Hibrid Yaris vs. Autobahn: így repeszt a kis Toyota padlógázon!

Természetes élőhelyétől távol figyelhetjük meg a Toyota városi autójának szokatlan viselkedését

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Japán városi kisautóval támadták meg a német autópálya korlátlan szakaszát ebben a videóban, mindenképp megéri megnézni, hogy teljesít a hibrid Toyota Yaris ebben, a komfortzónáján egyértelműen kívül eső szituációban.

Ha kimondottan autópályázásra keresünk autót, akkor az új Yaris szinte minden téren hátrányos helyzetűnek számít. Kis mérete, háromhengeres motorja, városban leghatékonyabb hibrid hajtása és aprócska kerekei is arra utalnak, hogy ezt bizony nem az autobahnra tervezték. Egyedül talán a megemelt hasmagasság hiányzik, hiszen így legalább a légellenállása jobb, mint az oly' sokszor autópályázásra használt SUV és crossover modelleknek. A 9,7 másodperces százas sprint és a papíron 175 km/órás végsebesség viszont kecsegtető egy ilyen csöppségtől, éppen ezért mi is kíváncsivá váltunk, amikor megláttuk a Test Drive Freak Youtube csatorna egyik legújabb videóját, amelyben épp egy ilyen Yarist hajtanak meg.
Hirdetés
A videó elején jól látszik, hogy mire képes kis helyeken manőverezve a Toyota városi autója, ám már ekkor is érdemes figyelni a bármi mással összetéveszthetetlen "háromhengeres hangra", amelyet alig szigeteltek el az utastértől. Ez a hang az autópályára felhajtva újabb érdekességgel párosul, az eCVT osztómű tipikus audioélményével, a motor ugyanis egy állandó fordulatszámon ordít a lepadlózás pillanatától a gázelvételig, ráadásul a szélzajnál még 160 környékén is jóval hangosabban. Ha ezektől eltekintünk, akkor viszont meglepetés vár:

a Yaris ereje még 130 felett sem fogy el, alatta pedig egyenesen dinamikus a kis hibrid mozgása.

A futómű sem tűnik vészesnek még a végsebesség környékén sem, amit egyébként könnyedén tud tartani a Yaris, kisebb lejtőkkel még az óra szerint 190 km/órát is többször megközelíti a sofőr a videóban, az autó egyébként látványosan 188-nál veszi el a teljesítményt. Sajnos a fogyasztási adatokat nem mutatják az alábbi videóban, pedig ilyen használat mellett erre is kíváncsi lettem volna, ennek ellenére mindenképp érdemes megnézni, mert az élményt nagyon jól átadja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?