Több mint 700 lóerő mellett 3,0 literes átlagfogyasztás. Hihetetlen
Szuperautó-forradalom van kibontakozóban, a Porsche élen akar járni az új technikai megoldások terén is. Alig néhány nappal azt követően, hogy
bejelentették az elektromos meghajtású Boxsterek tesztelését, máris itt a következő nagy dobás. Sorozatgyártású autó lesz a Porsche 918 Spyder tanulmányból. Most, hogy beolvadt a Volkswagen konszernbe, a stuttgarti autógyártónak nem is lenne igazán szüksége a cég flottafogyasztását drasztikusan leszorító járműre, de mégis megvalósítják azt. A benzin-elektromos hibrid hajtással szerzett tapasztalatokat ugyanis nem csak ennél az autónál, de a szintén a VW fennhatósága alá tartozó Bugatti, Lamborghini és Bentley márkáknál is hasznosítani tudják majd.
Döntött az igazgatótanács, gyártani fogják a 918 Spydert
Maga az autó egy kétüléses, középmotoros roadster, amelynek belső égésű motorja egy több mint 500 lóerős V8-as. Turbófeltöltők helyett két darab, összesen 218 lóerő teljesítményű elektromotor segíti a karbon karosszériás autó mozgatását. Mivel nem az elektromos meghajtás, hanem a rugalmasság maximalizálása a hibridség célja, és ennek megfelelően méretezik az akkumulátorokat, az autó tömege nem haladja meg a 1,5 tonnát. A számítások szerint 3,2 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni a 918 Spyder, végsebessége meghaladja a 320 km/h-t – mindeközben szabványos átlagfogyasztása mindössze 3,0 l 100 km-en. Pusztán az elektromotorok segítségével legfeljebb 25 km-es távolságra képes eljutni az autó, ez elég lehet ahhoz, hogy a legközelebbi benzinkútig eljusson az autó sofőrje. Még legalább két év, amíg a szalonokba kerül az autó.