A Focusban is megjelenik a lágy hibrid rendszer, vele az 1,0 literes EcoBoost 155 lóerőt ad
A háromhengeres, egyliteres EcoBoost motort fejlesztették lágy hibriddé a Ford mérnökei, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátását, egyúttal növeljék a hatékonyságát. A friss hajtáslánc kétféle teljesítményszinttel érkezik a piacra. A 125 és a 155 lovas egységben is egy szíjhajtású indítógenerátor (BISG) váltja a hagyományos szerkezetet, amely képes az energia visszatáplálásra. Azt pedig a 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja, amely az első ülések alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően nem csökkent az utastér és a csomagtér mérete sem.
Az új hajtáslánc mellett azért a dízelmotorok is megmaradnak a palettán
Az akár 24 Nm forgatónyomatékot biztosító BISG érkezésével a mérnökök alacsonyabbra az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornázták fel a motor teljesítményét, 155 lóerőt kapunk. Szén-dioxid kibocsátása a gyáriak szerint 93 g/km NEDC ciklus szerint és 115 g/km a WLTP mérés alapján, míg az átlagfogyasztása 4,1 l/100 km NEDC szerint és 5,1 l/100 km WLTP szerint.
A hengerlekapcsolásos technológia a lágy hibridekben is megmarad
A lágy hibrid hajtáslánc mellett érkezik még a Focusokba a 12,3 colos digitális műszeregység is, illetve az autó konnektivitását az alapáras FordPass Connect modemmel gazdagítják, amelynek segítségével az új vészhelyzeti előrejelzés funkció tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől. Az új funkció még idén megjelenik a Focusokban.
Digitális műszeregységet is kaphat a vezető