Hétüléses autót vennél állami támogatással? Ezeket nézd meg!
Hét tipp: hétüléses - családbarát - autók, amikre várható a 2,5 millió forintos ártámogatás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vasárnapi bejelentés után hétfőn újabb információ-morzsák érkezetek a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása kapcsán. Mutatjuk, mely modelleket érdemes megnézni.
Miként arról már hírt adtunk, az új családtámogatási rendszer egyik pillére lesz a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása. A legfrissebb információk szerint várhatóan júliustól igényelhetik majd a legalább 3 gyereket nevelők a 2,5 millió forintos összeget a legalább hétüléses és új autók vásárlásához. A jogosultság a családi pótlékhoz lesz kötve, azaz nem feltétel, hogy a gyerekek 18 év alattiak legyenek, a még nappali tagozatos (akár felsőoktatásban) tanuló csemeték után is jár majd a támogatás.
Az egyelőre rendelkezésre álló információk szerint a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása kapcsán - a villanyautókéval szemben - nem vezetnek be maximalizált árat a törvényhozók. Novák Katalin - az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára - elmondása szerint
legfeljebb a vételár 50 százaléka, illetve 2,5 millió forint lehet a támogatás összege, ami ráadásul már a vásárláskor jár majd, tehát nem utólag térítik vissza, hanem már eleve ennyivel kevesebbet kell majd fizetniük a támogatásra jogosult nagycsaládosoknak.
A fenitek alapján az sajnos nem igaz tehát, hogy egy hétüléses Dacia Lodgy már alig több mint 1 millió forinttól elérhető lenne a nagycsaládosoknak, ha viszont azt vesszük, hogy a vételár felét az állam állja, a 3.529.000 forintos hétüléses alapverzió 1,765 millió forintba fog kerülni a legalább három gyereket nevelők számára, s a csúcsverziót választók dízelmotorral és a létező összes extrával, növelt garanciával és karbantartási csomaggal is alig több mint 2,5 milliós saját résszel számolhatnak, ami nem rossz bolt. Jó hír továbbá, hogy az 1.6 SCe szívómotor mellé, illetve sanszosabban helyett, épp a második félévig a Lodgy kínálatába is megérkezik az élénkebb és takarékosabb 1.33 TCe motor, amit a Scenicben, a Capturben, de még a Mercedes-Benz A-osztályban vagy a Nissan Qashqaiban is próbálhattunk már.A Lodgy - mint a piac legolcsóbb hétüléses autója - kivételével az összes többi szóba jöhető modell esetén a vételár kevesebb mint 50 százalékát jelenti a 2,5 millió forintos támogatás. Fontos ismételni, hogy utóbbi nem csak a 7, hanem a legalább hétüléses személyautókra szól, így a 8 és 9 személyes kisbuszokra ugyanúgy, ahogyan a hétüléses egyterű és SUV modellekre. A piacon legalább 50 ilyen szerepel, Audi Q7-től Volvo XC90-ig szinte minden, így aztán nem is akarunk a kínálat felsorolásába kezdeni. Sokkal több értelme lehet tippet adni, hogy mely modelleket érdemes szemügyre venniük a nagycsaládosoknak, akiknek legalább 3 gyerek szállításához ajánljuk az alábbi modelleket.
1. Dacia Lodgy - Kétségtelenül és már többször említetten a legolcsóbb hétüléses. Naná, hogy egyben a leginkább puritán is, de második sorában például megvan mindhárom helynél az Isofix gyerekülésrögzítő, s általánosságban elmondható róla, hogy az alapvető családszállítási feladatokra tökéletesen alkalmas, oldalablakai például leghátul is billenthetők, amivel gyakorlatilag egyedülálló. Jelenleg 1.6 SCe (a Dusterben és a Dokkerben is próbált) szívó benzinmotorján túl 1.5 Blue dCi turbódízellel kapható, reméljük, hogy az 1.33 TCe motor épp befut hozzá addigra, amire a támogatás igényelhető lesz.
2. Citroën Berlingo/Opel Combo Life/Peugeot Rifter - A PSA tavaly érkezett (és Autobest díjat is nyert) haszonjármű alapú egyterű triója három márkanévvel és arccal, mindegyik márkánál kétféle hosszúsággal, mindkettő esetén akár három üléssorral is rendelhető. Az Opel a legolcsóbb a trióból. Mivel a harmadik üléssor csak a középső, egyebek mellett már légkondicionálót is alapáron adó Enjoy felszereltségtől érhető el, listaáron a legolcsóbb szóba jöhető Combo Life 6,3 millió forintba kerül (1,2 literes, háromhengeres, 110 lóerős benzinmotorral), igaz, abból 880 ezer forintot már egyéni alku nélkül is enged a forgalmazó. Így a legolcsóbb, második sorában is három Isofixes helyet adó, ám összesen hétüléses Combo Life 2,71 millió forintba fog kerülni (a jelenlegi árak szerint) a nagycsaládosoknak. A Berlingo és a Rifter bár hasonló alapjellemzőket, de többi egyediséget, valamivel magasabb áron adó.
