Minden mai Sandero alapáron kapja a visszagurulásgátlós ESP-t, ami a kikerüléseknél is segíti
Bár az EuroNCAP az asszisztensrendszerek hiánya és a gyenge gyalogosvédelem miatt alaposan lepontozta az új Dacia Sandero Stpeway modellt (
lásd itt), s annak jelentős hasmagassága és lágy futóműve a közúti teszteken sem nyerte el mindenkinek a tetszését, a spanyol km77 jávorszarvastesztje után egyértelműen kijelenthető: nem kell miatta aggódni. Bár a az oldal nevében jelzett 77 km/órás teszt ezúttal nem szerepelt, csak 73, 78 és 80 km/órás, az olcsó és "telekjárósított" kisautótól szép eredmény, hogy a 73 km/órás tesztet hibapont, azaz bójaérintés nélkül teljesítette, s bár a kijelölt sávba visszatérést a magasabb tempókkal nem tartotta teljesíthetőnek a tesztsofőr, vészesen instabilnak ott sem találta az emelt Sanderót, ami ekkor azonban már bójákat is ütött.
A 73 km/órás eredmény ugyanakkor jobb, mint az aktuális Golfé vagy a Mercedes-Benz A-osztályé, persze hozzá kell tenni: a Golfnál 77 és 69 km/órás teszt szerepelt, utóbbin már átment, előbbin még nem. A Sandero a kikerüléspróbán túl a szlalom versenyszámban is jól szerepelt, a magasabb sebességű kikerüléseknél nem kellően gyorsnak mutatkozó ESP-je finoman, a tempót nem visszavéve avatkozott be, a karosszéria mozgása pedig nem volt túlzott. Ezek alapján nem kell félni az emelt Sandero komfortos, a hazai utakhoz ideális futóművétől, ahogyan NCAP eredménye kapcsán is érdemes megjegyezni, hogy utasvédelmi képességei már teljesen helyénvalók, még ha ütközéselkerülő rendszerből nem is tud sokat felmutatni.