Hibrid Golf, hibrid up! – a VW nem lassít

Konnektoros hibridként is jön a Volkswagen Golf és az up!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erősen zöldül a Volkswagen. A wolfsburgiak újabb két konnektoros hibrid érkezését jelentették be, s ezekből elvileg jó sokat is eladhatnak majd.


Elképesztő offenzívával tolja a VII-es Golfot (is) a Volkswagen. Ami ma elképzelhető vagy elérhető, azt a wolfsburgiak (például mostanság Genfben) megmutatják és piacra dobják - mintegy azt is bizonyítandó, hogy nem csak a Toyota tud jó kis zöld autókat építeni. S nyilván az sem mindegy, hogy míg az elektromos autókból alig néhány darabot lehet eladni, a hibridek egyre népszerűbbek. Úgy fest, a konnektoros hibrideké a közeljövő. Már amennyiben kevésbé futurisztikusak és drágák, mint az XL1.
Hirdetés
Ha nem is nekünk, de a fizetőképes európai/amerikai/ázsiai közönségnek szóló plug-in hibriddel bővül hát a Golf-kínálat, az Audi A3 Sportback e-tron párjának gyártása és forgalmazása 2014-ben kezdődhet meg. Benzinmotorja 1,4 literes, turbós és 150 lóerős, ami a lítium-ion akkumulátorral kiegészülve 204 lóerős rendszerteljesítményre, 350 Nm-es nyomatékra, 7,6 mp-es 100-as sprintre és 222 km/órás végsebességre képes. A fogyasztás 1,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás 35 g/km, a váltó 6 fokozatú DSG (duplakuplungos) automata. Tisztán elektromos üzemben 50 km-es lehet majd a hatótáv 130 km/órás tempót engedve.

És még egy előzetes hír a VW hibrides háza tájáról: úgy hallani, hogy az up! szupermini is megkaphatja az XL1-féle hajtásláncot (2 hengeres 0.8 TDI dízelmotor + lítium-ion akkucsomag, 70 lóerős összteljesítmény, 50 km-es elektromos hatótáv, 7 fokozatú DSG váltó, 1-2 l/100 km-es fogyasztás), de leghamarabb csak 2015-ben mutatkozhat be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    Emberek ! Járt valaki mostanában az USA-ban ? Mi itt fórumozgatunk a hybridekről, a VW tervezget, ott meg évek óta hozzátartoznak az utcaképhez.Rengeteg, nálunk nem forgalmazott típus létezik hybrid változatban is. Pl.: Hyundai-ok (Sonata), Ford-ok(Fusion/Mondeo),Nissanok, Toyoták, külömböző amerikai típusok.Ezek sorozatgyártású autók, hétköznapi használatban, megfizethető áron.Bár a VW-nek is létezik jelenleg két sorozatgyártású soft hybrid típusa:Jetta és Tuareg.Most ne hasonlítgassuk össze a két országot, csak a technikáról beszélek.Bár a gazdag nyugaton sincsenek elterjedve ezen típusok.Meg kell nézni az autógyárak .com-ra végződő amerikai oldalait!
    És ha valakinek volt szerencséje mostanában Kínában járni, (pl.Hong Kong)ott nem hogy hybridek, hanem full elektromos autók, köztük taxik és buszok, járnak az utakon.Nem prototípusok, hanem számunkra tényleg teljesen ismeretlen sorozatgyártású kínai modellek.Természetesen a másik véglet is megtalálható.(roncsok és szmog)

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    [i]“Gyártani is sikerül majd ?”[/i]

    Ha úgy látják, hogy megéri, akkor gyártani fognak. A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjéről beszélünk.

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    “két konnektoros hibrid érkezését jelentették be”

    A jelentgetés már jól megy nekik…

    Gyártani is sikerül majd ?

    Kíváncsi vagyok…

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    Ti elhiszitek ezeket a hasra ütés szerű, alapjaiban is hazugságra épülő, agyament baromságokat a VW részéről??
    Ne legyetek ostobák, lépjetek tovább ilyen cikkeknél!

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    Nem értem miért nem FSI motorral szerelt full hibridet dobnak piacra, fokozatmentes szelepvezérléssel,villanykompresszor feltöltéssel és turbógenerátoros visszatermeléssel.

    Amúgy én bevezetném a kWh/km fogyasztás tényezőt,.. mert a pluginek hajlamosabbak pazarlóak lenni villany oldalon.

Vélemény, hozzászólás?