A jelenlegi generáció 2012 óta van a kínálatban, a 2,5 millió alatti indulóárú kisautó hamarosan átadja a stafétát az utódjának
A Dacia Logan első generációjának megjelenésekor szinte csak a rendkívül kedvező ár/érték arány szólt a modell mellett, azóta viszont látványos fejlődésen mentek keresztül a Dacia modelljei. A régi vágású szívómotorokat korszerű (a Mercedes kínálatában is megtalálható) turbós egységekkel váltják le, de a beltér minősége is javuló tendenciát mutat. A harmadik generációs Sandero érkezése
egy ideje már nem titok, az új modell a Renault-Nissan kisautóinak készült CMF-B platformon jön, amelyre a Renault Clio és Captur, illetve a Nissan Juke is épül. Előzetes hírek szerint a Dacia a platform egy olcsóbb verzióját kapja, melyre az ár alacsonyan tartása miatt van szükség, illetve szeretnék elkerüli a kannibalizmust, azaz azt, hogy ne konkuráljon egymással a Clio és a Sandero.
Jelen állás szerint a hibrid verzió 140 lóerős rendszerteljesítménnyel jön, ilyen erős Sandero még sosem készült
A konszern motorjai közül a Sandero alapáron az egyliteres szívó egységgel jöhet (75 LE), de a 100 lóval gazdálkodó turbós benzines megjelenése sem kizárt. A vevőknek ugyanakkor a gázolajos motorról sem kell lemondaniuk, vélhetően a már jól ismert 1.5 dCi is bekerül a motorháztető alá 85 lovas kivitelben. A Renault erősebb motorjai (1.5 dCi, 115 LE, 1.3 TCe 130 LE) jelen állás szerint nem várhatóak, de hibrid verzió viszont igen. A Sandero nagy újdonsága az 1,6 literes szívómotorral szerelt hibrid verzió lehet (a Clióban és a Juke-ban is megjelenik), előzetes hírek szerint a környezetbarát modell egészen kellemes 140 lóerővel mozgatja majd a kis Daciát, a villanymotorral kiegészített hajtáslánc a Sandero Stepway kiváltsága lehet.
Jó lóra tett a Renault a Daciával, a márka eladásai szárnyalnak, a modellek sokat fejlődtek az elmúlt másfél évtizedben, az árak azonban még mindig józanok