3. Fiat Dobló - A sors fintora, hogy épp az előző generációs Opel Combo alapja volt a Fiat Dobló, ami azonban még ma is kapható. A már légkondis Easy alapfelszereltséggel és a 120 lóerős, négyhengeres 1.4 T-Jet motorral 5 565 000 forintért, további 165 ezer forintba kerül hozzá a harmadik üléssor, nagycsaládosként tehát 3,3 millió forintos alapárral lehet majd számolni. Tolóajtós és szélesebb karosszériája, valamint nagyobb csomagtere, meg persze kedvezőbb ára miatt sokkal inkább ajánlható ez családi használatra, mint a hétülésesként szintén elérhető, nem is sokkal drágább Fiat 500L Living. Isofixet mindketten csak a középső sor szélső helyein adnak, tehát e szempontból nem épp optimális választások.
4. Citroën Grand C4 Spacetourer - A PSA haszon-egyterű trióján túl még további, valódi egyterűket is kínál. Közülük a legolcsóbb a Citroën (Picasso utód) Grand C4 Spacetourer 5 995 000 (kedvezménnyel 3 495 000) forintos alapárral és persze az 1,2 literes háromhengeres és turbós benzinmotorral, azonban már 130 lóerővel.
5. Peugeot 5008 - A Peugeot nyújtott karosszériás kompakt egyterűje, a ráadásul SUV 5008 frissebb és persze divatosabb modell, így ő (a Grand C4 Spacetourerrel egyező motorral) bő 7,5 millióról indul, tehát alsó hangon is 5 millió forint lesz egy "nagycsaládos" példány. A PSA egyterűi használhatóság szempontjából igen jók, a második sorban három Isofixesek, ami sajnos az egyterűeknél sem magától értetődő.
6. Opel Zafira - Ha van rá keret az Opel palettájáról a kifutó Zafira is választható, legalább 136 lóerős, 1,6-os turbómotorral. Bár 7 milliótól hirdetik, mivel hétüléses verzió csak a középső ellátmánnyal kapható, abból a legolcsóbb már 8,7 millió forintba kerül. Az állami kedvezménnyel 6,2 millió tehát, amiből nyilván jön még le forgalmazói enyhítés is, de egyrészt a Zafira csak két Isofixet kínál, másrészt mivel már nincs gyártásban, messze nem biztos, hogy a második félévre lesz még belőle.
7. Volkswagen Touran - Bár temérdek hétüléses van a piacon, egy modell van még, amit magas alapára ellenére is jó szívvel ajánlanék még nagycsaládos hétülésesként, ez pedig a Volkswagen Touran, ami listaáron 8,1 millió forintról startol ugyan, de a hengerlekapcsolásra is képes, tehát takarékos (és erős, 150 lóerős) 1.5 TSI ACT motorral, elég jó felszereltséggel. Bár a harmadik üléssor 213 ezer forintba kerül hozzá, 850 ezer forintot a forgalmazó is lehúz a listaárból, így aztán a nagycsaládos bónusszal már 5,05 millió forintért megkapható lesz. Tudom, nagyon nem szerény összeg, de a kompakt egyterűek körében 5 (a leghátsó ülésekhez) is adott Isofix csatlakozójával és gazdag alapelltámányával egyedülálló a mezőnyben.
Hét tippünkbe olyan modelleket válogattunk be, amelyekbe valóban belefér három gyerekülés. A modellek sora még hosszasan folytatható, a Volkswagennek is van például haszonjármű alapú egyterűje, a Caddy, ami ráadásul olcsóbb is, mint a hetedikként ajánlott Touran, ám nem csak nála, a PSA triójánál is teherautósabb, furgonokkal pedig még hosszasan lehetne folytatni a sort. Jól látható, hogy a nagycsaládos kedvezménnyel nem egész 2 millió forintért már korrekt ellátmányú, légkondis, hétüléses és nem mellesleg teljesen új autó is megvásárolható lesz, ha pedig több az igény és az autóra fordítható pénz, akkor a 2,5 millió forintos támogatási összeg is kihasználható - várhatóan júliustól.
