solenzának, viszont a Renault remek marketing-körítésének hála mégis elindulhatott hódító útjára.

          A Ladával kapcsolatban annyit, hogy én úgy látom, az a bizonyos egykori “gyűlölt” ezeröcsi sokat tett azért, hogy torz képed legyen a márkáról és hogy ez sose változzon. Csak úgy, ahogy a “stiftezés” is beragadt nálad, függetlenül attól, reálisan nézve milyen Swifttel rukkol elő a Suzuki. Tudod, az emberi érzelmek borzasztóan el tudják torzítani a realitást, akár pozitív, akár negatív irányba. A legdilettánsabb is látja, mekkora ugrás van a Granta és a Vesta között. Na, mindegy, a lényeg, hogy a jövőben is tartsd meg “jó” szokásodat: ha valami “aranyszabállyal” állsz elő, ezután is mellékelj hozzá “lábjegyzetet”, hadd művelődjenek az ilyen buta alakok, mint jómagam 😀

          • 2018.07.30. at 20:10
            Permalink

            A Nova egy ugyanolyan izzadságszagú xarkupac volt mint a Ladák. Egy valamikor jól megcsinált nyugati autó 30 vagy 40!!! évig gyártott zombiváltozata. A Lada ráadásul minden próbálkozással lejjebb süllyedt, mind gyártástechnológia, mind műszaki fejlesztések terén.

            Közben az EU-ban az autóipar 10 évente totálisan megújította magát. A korábban masszívnak gondolt autók (pl Audi 80) szerepeltek le az NCAP-n, 4-5 évente kellett új motort fejleszteni. Nem véletlen hogy mind a Ladák, mind a Daciák távol maradtak ettől a 15 milliós piactól.

            A Logan egy konzekvensen fejlesztett modern fapados autó volt a korszerű és kompetitív EU piacra. Nem egy elavult “nyugati” modell szabályozatlan vadkeleten alibi facelifttel lélegeztetőn tartott reinkarnációja (mint a VS Gol, Santana, ), hanem a fenti innovációkat figyelembe vevő új modell, versenyképes biztonsági színvonallal, de akkor volt egy komoy piaci rése, mivel kényelmi vonalon mellőzhettek sok dolgot amit a tömeggyártók beleterveztek az autóikba a prémium testvérmodellek miatt. A Daciának nem kellett kétzónás klímával vagy tolatókamerával esetleg távtartó tempomattal bíbelődnie.

            Ez volt akkor a Logan áttörése, amivel sikerült a nyugati piacon komoly pozíciókat elérnie,

            A Lada még nem hozott ki hasonlót szerintem. Nem látom rajtuk azt a bizonyítási akarást, csak egy nagy adag forró levegőt.

            Annak idején a Lada volt e kommunizmusban a ‘legjobb’ autó, de ez egy relatív dolog. Az hogy nálunk motorgenerálozni is kellett csak egy apróság, amúgy azért kiszolgált jópár évig. Ami engem zavar az a hamis nosztalgia és a tények elferdítése. A Lada egy 30-40 évig gyártott Fiat, itt vannak akik még az eredetinél is többnek gondolják. Nincs semmi okuk erre…

  • 2018.07.31. at 11:33
    Permalink

    Végtelenül piti az első, belső fotón elhelyezett gagyi fotosoppolt rágó reklám. Egyébként oda sincs írva, hogy a fotó termékmegjelenítést tartalmaz. Nehogy bírság legyen belőle.

Vélemény, hozzászólás?