Nem mindenki ízlésének felel meg a Cybertruck, viszont kétségtelenül egyedi
Sokak számára meglepetést okozott a Tesla részvényeinek teljesítménye az utóbbi időben, néhány évvel ezelőtt voltak, akik már temették a céget, most viszont (az általános piaci helyzethez mérten...) szárnyal a tőzsdén Elon Musk vállalata. Ehhez nagyban hozzájárult a termelés felfuttatása, kis darabszámban ugyanis viszonylag könnyű különleges, akár forradalmian új autókat gyártani, ám a fenntartható sikeresség egyik fontos tényezője a startup-szerű üzleti modellről egy igazi tömeggyártóvá való átalakulás. A Teslának pedig sikerült ezt megugrania, az eleinte gyártási nehézségekkel küzdő Model 3 termelését 2018-ról 2019-re majdnem duplájára növelték, tavaly már 272 ezer példány gördült le a gyártósorról. A befektetők és a vásárlók így a következő kihívásra figyelnek kíváncsian, azaz sikerül-e fenntartani a szép számokat az új modellekkel is. Ez persze a gyártól függ, viszont a keresleti oldalnak is jól kell teljesítenie, ezt mérte most fel Patrick Hummel, a svájci UBS bank munkatársa, melynek eredményeit a
Barron's közölte.
A Model X kistestvére, a Model Y első darabjai idén érkeznek a vevőkhöz
Hummel 10 ezer fős, 6 országban készített kérdőívéből kiderült, hogy a megkérdezettek 28%-a megfontolná a Model Y vásárlását. Önmagában ez az érték talán nem is annyira érdekes, hiszen sok múlik a kérdőív részletein, illetve a válaszadók valós döntésein, viszont érdemes összehasonlítani a Model 3 2018-as eredményeivel egy hasonló kérdőívben: akkor a válaszadók 26%-a vette fontolóra a szedánt. A Model 3 azóta produkált eladási számaiból tehát arra következtethetünk, hogy a Model Y SUV is hasonló mértékben lesz sikeres - persze ha a gyár tudja majd teljesíteni a megrendeléseket. Fontos kiemelni, hogy Kínában a Model Y iránti érdeklődést még többen, a megkérdezettek 65%-a fejezte ki. A Model Y első darabjai elvileg már idén megérkeznek a vásárlókhoz, utána pedig indul majd a Cybertruck gyártása is. Hummel erről is megkérdezte a vásárlókat, az alanyok 18%-a fontolóra veszi a modell vásárlását.
A megosztó stílust tekintve nem meglepő, hogy alacsonyabb a várható kereslet, bár az is lehetséges, hogy ezzel a Cybertruckkal enyhén mellé lő a Tesla: a Model 3 elképesztő ár-érték aránnyal bír, hajmeresztő gyorsulást, modern infotainment rendszert, önvezetési képességet és nagy hatótávot kínál, a pickup viszont több tekintetben is vetélytársai mögött végez (például hasonló árak mellett a hagyományos autógyártók nagyobb vontatási kapacitást és hosszabb hatótávot tudnak felmutatni). Ez tükröződik a belsőégésű motoros pickupok keresletében is, a felmérés szerint többen választanák a Chevrolet Silveradot és a Ford F150-et, viszont megelőzi a Cybertruck a RAM 1500-at. Elon Musk futurisztikus gépezetére eddig 500 ezer rendelés érkezett, bár meg kell jegyezni, hogy ez mindössze egy 100 dolláros előleg kifizetését jelenti.