Koros modellként említitek a Fiat Doblót, viszont a nála korszerűbb 500L Living valamiért kimaradt a felsorolásból.
Olvasd végig, említve van, de nem kiemelt modellként, ugyanis nem azt ajánlanánk 3-4 gyerekhez.
Ott a pont, igazad van Mátyás. Átsiklottam felette! 🙂
Ezek szerint a Zafiráról le fogok csúszni.
Kezdtem szemézni vele , mert ár/érték arányban elég jó , bár az 1.4 T választottam volna hozzá, de akkor már nem kell ezen gondolkodnom…. Kar
Következő a touran mert bár nem vagyok nagy VW fan, de józan választásnak tunik, és már elég kiforrott az a tsi
Dacia a toresteszt alapján felejtős, franciákat inkább nem ( nem tudom miért)
Prius plusz megpakolva nekem gyenge…
Sharan meg túl sok
Nekünk is aktuális lesz a bővítés, pont nyáron. Szóval elvileg ez jól is jöhet.
Az alapvetően városi használat miatt a Prius 3-ról Prius Plusra tervezzük váltani. Elvárás a benzines motor és az automata váltó.
A mostani kínálatban nem igazán van ilyen. A Lodgy nincs automatával. A Citroen/Peugeot/Opel hármasban szintén nincs jelenleg, a hírek szerint később talán. A Carens/C-max/Zafira kifutó modellek. A Touran/5008 pedig már drága.
Lehet, mégis marad a P+, de kivárunk nyárig.
Nem kenyerem az SUV-k felemlegetése, de a Mitsubishi Outlander és Toyota Land Cruiser létezik még 7 ülésesként CVT váltóval. Ebből az utóbbi nyilván felejtős az ár miatt, de a Mitsubishi korrekt autó. Egyébként a bőséges modellkínálat ellenére valóban alig van olyan típus, amely jó fajta automatával (értsd: CVT) elérhető, pedig nekem is úgy tűnik, hogy ezek lehetnek a támogatás nagy nyertesei.
Ha neked a CVT a jó fajta automata, akkor még nem vezettél jó automatát. A Peugeotnál állítólag nyáron jön az EAT8 automata a 130 LEs benzines Rifterhez, az pl. minden szempontból jobb, mint egy CVT.
Renault Grand Scenic 7 személyes benzines automata autó!
Egy újabb akció ami segíti fölverni a használt és majd az új nagy családi autók árát. Gondolom az autókereskedők örülnek ennek igazán, talán a kérésükre történt mindez. Nagyon emlékeztet az egész a CSOK-ra ami csúfosan elintézte a kispénzű lakáskeresők lehetőségeit. Majd talán a következő 3-4 gyerekes családok a10 miiliós hitelből, aztán utánuk az özönvíz.
Bizonyára felveri az árakat az egyébként is zsugorodó és élesedő európai autópiacon, ha egy kis államban évi +10.000 autóra nyílik kereslet 😀
A használtak ára meg pont csökkenni fog ezzel.
Butaságokat beszélsz. A CSOK jelentősebb mértékű támogatása mostanáig új lakások vásárlására és házépítésre volt igénybe vehető, így nem intézte el semmilyen kispénzű lakáskereső lehetőségeit, mivel azok nem új lakásokat keresnek.
Ha józan paraszti ésszel végiggondolod, egyáltalán nem érdeke ilyen esetben az importőrnek felverni az árat.
Használt autóra meg nem jár a támogatás, így a neppereknél a fiatal hétüléseseknek pont lefelé fogja nyomni az árát.
„Majd talán a következő 3-4 gyerekes családok a10 miiliós hitelből, aztán utánuk az özönvíz.”
Három gyereknél már nem kell visszafizetned semmit a 10 milliós hitelből. Érdemes tájékozódni, ha már megmondóemberkedsz.
Jövedelem (támogatás) nő -> kereslet nő -> egyensúlyi ár nő
Most nagyon leegyszerűsítettem.
Abban igazad van, hogy a 2.5 milliós értékcsökkenésen belüli használt 7 személyes autók helyett így újat fognak venni akik jogosultak lesznek a támogatásra. De ettől nem fog jelentősen változni a fiatal 7 ülésesek ára. (értsd úgy beszámították 4 millióért, nem fogja a használt autós 3.5 ért odaadni, veszteséggel kiszállni csak végső esetben fog)
Nagyon egyszerű, nem fogja beszámítani/megvenni 4 millióért. Nyomott áruk lesz az 1-2 éves hétüléseseknek.
