Hibrid mozdonyt fűt az Audi

1000 lóerős plug-in hibrid mozdonyok Ingolstadtban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatta vadiúj plug-in hybrid mozdonyát az Audi, melyet Németországban, az ingolstadti gyárban szeretnének használni. A mozdonyt az Alstom építette.


Nehéz időket él meg manapság a Volkswagen-csoport, de bejelentették, hogy mostantól a zöldebb autókra koncentrálnak, és úgy látszik, a szállítmányozást és a logisztikát is szeretnék a lehető legjobban környezetbaráttá tenni. Ahogy az új magyar Metró kocsikat, az Audi legújabb mozdonyát is az Alstom építette. Utóbbit egy 1000 lóerős plug-in hibrid erőforrással szereltek fel. Az új mozdonyt az Audi ingolstadti gyárában fogják bevetni, 60 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátást várnak tőle évente, mint a hagyományos mozdonyoktól. Ez segít a VW prémiumautógyárának, hogy közelebb legyen az CO2-semlegességhez. Egyébként nem kevesebb mint 15 vonat érkezik be naponta az Audi Ingolstadt Észak pályaudvarára, a vagonokban préselt alkatrészeket, váltókat, motorokat és autókat egyaránt szállítanak a többi Audi telepről. Az ingolstadti autógyár 18 kilométernyi vasúti sínnel rendelkezik és 17 mozdonyvezetőt foglalkoztat. Egy mozdonynak napi 75 tolatási manővert kell elvégeznie és évente egyenként 3800 órát üzemelnek.
Hirdetés
Az Alstom új plug-in hybrid mozdonya 2 órát is képes teljesen elektromos üzemben menni, semmilyen kibocsátása sem lesz, amíg a telep épületeiben használják. A szünetekben az akkumulátorokat töltőre rakják, míg mozgás közben egy dízelmotor lesz segítségére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?