5,2 méter hosszú a Grand Cherokee L, igazi full size SUV
Régóta hiányzik egy igazán nagy modell a Jeep palettájáról, ám az előzetes hírek és tanulmányautók alapján a Wagoneer nevet mégsem hozzák vissza, legalábbis egyelőre. Az újonnan érkezett modell viszont azt a formatervet viseli, amit legutóbb a
Grand Wagoneer tanulmányautón megmutattak, a neve mégis Grand Cherokee L lett, ezzel a Cherokee modellcsalád tetejére került egy csúcsmodell. Külsőleg nagyon hasonlít a Wagoneer tanulmányautóra, az első hűtőmaszk és a lámpák, a hátsó keskeny ledes világító testek és az autó körvonala is szinte maradéktalanul megjelent, de még lehet, hogy készülnek egy ennél is nagyobbal, amin visszatér a Wagoneer név.
A pár hónapja bemutatott Grand Wagoneer formatervét viseli
Minőségi anyagok, részletgazdag megoldások, elektromosan állítható, hűthető, fűthető és masszírozós üléseket ad az első és a második sorban is
A Grand Cherokee L 5,2 méter hosszú, tengelytávolsága több mint 3 méter, széltében alig kevesebb, mint 2 métert, magasságban pedig 181 centit foglal el a világból, alapesetben. A felszereltségtől függően ugyanis légrugós futómű is kerülhet alá, mellyel Off-road 1 állásban 4, Off-road 2 állásban pedig 6 centivel futhat magasabban. Motorja alapvetően a 3,6 literes Pentastar V6-os 290 lóerővel, de egy V8-as HEMI motorral is kérhető 357 lóerős teljesítménnyel. Hátsókerékhajtású, opcióként és felszereltségtől függően kérhető az összkerékhajtás akár kétfokozatú felezővel és önzáró hátsó differenciálművel is.
A kijelzőkön sokféle infót kaphatunk, még a leghátsó utasokat is megfigyelhetjük egy kamerán keresztül
Igazi luxusautós az utastér, ami hétszemélyes
Utasterében kínált luxusával minden Jeep modell fölé emelkedik.
8,4 colos az alap, 10,1 colos a feláras multimédia, melyhez Android Auto és Apple CarPlay csatlakozási lehetőség is társul online kapcsolattal. a kijelzők konfigurálhatósága igencsak széles, és a központi kijelzőn akár a hátsó utasokat is figyelhetjük, ők ugyanis kaptak egy széles látószögű kamerát a fejük fölé. 13 irányban elektromosan állítható vezetőülést, hűthető és fűthető első, valamint hátsó helyeket kínál akár masszázzsal, az utastérben pedig akár 19 hangszórós McIntosh hifi rendszerből szólhat a kedvenc zenénk. Fejlett vezetéstámogató rendszerei mellett 10,3 colos digitális műszerfallal szolgálja ki a sofőrt. A Grand Cherokee L európai forgalmazásáról egyelőre nem esett szó, ha az említett motorok mellett nem érkezik dízel, vagy plug-in hybrid hajtásláncú változat, vélhetően csak Amerikában lesz elérhető, pedig hazánkban a nagycsaládosok 2,5 milliós állami támogatására is jogosult lehetne.
V6-os, vagy V8-as motort is kaphat, légrugós futóművet és összkerékhajtást felezővel és önzáró difivel
A Jeep-ben mindig ott volt, hogy igazi prémium-márka legyen belőle, örömmel látom, hogy most már tényleg készek elmozdulni a high end irányába. A világon mindenhol elfogadnák prémium-gyártónak, csak még egy kis kidolgozásbeli javulás és egy zászlóshajó kellene. Tavares is tudja, hogy ez a márka nemcsak az FCA, hanem a komplett Stellantis szekerét is gőzerővel fogja húzni 😀