A Volkswagen csoport kisautói számára 2021 mindenképp fontos év lesz, nem csak az új Skoda Fabia megjelenése miatt, hanem mert a jelenlegi Polo-generáció a modellciklusa közepéhez ért, így megérett a faceliftre. Inkább a Skodánál szokás csoporton belül az a technika is, amit most a Polón láthatunk, a fényezés színével azonos álcával és a régi modell részleteit mintázó matricákkal próbálják a jelenlegi változatnak álcázni a frissített modellt. Ez a részletek megfigyelhetőségét nem befolyásolja, legfeljebb a kémfotósok feladatát nehezíti meg, hiszen a tesztpéldány sokkal jobban elvegyül, mint a megszokott, fekete-fehér mintákkal körbetapétázott prototípusok.
Kiemelten nagy igazság ez a jelenlegi helyzetben, hiszen az álcázott rész gyakorlatilag a fél autó, annyi a megváltoztatott apró részlet. Matrica takarja például a hűtőrács egy részét, gyanús az első fényszóró, valamint biztosan megújulnak az első lökhárítók is, de mindez elenyésző változásnak tűnik az autó hátuljához képest.
A tesztpéldány hátsó lámpáinak működését például bizonyára még a gyárban ellenőrizték le, hiszen a fényképeken a jelenleginél jóval nagyobb, frissített lámpatesteket teljes egészében az autó fényezésével azonos színűre maszkolták, majd erre ragasztották a régebbi lámpákat imitáló matricákat. A megoldás így nem csak világítani nem tud rendesen, de az álcázásban sem jeleskedik: jól látszik ugyanis, hogy a változás az összes hátsó elemet érinti majd, ezzel is a nyolcadik generációs Golfhoz közelítve a dizájnt.
Az autó elejéhez hasonlóan a hátsó lökhárítókon is sok érdekes maszkolást fedezhetünk fel, de mindennél jobban szemet szúrnak a hatalmas kipufogóvégek, amelyek a jelenlegi R-line Polo kamuvégeinél is nagyobbak. Innentől már csak a remény marad, hogy ezt is az álcázás és a megtévesztés kedvéért tették oda a Volkswagen emberei. Ha így van, akkor most épp azon mosolyognak, ahogy mindenki megírja:
Még nagyobb kamu kipufogóvégekkel érkezik majd a frissített Polo!
Főként furcsa párosítás a sportos durrogó az acélfelnikkel és a világ talán legunalmasabb ezüst színárnyalatával, de ezek a részletek nagy valószínűséggel csak az álcázás és elvegyülés megkönnyítését szolgálják.
A technológiai fejlemények még nem nyilvánosak, így nem tudni, hogy ezen a téren mit virít majd a frissülő Polo, de az nagyon valószínű, hogy az MQB A0 platformra fejlesztett új extrák nagy részét, például a digitális műszeregységet is megkapja majd. Minden jel arra utal, hogy a Polo frissítését az új Fabia bemutatkozása utánra időzíti a cégcsoport, ami logikus, hiszen ezzel is enyhíthető lesz a cégcsoporton belüli friss konkurencia Polo-eladásokra káros hatása.