Hétüléses SUV-val erősít a Volkswagen!
Bővült a Volkswagen család, íme a Tiguan és a Touareg közé pozicionált Tayron!
Vadiúj hétüléses SUV-val bővül a Volkswagen modellpalettája, amit már testközelből megismerhettünk. Máris mondjuk, hogy milyen!
Nem akar hivalkodni
Andy Mindt, a Volkswagen formatervezésért felelős vezetője nemrég arról beszélt egy interjúban, hogy nem kívánnak agresszív, túlságosan sportos külsőt adni az autóiknak, ez a filozófia pedig a Tayronon is érződik. A frontrészbe persze csempésztek némi dinamizmust, de a sziluett egy klasszikus SUV formát ad ki, abból is az áramvonalasabbak közé tartozik, a légellenállási együtthatója mindössze 0,28. Hátul a lámpatestek grafikája parádésra sikerült, az egymás felé mutató nyilak egyedivé teszik, a csomagtér-ajtón végigfutó LED-csík pedig már szinte elvárás ebben az árkategóriában, de az óriási felület miatt mégsem tűnik tolakodónak.
Életre tervezett belső
Az utastér már egy fokkal izgalmasabb. A dizájn illeszkedik a Volkswagen modellpalettájába, elég csak a műszerfal utas felé eső oldalára vetni egy pillantást, mintha egyenesen az új Passatból emelték volna át. Középen felszereltségtől függően 12,9, vagy 15 colos érintőképernyő lehet, a digitális műszeregység viszont minden esetben 10,25 col, amelyet opcionálisan HUD egészíthet ki. A kormány szintén a szokásos kiosztással érkezik, baloldalt a vezetéstámogatók és a hangerőszabályozó, jobboldalt a multimédia vezérelhető. A váltókart is itt érdemes keresni, a kormány mögött bajuszkapcsoló segítségével választható menetirány.
Változatos hajtásláncpaletta
A Volkswagen új SUV-ja egyaránt elérhető lesz benzines és dízelmotoros kivitelben is. A belépő szintet a 1,5 literes, négyhengeres erőforrással szerelt lágy hibrid jelenti 148 lóerővel, de a gyengébb dízelmotor is ugyanekkora teljesítménnyel vihető haza. A másik véglet a potensebb eHybrid a maga 268 lovával. A Tayronban is a VW második generációs konnektoros hibrid hajtáslánca található, amely a hétüléses SUV-ban több mint 100 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér. Az energia tárolásáért egy 19,7 kilowattórás akkumulátor felel, amely természetesen támogatja a 11 kilowattórás töltést, de akár 50 kilowattal is képes felvenni az áramot. A pontos időtartamról egyelőre nem közöltek információkat. A Tayronhoz elérhető valamennyi motor pontos specifikációja az alábbi táblázatban olvasható.
Hajtáslánc neve | Teljesítmény | Váltó | Hajtás |
1,5 eTSI (MHEV) | 148 LE | Hétfokozatú DSG | elsőkerék-meghajtás |
2,0 TSI | 201 LE | hétfokozatú DSG | 4MOTION (összkerékhajtás) |
2,0 TSI | 261 LE | hétfokozatú DSG | 4MOTION (összkerékhajtás) |
eHybrid (PHEV) | 201 LE | hatfokozatú DSG | elsőkerék-meghajtás |
eHybrid (PHEV) | 268 LE | hatfokozatú DSG | elsőkerék-meghajtás |
2,0 TDI | 148 LE | hétfokozatú DSG | elsőkerék-meghajtás |
2,0 TDI | 190 LE | hétfokozatú DSG | 4MOTION (összkerékhajtás |
Első benyomások
A wolfsburgi bemutatón sajnos csak álló helyzetben vizsgálhattam meg a Tayront, így a menettulajdonságairól egyelőre nem tudok mesélni. Viszont beülve az első pillanatban érezhető, hogy az anyaghasználatra nagyon odafigyeltek, ugyanis csak a kevésbé frekventált helyeken találkozni olcsóbb műanyagokkal. A kezelőszervek tapintása kellemes, az érintőképernyő ideális távolságra helyezkedik el a sofőrüléstől. A középkonzolon elhelyezett többfunkciós tekerőgomb - a Škodákban tapasztaltakból kiindulva – hasznos újítás ebben a SUV-ban is, elvégre legalább ezeket a funkciókat sem a menüben kell állítgatni. A térkínálat az első és a második üléssorban is remek, egy átlagos felnőtt kényelmesen elfér. A harmadikban már nem ennyire nagyvonalú a Tayron, a legfeltűnőbb eltérés, hogy a lábaknak kevesebb hely jut, de összességében itt is elviselhetőnek érződik az élet.
Ez egy új Kodiaq, csak épp vw-sítve..tehát bazinagy tapi tv, és feleslegesen túlbonyolított kezelőszervek..minek venné ezt valaki? ha ott a Skoda ami épp annyival jobb hogy pont megéri inkább azt venni