2002-ben jelent meg a piacon a Ford Fusion, és egészen 202-ig tartott a pályafutása
Most már több mint 20 éve, hogy lángra kapott a SUV láz. Eleinte a magasabb kategóriákban kezdtek hódítani a szabadidő-autók, idővel azonban mindenféle méretosztályban megjelentek. A Ford sem akart kimaradni a buliból, ezért megalkotta a Fiesta alapjain a Fusiont. Úgyhogy akár az
aktuális Puma elődjének is nevezhetném. Persze azért hosszabb és szélesebb is a korabeli Fiestánál, illetve magától értetődően magasabb is. Emlékszem, mennyire tolta anno a Ford marketing gépezete a Fusiont, érzékelve a szabadidő-autók iránti keresletet, bár az szemmel látható, hogy a formaterven nem agyalhattak túl sokat. Becsületére legyen mondva azonban, hogy az egyterűek sokoldalúságából is belecsempésztek valamicskét a tervezők, ennek köszönhető a kisautóhoz képest öblös csomagtér.
A Fiesta alapjaira épül, azonban hosszabb, szélesebb és magasabb is nála
A Fusiont 2002 és 2012 között forgalmazták, ráncfelvarrást 2005-ben kapott. A képeken látható példány 2008-as évjáratú, tehát már a frissítés utáni, és az 1,4 literes benzinmotor hajtja. Karosszériáját tarkítják karcok az oldalán, illetve az első lökhárítón egy komolyabb horzsolás is, ám ezeket leszámítva kiváló állapotban van, rozsdának nyoma sincs. Ennyit számít, hogy 2010 óta garázsban pihen, amikor nincs úton. Az első tulajcsere után évente körülbelül 3000 kilométert tettek meg vele, szóval nem kínozták nagyon, és a karbantartásra is ügyeltek.
Csupán apróbb sérüléseket szenvedett 12 év alatt. Rozsdának nyoma sincs
Nem kapott örökké üdén és frissen maradó formatervet, de még mindig divatos a szabadidő-autós stílusjegyeknek köszönhetően
Ennek megfelelően az utastér is szép állapotú. A gyári üléshuzatokon alig látszik a használat. A párnázás is kemény még, viszont szinte nincs combtámasz, a tempós kanyarokban erősen kapaszkodni kell a kormánykerékbe. A műszerfal műanyagjai kemények, kopogósak, viszont jól tartják magukat. Semmi nem zörög menet közben. A kékesen derengő felületek puhábbak, ráadásul oldják a sötét műanyagok unalmasabb hangulatát. A kormánykeréken sem látszik még jelentős kopás, a furcsán hosszú váltókar gombja viszont szépen kifényesedett.
Egyedül az ajtóburkolatokon érezni jobban az idő múlását, de ott is csak a kapaszkodó puha, gumis felületén, amelyet megérintve érződik, hogy erősen megkopott, sőt nagy melegben még kicsit ragad is, mintha megolvadna.
Viszont igényes módon az ajtóburkolatokra is jutott szövetkárpit, amin szintén enyhén látszik csak a kopás. A csomagtér kárpitján már látható, hogy olykor cipekedtek az autóval. Fér is bele poggyász könnyűszerrel, hiszen alacsonyan van a perem, könnyű pakolni az alaphelyzetben 337 literes térbe. Annak idején egy kisautótól ez jó értéknek számított. A hátsó ülések lehajtásával ráadásul 1175 literesre bővíthető, sőt akár sík padló is kialakítható.
A színes műszerfalbetét vidámabbá varázsolja az utasteret
Az üléseken szinte nem is látszik kopás
Csak az ajtóburkolatok kapaszkodója a kényes pont. A többi műanyag jól bírja a strapát
Az 1,4-es Duratec benzinmotor elnyűhetetlen kis szerkezet. 80 lóerejének és 124 Nm forgatónyomatékának kiaknázásához pörgetni kell, és akkor sem mozgatja valami dinamikusan az 1081 kilogrammos autót, de a mindennapok során teljes mértékben elég ennyi. Fogyasztása is elfogadható, hiszen 7-8 liternél többet nem kér százon, vegyes használatban. Annak ellenére, hogy a magas Fusionnak nagyobb a légellenállása is, mint a kisebb Fiestának. A kasztni magasságát érezni a kanyarokban is. Rendesen megdől az autó, de nem veszélyesen. A hátsó merev híd nem a legkényelmesebb a borzalmas hazai utakon. Persze a Ford szakemberei megtették, amit tudtak, hogy valamennyi vezetési élményt átmentsenek ide is. A kormányzás például majdnem olyan közvetlen, mint egy Focusban. Az ötfokozatú váltó karja, ahogy említettem hosszú, de könnyen és határozottan jár a kulisszában, ugyanakkor a kuplungpedál lehetne keményebb. A magas építésmódból adódóan azonban csodára a mérnökök sem képesek. A nagyobb hasmagasság viszont ideális telekjáróvá teszi az autót.
Szépségversenyt nem nyerne, de megvan a maga bája
Majdnem 1,2 köbméteresre bővíthető a csomagtér
A hibalista is rendkívül rövid. A motorral semmi probléma nem akadt eddig. Nem hanyagolták el az olajcseréket, a még oly jellemző gyújtótrafó kapitulálás sem jelentkezett. Egy akkumulátort azonban már elfogyasztott, amelynek helyére egy nagyobb változatot szereltek, ezért az azt rögzítő kar tétován meredezik most. Az egyetlen szervizbe vonulós hibát a kerékcsapágyak elfáradása okozta. Hátul már többször is. Illetve, mostanában kezdett megint szokatlan hang érkezni a futómű felől, amit talán a kopott lengőkarszilent okoz, de ez csak egy vájtfülű tipp. Ja és a fotózás közben leesett az egyik dísztárcsáról a Ford embléma. Ennyi. Semmi más probléma nem volt a Fusionnel.
Az akkumulátort nagyobbra cserélték
Tulajdonosa tehát bátran ajánlja azok számára, akik egy egyszerű, megbízható, olcsón fenntartható, de tágas és divatos kisautót keresnek, megfizethető áron. Hasonló korú Fusiont ugyanis már egymillió forint alatt is lehet találni a
Használtauto.hu felületén, de érdemes inkább az 1,2-1,3 millió forintos ársávban nézelődni, ahol kevesebbet futott, szebb állapotú példányokat kínálnak.