Hibridek hadát hozza a Honda
Három új hibridrendszert is épít a Honda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rövidesen le is gördülhetnek a szalagról a Honda most bejelentett, újfajta hibridhajtással épített autói. Kicsik, nagyobbak, szupersportosak egyaránt.
Nem egy, nem kettő, hanem három új hibridrendszeren is dolgozik az elmúlt 13 év során 1 millió hibridet értékesítő Honda - tudatta a sajtóval a japán gyár. Ráadásul az egyik egy, a másik kettő, a harmadik három villanymotort fog használni - a sorozatgyártás hamarosan esedékes. Sport Hybrid a projekt elnevezése, amivel a Honda egyszerre erősíti sportos imázsát (direkt), s erősít rá a már sokszor, sokféleképp megfogalmazott ellentmondásra: miért is kell sportosnak lenni egy környezetbarát(nak titulált) technológiának? Mindegy, fogadjuk csak el, hogy az aktuális modellekben (Civic, CR-Z, Jazz, Insight) csak kiegészítőként működő Integrated Motor Assist (IMA) szisztémát Intelligent Dual Clutch Drive (i-DCD), Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD), sőt Sport Hybrid All Wheel Drive (SH-AWD) is váltja.
Magyarul: az egyke, generátorként is hadra fogható elektromotorral kialakított i-DCD könnyű, kompakt építésmóddal, 4 hengeres, 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorral, lítium-ion akkumulátorokkal és 7 fokozatú kétkuplungos automata váltóval érkezik - a kisautókba. Tisztán elektromos üzemet 70 km/h-s tempóig és 5 km-en át ígér összességében a korábbinál 30 százalékkal takarékosabban. A még ismeretlen, de bizonyosan új benzines blokkhoz pluszban Toyota-mintára két villanymotort is biggyesztő, különben hálózatról is tölthető i-MMD fokozatmentes CVT-váltós - ezt például az Accord PHEV kapja majd. Az Acura RL-be, a Legendbe vagy az új NSX-be várható SH-AWD 3,5 literes V6-oshoz kapcsol összkerékhajtást, no meg szerény három villanymotort, és ismét csak kétkuplungos automatát.