Hiába nőtt az autópiac májusban, az év még mindig mínuszos
Növekedésben az autópiac, lassacskán tavalyi szintjét is eléri
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miután az év elején még a tavalyinál is érezhetően kevesebb új személyautó fogyott itthon, májusban már csaknem 10 százalékkal több kelt el, mint egy évvel korábban.
Jelentős a százalékos javulás a buszoknál, hiszen a tavaly alig létező szegmensen sokat dob, hogy a BKV új buszokat állít(tat) forgalomba. Kisebb mértékű többleteladás látható a motorkerékpároknál, persze meg kell jegyezni, hogy utóbbi volt az a szegmens, amelyet a piac 2008-tól eredő összeomlása a legjelentősebben érintett, így a májusi több mint 15 százalékos növekedése mindössze 37 példányos pluszeladást jelentett az előző évhez mérten.
Májusi eladások
2013 | 2012 | Különbség | ||
2013 - 2012 | % | |||
Személygépkocsi | 5010 | 4581 | 429 | 9,4% |
Kishaszonjármű | 792 | 832 | -40 | -4,8% |
Busz | 70 | 8 | 62 | 775% |
Nagyhaszonjármű | 343 | 541 | -198 | -36,6% |
Motorkerékpár | 280 | 243 | 37 | 15,2% |
Összesen | 6495 | 6205 | 290 | 4,7% |
Bár a számok önmagukban aligha biztatók, az legalább - valamelyest - kedvező adat, hogy a teljes újgépjármű-ágazat példányszámát tekintve 4,7 százalékkal nőtt a tavalyi, s 20,9 százalékkal a 2011-es szinthez mérten.
2013-as újautó-eladások májusig
2013 | 2012 | Különbség | ||
2013 - 2012 | % | |||
Személygépkocsi | 22190 | 22829 | -639 | -2,8% |
Kishaszonjármű | 3803 | 4356 | -553 | -12,7% |
Busz | 182 | 24 | 158 | 658,3% |
Nagyhaszonjármű | 1722 | 1605 | 117 | 7,3% |
Motorkerékpár | 909 | 841 | 68 | 8,1% |
Összesen | 28806 | 29655 | -849 | -2,9% |
Igen, ez így van, szándékosan írtuk úgy, hogy “a BKV új buszokat állít(tat) forgalomba”, hiszen azokat valóban a Vt-transman üzemelteti.
Tisztelt szerkeszőség,ill. olvasó!
A cikk utolsó bekezdéséhez szeretnék hozzá szólni! “Jelentős a százalékos javulás a buszoknál,…”
Egy kis helyre igazítást szeretnék tenni tisztelettel: Nos a Bkv zrt tavaj ugyan beszerzett Mercedes citaro tipusú buszokat,de nem újat hanem 8-10 éves, 500000km nél is többet futott járműveket ilyen-olyan állapotban a BKK “jóvoltából”. Szabadjon még hozzá megjegyeznem Bkv zrt nem állíttat forgalomba buszokat,az a Budapesti közlekedési központ müve,hogy idén új mercedes buszok kerültek ill. kerülnek forgalomba a Vt-transman nevű alvállalkozó által, a Bkv zrt helyett! Jó lett volna ha Bkv zrt működtetné mint tulajdonos.