Akkoriban az elektromos SLS AMG volt minden idők legerősebb AMG-je, kevesebb mint 100 példány készült belőle
Kilenc évvel ezelőtt a Párizsi Autószalon közönsége láthatta először a Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive névre hallgató modellt. Ebben az évben mutatkozott be a Tesla Model S, de a Nissan Leaf is csak két évet tudhatott maga mögött, így a villanyhajtású Mercedes SLS a szupersportautók között egészen úttörőnek számított.
Szárnyait próbálgatta a Mercedes az elektromos autózás terén. Az ajtók a legendás 300 SL miatt nyílnak felfelé
A lyukacsos maszkról felismerhető modellben tengelyenként 2-2 villanymotor dolgozik, az összteljesítmény 750 lóerő, nyomatékból pedig 1000 Nm áll rendelkezésre, a százas sprint 3,9 másodpercig tart, ami kicsivel több a benzines hasonló értékénél. Az elektromos SLS-t nem adták olcsón, az akkori 441 ezer eurós (120 millió forintos) árából két benzines verziót is haza lehetett vinni. Érdekesség, hogy az Audi egészen más paraméterű modellel igyekezett az SLS babérjaira törni. Az R8 e-tron 376 lóerős teljesítménnyel készült, a végsebesség egészen szerény 201 km/h-ban merült ki, de az árcímkére extrém magas összeg került, az emissziómentes sportkocsiért 1 millió eurót kértek, így a Mercedeshez hasonló “sikert” aratott.
Normál esetben egy 6,2 literes V8-as került a hosszú géptető alá, ami 571 és 631 lóerő közötti teljesítményekkel készült
Az árverésre bocsátott SLS AMG nem csak a sirályszárnyak miatt feltűnő, hanem a rikító sárga szín is kiemeli a tömegből. Egy svájci vásárló számára készült a sportkocsi, amibe csupán 3800 kilométer került, ezt a távot 15 feltöltésből teljesítené a Mercedes, ha az NEDC ciklus szerinti 250 kilométeres hatótávval számolunk. A 60 kWh-s akkumulátorral szerelt SLS AMG ára az idő múlásával nem csökkent, most átszámítva 380 millió forintot kell érte a kasszában hagyni.