Hétüléses luxus Jeep érkezett

Jeep Grand Cherokee L, az új amerikai álom családi autó, akár V8-cal és állami támogatással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valódi óriás a Jeep újdonsága, mellyel belépnek a hétüléses családi autó szegmensbe is. A Grand Cherokee L formaterve is teljesen új, belül pedig valódi luxust kínál.

Régóta hiányzik egy igazán nagy modell a Jeep palettájáról, ám az előzetes hírek és tanulmányautók alapján a Wagoneer nevet mégsem hozzák vissza, legalábbis egyelőre. Az újonnan érkezett modell viszont azt a formatervet viseli, amit legutóbb a Grand Wagoneer tanulmányautón megmutattak, a neve mégis Grand Cherokee L lett, ezzel a Cherokee modellcsalád tetejére került egy csúcsmodell. Külsőleg nagyon hasonlít a Wagoneer tanulmányautóra, az első hűtőmaszk és a lámpák, a hátsó keskeny ledes világító testek és az autó körvonala is szinte maradéktalanul megjelent, de még lehet, hogy készülnek egy ennél is nagyobbal, amin visszatér a Wagoneer név. A Grand Cherokee L 5,2 méter hosszú, tengelytávolsága több mint 3 méter, széltében alig kevesebb, mint 2 métert, magasságban pedig 181 centit foglal el a világból, alapesetben. A felszereltségtől függően ugyanis légrugós futómű is kerülhet alá, mellyel Off-road 1 állásban 4, Off-road 2 állásban pedig 6 centivel futhat magasabban. Motorja alapvetően a 3,6 literes Pentastar V6-os 290 lóerővel, de egy V8-as HEMI motorral is kérhető 357 lóerős teljesítménnyel. Hátsókerékhajtású, opcióként és felszereltségtől függően kérhető az összkerékhajtás akár kétfokozatú felezővel és önzáró hátsó differenciálművel is.
Hirdetés

Utasterében kínált luxusával minden Jeep modell fölé emelkedik.

8,4 colos az alap, 10,1 colos a feláras multimédia, melyhez Android Auto és Apple CarPlay csatlakozási lehetőség is társul online kapcsolattal. a kijelzők konfigurálhatósága igencsak széles, és a központi kijelzőn akár a hátsó utasokat is figyelhetjük, ők ugyanis kaptak egy széles látószögű kamerát a fejük fölé. 13 irányban elektromosan állítható vezetőülést, hűthető és fűthető első, valamint hátsó helyeket kínál akár masszázzsal, az utastérben pedig akár 19 hangszórós McIntosh hifi rendszerből szólhat a kedvenc zenénk. Fejlett vezetéstámogató rendszerei mellett 10,3 colos digitális műszerfallal szolgálja ki a sofőrt. A Grand Cherokee L európai forgalmazásáról egyelőre nem esett szó, ha az említett motorok mellett nem érkezik dízel, vagy plug-in hybrid hajtásláncú változat, vélhetően csak Amerikában lesz elérhető, pedig hazánkban a nagycsaládosok 2,5 milliós állami támogatására is jogosult lehetne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.07. at 15:25
    Permalink

    A Jeep-ben mindig ott volt, hogy igazi prémium-márka legyen belőle, örömmel látom, hogy most már tényleg készek elmozdulni a high end irányába. A világon mindenhol elfogadnák prémium-gyártónak, csak még egy kis kidolgozásbeli javulás és egy zászlóshajó kellene. Tavares is tudja, hogy ez a márka nemcsak az FCA, hanem a komplett Stellantis szekerét is gőzerővel fogja húzni 😀

Vélemény, hozzászólás?