A nyomott ár igaz, de van alsó határa az értéknek, mégpedig amikortól megéri exportálni az autót. Ha az osztrák vagy szlovák autópiacon megér az a járgány 3,8 milliót és az ottani adminisztratív költségek nem haladják meg a 300e forintot, akkor itthon sem fog 3,5 millió alá menni az ár.
Teljesen más a szitu. A CSOK egy olyan helyzetben került a piacra, amikor a lakásépítési kedv 50 éves mélyponton volt, az ingatlanárak pedig megragadtak a válság utáni leértékelt szinten. Tehát eleve „olcsó” volt az ingatlan és nem volt kínálat mert alig épült új lakás. Ehhez jött még a munkaerő és alapanyag hiány, ami önmagában 30-40%-kal emelte meg az árakat. Az új autó piacon ezzel szemben bőven van kínálat, az importőrök és gyártók bármikor tudják növelni a behozott darabszámot mert Magyarország darabszámban nem tényező, a nyugat-európai eladások meg éppen lassulnak. Tehát autó van bőven, ha valaki megemeli az árat, az ügyfél megveszi az autót máshol. Ebből sokkal inkább árcsökkenés lesz, hiszen minden márka rá fog ugrani erre az évi párezer autós plusz keresletre. A használtak ára szintén csökkenni fog, főleg az újszerű autóké, hiszen a 2,5 millió éppen annyi, mint az árkülönbözet jelenleg egy vadiúj és egy 2-3 éves használt között. Tehát a használt autót vásárlók alkupozíciója javulni fog, még akkor is ha nem kapnak támogatást.
Nem értem, miért hét személyes a kritérium ??? Három gyerekre egy öt személyes autó is elég, főleg, ha egy gyerekülés csak magasítós. Csomagtartó méret, vagy hossz is lehetne a követelmény. Egy padlóba hajtogatható hétszemélyes változat egy öt személyes ugyanolyan típushoz képest kisebb csomagterű, és nem mindenkinek kell a két pótülés. Ha pedig jön a negyedik gyerek, mert anyunak magas a bruttója, a babakocsi sem fér be a maradék helyre, vagy a 7. ülés helyén lesz rögzítetlenül …
Három gyerekre elég, de szerencsés esetben a gyerekednek is lesz az ovitól szociális élete, s mindig kell majd egy apuka, aki elviszi a mások gyerekét is életük első koncertjére, hazaviszi őket matekversenyről vagy elkocsikázza a brancsot hétvégén horgászni. Csomagteret lehet tetőcsomagtartóval és egy csomó egyéb legális és biztonságos filléres rafinériával bővíteni, ülésszámot nem.
7 üléssel tutira nem kerülhet olyan típus a kínálatba, ami mondjuk egy tengelytáv vagy csomagtartó feltételt teljesítene, de egyébként köze nincs a „családi autó” definícióhoz. Egy WRX STI vagy CLA Shooting Brake például puszta számok alapján simán belesimulhatna a mezőnybe, holott az államnak valószínűleg nem célja sportszedánok és dizájner-kombik vásárlását támogatni. Ha úgy tetszik ezzel a megkötéssel a törvényhozó elébe ment annak, hogy egy csomó hülyeséget meg rossz autót vásároljanak a családok.
Nehogy már az adófizetők oldják meg a 3 gyerekesek ovis szociális életét (mondom ezt 4 gyerekesként). Nem hiszem hogy sok idióta venne WRX STI-t vagy CLA Shooting Braket, mint ahogy most sem teszik azt. Azt meg főleg nem értem hogy miért baj ha egy dizájnerkombit vesz valaki, vegyen, az ő baja, nem másnak kell használni, hanem annak aki megveszi.
Az meg teljesen biztos hogy ameddig itt mindenki brainstormingozik a 2.5 millión addig úgyis valaki leharapja a kifli csücskét, és valami haver oligarcha fog jól járni, úgy mint a rokkantak gk. támogatásánál és ez kb. biztos. Úgy lesz kitalálva hogy listaáron vehetsz autót,és kötelező lesz finanszíroztatni a kormány kedvenc oligarhájával 15%-os kamatra minimum 5 évre.
Politizálásra vannak politikai oldalak, ha azt akarod megbeszélni valakivel, hogy melyik párt meg melyik kormány a szemétköcsög akkor azokon bátran kiélheted ezen hajlamaidat.
Itt arról szólt a vita, hogy milyen paraméter alapján lehet elválasztani az ocsút a búzától – a családi autót az átlag autótól, s erre a 7 üléses kritérium ha szigorú is, de szerintem tökéletesen megfelel.
Jó napot én arra vagyok kíváncsi ,hogy csak kereskedőktől lehet vásárolni a pályázatot kihasznalva vagy magán személytől is lehet?