Hétüléses SUV-val erősít a Volkswagen!

Bővült a Volkswagen család, íme a Tiguan és a Touareg közé pozicionált Tayron!

Vadiúj hétüléses SUV-val bővül a Volkswagen modellpalettája, amit már testközelből megismerhettünk. Máris mondjuk, hogy milyen!

Bizonyos értelemben a Tayron messze nem számít új modellnek a Volkswagen háza táján. A kínai belpiacon 2018 értékesítenek ezzel a névvel autókat, sőt SUV-kupé karosszériaváltozattal is lehetett kapni a népköztársaságban. A globális, most bemutatott modell viszont semmilyen rokonságot nem mutat ezzel, közvetlen elődjének a Tiguan Allspace tekinthető. A Tayron a márka tájékoztatása szerint az ötüléses Tiguan és a Touareg közé érkezik, ezt pedig a dimenziói is megerősítik.
Hirdetés

Nem akar hivalkodni
Hirdetés

Andy Mindt, a Volkswagen formatervezésért felelős vezetője nemrég arról beszélt egy interjúban, hogy nem kívánnak agresszív, túlságosan sportos külsőt adni az autóiknak, ez a filozófia pedig a Tayronon is érződik. A frontrészbe persze csempésztek némi dinamizmust, de a sziluett egy klasszikus SUV formát ad ki, abból is az áramvonalasabbak közé tartozik, a légellenállási együtthatója mindössze 0,28. Hátul a lámpatestek grafikája parádésra sikerült, az egymás felé mutató nyilak egyedivé teszik, a csomagtér-ajtón végigfutó LED-csík pedig már szinte elvárás ebben az árkategóriában, de az óriási felület miatt mégsem tűnik tolakodónak.
Hirdetés

Életre tervezett belső
Az utastér már egy fokkal izgalmasabb. A dizájn illeszkedik a Volkswagen modellpalettájába, elég csak a műszerfal utas felé eső oldalára vetni egy pillantást, mintha egyenesen az új Passatból emelték volna át. Középen felszereltségtől függően 12,9, vagy 15 colos érintőképernyő lehet, a digitális műszeregység viszont minden esetben 10,25 col, amelyet opcionálisan HUD egészíthet ki. A kormány szintén a szokásos kiosztással érkezik, baloldalt a vezetéstámogatók és a hangerőszabályozó, jobboldalt a multimédia vezérelhető. A váltókart is itt érdemes keresni, a kormány mögött bajuszkapcsoló segítségével választható menetirány. A középkonzolon a felszabaduló helyen az indítógomb, illetve az elektromos rögzítőfék kapcsolójának ölelésében egy tekerőgomb található, amely egyszerre három funkciót is ellát: a hangerőszabályozó, az üzemmódválasztó, és a háttérvilágítás is ezzel állítható. A megoldás ismerős lehet a Skoda Superb vagy Kodiaq műszerfaláról, viszont ott ilyen kapcsolóból rögtön három is található, és a klímapanelt is kiváltja. A Tayronban sajnos a multimédiába integrálták, hagyományos nyomógombot egyedül a vészvillogó kapott.
Hirdetés
A Tayron öt- illetve hétüléses kivitelben érkezik Európába. Ennek megfelelően változik a csomagtér mérete is. A sima ötfős modell 885 litert kínál, a hátsó üléssor lehajtásával már 2090-et. A konnektoros hibridek valamivel szerényebb adatot tudnak: 705 liter alapból és 1905 maximum. A hétülésesben – amennyiben az összes fotel használatban – 345 literrel lehet gazdálkodni, két üléssornál ez a szám 850 literre módosul, a maximális kapacitás pedig 1905 liter.
Változatos hajtásláncpaletta
A Volkswagen új SUV-ja egyaránt elérhető lesz benzines és dízelmotoros kivitelben is. A belépő szintet a 1,5 literes, négyhengeres erőforrással szerelt lágy hibrid jelenti 148 lóerővel, de a gyengébb dízelmotor is ugyanekkora teljesítménnyel vihető haza. A másik véglet a potensebb eHybrid a maga 268 lovával. A Tayronban is a VW második generációs konnektoros hibrid hajtáslánca található, amely a hétüléses SUV-ban több mint 100 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér. Az energia tárolásáért egy 19,7 kilowattórás akkumulátor felel, amely természetesen támogatja a 11 kilowattórás töltést, de akár 50 kilowattal is képes felvenni az áramot. A pontos időtartamról egyelőre nem közöltek információkat. A Tayronhoz elérhető valamennyi motor pontos specifikációja az alábbi táblázatban olvasható.
Hirdetés

Hajtáslánc neve Teljesítmény Váltó Hajtás
1,5 eTSI (MHEV) 148 LE Hétfokozatú DSG elsőkerék-meghajtás
2,0 TSI 201 LE hétfokozatú DSG 4MOTION (összkerékhajtás)
2,0 TSI 261 LE hétfokozatú DSG 4MOTION (összkerékhajtás)
eHybrid (PHEV) 201 LE hatfokozatú DSG elsőkerék-meghajtás
eHybrid (PHEV) 268 LE hatfokozatú DSG elsőkerék-meghajtás
2,0 TDI 148 LE hétfokozatú DSG elsőkerék-meghajtás
2,0 TDI 190 LE hétfokozatú DSG 4MOTION (összkerékhajtás


Első benyomások
Hirdetés

A wolfsburgi bemutatón sajnos csak álló helyzetben vizsgálhattam meg a Tayront, így a menettulajdonságairól egyelőre nem tudok mesélni. Viszont beülve az első pillanatban érezhető, hogy az anyaghasználatra nagyon odafigyeltek, ugyanis csak a kevésbé frekventált helyeken találkozni olcsóbb műanyagokkal. A kezelőszervek tapintása kellemes, az érintőképernyő ideális távolságra helyezkedik el a sofőrüléstől. A középkonzolon elhelyezett többfunkciós tekerőgomb - a Škodákban tapasztaltakból kiindulva – hasznos újítás ebben a SUV-ban is, elvégre legalább ezeket a funkciókat sem a menüben kell állítgatni. A térkínálat az első és a második üléssorban is remek, egy átlagos felnőtt kényelmesen elfér. A harmadikban már nem ennyire nagyvonalú a Tayron, a legfeltűnőbb eltérés, hogy a lábaknak kevesebb hely jut, de összességében itt is elviselhetőnek érződik az élet. A Volkswagen az újdonságot Wolfsburgban fejlesztette, és itt is fogják gyártani a Golf, és a Tiguan mellett. Jelen állás szerint jövő tavasszal érkezhet meg az első példányok Magyarországra, az viszont nagy kérdés, hogy milyen áron. Egyelőre csak annyi biztos, hogy 45 ezer euró környékére árazza be a márka Európában, ez mai árfolyamon szűk 18 millió forintot jelentene.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.10.14. at 19:35
    Permalink

    Ez egy új Kodiaq, csak épp vw-sítve..tehát bazinagy tapi tv, és feleslegesen túlbonyolított kezelőszervek..minek venné ezt valaki? ha ott a Skoda ami épp annyival jobb hogy pont megéri inkább azt venni

Vélemény, hozzászólás?