A Chery kisautója tényleg zöld, ez az árnyalat fedi le a választható színek 50%-át
Városi közlekedésre bőven elég a minimális alapterület, néhány tucatnyi lóerő és néhány száz bátran megtehető kilométer. A Chery pontosan ezen elvek mentén fejlesztette az eQ család legkisebb tagját, ami most egy nagyobb frissítésen esett át.
Szellős, csak a minimumot kínáló beltér. Városi közlekedéshez ennél nem is kell több
A gyártó teljesen új modellt emleget, de az előddel összehasonlítva könnyen belátható, hogy ez csak egy frissítés. Az eQ1 felépítésében hasonlít a szépreményű Toyota IQ-ra, a kínai apróság 2016-ban lépett piacra kizárólag elektromos hajtással. A háromajtós modell 3,2 méter hosszú, ennek ellenére négy férőhelyes, a hátsó ülések felhajtása esetén a csomagtartó elvész, de két fővel egész sok hely jut a poggyásznak. A beltér minimalista, két képernyővel és pár gombbal kezelhető az összes funkció, indukciós telefontöltő és pohártartó kényezteti az elöl ülőket, a kétszínű kabin ízléses.
A zöld és a lila a két válaszható szín. Az akkuk mérete 25 és 40,3 kWh között mozog, utóbbival 408 kilométer a hatótáv, aminek ha csak a kétharmada igaz, akkor is bőséges
A belépő szintű változat mindössze 41 lóerős, az egyetlen villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, aki több erőre vágyik, annak kínálják a 75 lovas variánst. A gyártó többféle akkumulátor kapacitással árulja az eQ1-et, a legkisebb 251, a legnagyobb 408 kilométert képes megtenni a kínai mérés (CLTC) szerint. Szimpatikus, hogy itt tényleg a takarékosságon van a hangsúly, nem attól lesz valami zöld, hogy irdatlan súlyt próbálunk mozgatni rengeteg elektromos áram árán. Az eQ1 hiánypótló lehetne Európában is, nagyon hiányzik egy valóban olcsó, városi/elővárosi közlekedésre alkalmas, minimális helyigényű, takarékos kisautó a piacról. A Chery eQ1 pontosan azt kínálja, amire szüksége van egy városlakónak, mindezért csupán 3,15 millió forintot kérnek.