Hibrid SUV Európának: Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 Hybrid - front- és összkerékhajtású is lesz belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Prius IV mellett a RAV4 Hybrid európai kiadását is bemutatta a Toyota a Frankfurti Autószalonon. Utóbbi a legtisztább üzemű szabadidő-autó.


Folytatja a Toyota a hibridek népszerűsítését, s a már a Frankfurti Autószalon előtt mutatott Prius IV mellett a RAV4 szabadidő-autó front- és összkerékhajtással is elérhető hibrid változatát is leleplezte az autószalonon. A 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinessel és villanymotorral, meg persze a Toyota hibridjeire jellemző, elektromosan vezérelt, fokozatmentes osztásarányt adó (e-CVT) bolygóműves nyomatékosztással 8,7 másodperces 100 km/órára gyorsulásra képes a 197 lóerő rendszerteljesítményű, nikkel-metál-hidrid akkumulátoros hibrid RAV4. Vegyes fogyasztási értéke 4,9 l/100 km, CO2 emissziója 115 g/km, amivel méretosztálya legtisztább üzemű modellje.
Hirdetés

Az alapesetben fronthajtású RAV4 mellett E-Four, mechanikus kapcsolat nélküli összkerékhajtású is elérhető lesz, utóbbinál 50 kW-os (68 lóerős) villanymotor hajtja (oldalankénti nyomatékszabályzással) a hátsó kerekeket. Temérdek módosítás mellett fokozott zajszigetelést is kapott a RAV4, valamint a legújabb sofőrsegédekkel, távolságtartós tempomattal, gyalogosfelismerős vészfékező-rendszerrel és sávelhagyásra figyelmeztetéssel is felszerelhető már. Az új modellel immár az Európában népszerű kompakt szabadidő-autók körében is komoly alternatívát kínál a Toyota a dízelekre, hiszen a hibrid azoknál is kedvezőbb fogyasztású, összesített üzemeltetési költség alapján pedig még inkább pénztárcabarát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Már legalább fél éve bejelentették, hogy lesz hibrid RAV4 is. Mivel a Lexus NX hasonló műszaki alapokon készül, így nagy plusz fejlesztési költség nélkül meg tudták oldani.

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Ez a műszerfal már megint… Múltkor kritizáltam a Hyundai Tucson vagy a KIA Sportage (már nem tudom) belterét, pedig még az is szinte egy iparművészeti műremek ehhez képest.

    Pedig ezzel az új Toyota egyenmaszkkal kimondottan pofás lett az eleje. Ezzel nagyjából ki is merült minden pozitívuma a hibridhajtáson túl.
    Kíváncsi leszek az árára, de félek, hogy túl borsos lesz ahhoz, hogy többre vigye nálunk a budai milliomos “anyataxi” szerepkörnél.

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    A gusztustalan, értelmetlen, helypazarló és végtelenül elavult benyomást keltő (váltó)botot leszámítva elmegy, csak éppen ezt a járgányt egy jó 5 évvel ezelőtt kellett volna piacra dobniuk.

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Találó a fényképezés – a RAV4 mögött erdő, lovak futkosnak…Az új VW Tiguant majd egy szemétteleppel a háttérben kell fotózni, úgy lesz élethű:)

    Igazán idehozhatnák már a Camryt is – most már biztos, hogy lenne rá kereslet Európában is.

Vélemény, hozzászólás?