Hibátlan állapotban keres új gazdát a legutolsó Bugatti EB110
Négy turbó és tizenkét henger, 1995-ben nem volt gyorsabb a Bugatti EB110 SS-nél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bugatti előző életének legutolsó modellje legendás, az elkészült utolsó példány pedig korának leggyorsabb autója volt. Most eladó az utolsó elkészült EB110, tökéletes állapotban.
Pompás múlttal rendelkező márka a Bugatti, ám a sorai nem mentek túl jól, 1995-ben csődbe ment, abban az évben készült el az utolsó modell a Veyron előtti korból, egészen pontosan a fotókon látható EB110 SS. Korának leggyorsabb autója volt, négyturbós, 3,5 literes V12-es motorja 610 lóerőt és 650 Nm nyomatékot teljesített, amivel 3,26 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/h-ra és 355 km/h volt a plafon, erre hamarosan egyébként rálicitált a McLaren, az F1 elérte a 386 km/h-t is. Az utolsó elkészült EB110 egy Super Sport, vagy Super Stradale, mely 150 kilóval könnyebb az alap GT-nél, számos karosszériaeleme karbonszálas műanyagból készült a karbonszálas monocoque vázon túl, valamint magnézium ötvözetű könnyűfém felniket is kapott.
A külső fényezés neve Grigio Chiaro Met, a belső kárpitot pedig kétféle szürke árnyalatban rendelték. Jelenlegi és első tulajdonosa 2003 óta birtokolja a legendás szupersportautót, amit láthatóan nagy becsben tartott, vélhetően egy gyűjtemény részeként. Alig több mint 1100 kilométerrel került a tulajdonosához, jelenleg nem tudni, mennyit mutat a számláló, de nem lehet sokkal több az állapotát tekintve. Legutoljára 2015-ben szervizelték, akkor új olaj került a motorba, váltóba és a differenciálműbe, szűrőket cseréltek és fékfolyadékot, ami már csak önmagában egy kisebb vagyonnal érhetett fel. Az autó kikiáltási ára egyelőre titkos.
“Pompás múlttal rendelkező márka a Bugatti, ám a sorai nem mentek túl jól, 1995-ben csődbe ment, ”
Pontosabban már az 50-es évek közepén csődbe ment, aminek oka leginkább De Gaulle nemzeti autóstratégiája volt, amelynek részeként a világ akkor legrangosabb luxusautóiparát pár év alatt kivéreztették. Persze a II. VH sem segített rajtuk, de talán a legnagyobb csapás Jean Bugatti halála volt, aki Ettore méltó utódának bizonyult és sokak szerint a világ egyik legjobb konstruktőre, de sajnos a többiek nem örökölték a családban ezt.
Az EB110 viszont csak a nevében volt Bugatti, egy lelkes olasz vállalkozó megvette a név használati jogát, és felépített a gyárat Modenában (gondolom ezért írják olaszul az ezüstszürke metál szín megnevezését).
Viszont a koncepció annyira komoly nyomot hagyott (tényleg lenyűgöző darab élőben), hogy a VW által (az eredeti francia városban) újraalapított gyár modellje is épít az EB110 koncepciójára.