Hibrid hajtásláncot is kap az új Renault Clio
E-Tech néven érkezik a hibrid Renault Clio
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault kisautójának ötödik generációját a Genfi Autószalonon láthatta először élőben a közönség.
További információkkal szolgált a Renault a Clio ötödik generációjáról, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy hibrid hajtáslánccal is kapható lesz a kisautó. Az E-Tech névre keresztelt modellben egy új fejlesztésű 1,6 literes benzinmotor és két villanymotor, illetve 1,2 kWh-ás akkumulátor működik együtt, így a városban megtett kilométerek 80 százalékát is képes tisztán elektromos üzemmódban végiggurulni a hibrid Clio.
Emellett szerepel még a motorpalettán a háromhengeres egyliteres szívó benzinmotor 65 és 75 lóerős változatban, ötfokozatú manuális sebességváltóval. Aki viszont turbós erőforrásra vágyik szintén választhatja az egyliteres egységet 98 lóerővel, amelyhez az ötfokozatú manuális sebességváltó mellett CVT is rendelhető. A benzinesek közül azonban az 1,3 literes áll a csúcson 128 lóerővel, amelyhez hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált váltó is jár. Dízelfronton az 1,5 literes választható 84 és 113 lóerős változatokban
A CMF-B platformra épülő új Clio 1,2 centiméterrel hosszabb az elődjénél, ami tágasabb utasteret eredményez, sőt, a csomagokét is kategóriájának egyik legjobb értékét, alaphelyzetben 391 litert tud felmutatni. Az első utasok előtt a kornak megfelelő műszerfal terpeszkedik 9,3 colos multimédiás kijelzővel, digitális műszeregységgel és az elődnél jobb minőségű anyagokkal.