Jövő évben már narancssárga kábelekkel is találkozhatunk a Kia Optima motorterében. Két hibrid modell közül is választhatunk majd
Jövő év második felében debütál az Optima hálózatról is tölthető Plug-in Hybrid (PHEV) változata. A hagyományos hibridhez képest több területen is előrelépést kínál. A nagyobb akkumulátorcsomag és az erősebb villanymotor mellett módosított erőátviteli rendszert kap, melynek köszönhetően állítólag 10 százalékkal sikerül csökkenteni a fogyasztását.
Az új generációs Optima PHEV 50 kW teljesítményű villanymotor kap. Ehhez 9,8 kWh-ás akkumulátor társul, amellyel akár 43 kilométert is autózhatunk tisztán elektromos üzemben. Az elektromos mellett 2,0 literes benzinmotor is megtalálható benne, amely 156 lóerőt és 189 Nm forgatónyomatékot nyújt. A rendszerteljesítmény ezzel 205 lóerő, a fogyasztás ennek ellenére alacsony értéken marad. A gyári adatok szerint 2,38 l/100 km étvággyal is beéri a hibrid Optima, ami 240 V-os hálózatból 3 óra alatt tölthető fel.
Nem csak hajtásláncukkal, egy kicsit megjelenésükkel is különbözni fognak a hagyományos hajtásláncúaktól a hibrid Optimák
A plug-in hibrid mellett a hagyományos hibrid is a 2,0 literes benzinest kapja meg. A különbség abban rejlik, hogy a módosított sebességváltóban egy 38 kW teljesítményű villanymotor és egy tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót. A rendszerteljesítmény ezzel 195 lóerő.
A hibrid modellek némileg eltérnek majd a megszokott formától. Főként a lökhárítók alakja lesz más a kedvezőbb légellenállás érdekében, ezen kívül pedig az egyedi EcoHybrid vagy EcoPlugin feliratok is megjelennek majd.
Micsoda marketingszövegeket kreálsz, Mester! A múltkor a „KIA – Szinte már nincs is mit bizonyítania!” most meg ez…Le a kalappal:)