Hétüléses autót vennél 5 millió alatt? Ezeket nézd 3 gyerekkel!
13+1 hétüléses modell, amit 5 millió forint alatt megkaphatsz, ha van három gyereked
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Július 1-től a legalább 3 gyereket nevelők bruttó 2,5 millió forintos kedvezménnyel vásárolhatnak legalább hétüléses személyautót. A kínálat bőséges, mutatjuk a legolcsóbbakat.
Az idei év autópiaci bombája egyértelműen a nagycsaládosok februárban bejelentett autóvásárlási támogatása, ami július 1-jén indul. A kedvezményt a legalább 3, családi pótlékra jogosult gyereket nevelő családok igényelhetik, már amennyiben legalább az egyik szülőnek van B-kategóriás jogosítványa, köztartozásuk pedig nincs a szülőknek. A 2,5 millió forintos támogatással megvásárolható autókon 3 évig elidegenítési tilalom lesz, s erre az időre a "Családbarát Magyarország" matricát is el kell majd helyezni rajtuk - még az átadás előtt.
Az Autovista Magyarország Kft (ismertebb nevén Eurotax) összesítése szerint hazánkban összesen 70 modell, 1286 variánssal érintett. Mivel nincs árbeli korlátozás, az összes 7-9 üléses személyautó. Mivel a támogatás feltétele, hogy legfeljebb a vételár 50 százalékát teheti ki, legalább 5 millió forintos autót kell vásárolni ahhoz, hogy a teljes kedvezményt igénybe vehessük, s az így 2,5 millió forintért lesz megkapható. Egyáltalán létezik ilyen, mely hétüléses autókat vehetjük meg 2-3 millió forintért, mi fér bele 5 millióig? Mutatjuk!
1. A legolcsóbb: a Dacia Lodgy!
Aki olvas minket, vagy bármilyen egyéb autóslapot, bizonyára álmából felébresztve is tudja, hogy a piac legolcsóbb hétüléses modellje a Dacia Lodgy, amit nemrégiben direkt ki is próbáltunk alapmotorjával, tömören a lényeg: meg szabad venni azt is. De van belőle immár turbós benzines is, meg persze továbbra is létezik 1.5 dCi turbódízellel is. Ha valaki ki szeretné használni a 2,5 millió forintos állami támogatást, akkor bizony a gázolajost kell választania, azt is minden extrával, a többiből ugyanis nincs 5 millió forintot elérő árú verzió, a legolcsóbb hétüléses Lodgy pedig 1 764 500 forinttól vihető haza a támogatással, 2 millióért pedig már klímás is vihető.
2. Fiat Dobló 2,4 millióért maradhat?
Már a legolcsóbb autók között is jól látható, hogy a forgalmazók komoly versenybe kezdtek a hétüléses modellek vevőiért, s ezekkel együttesen a vételár több mint felét kitevő kedvezménnyé hízhat az állami támogatás. Így van ez például a Fiat Dobló Panorama esetén, ami listaáron 5,83 millió forintról startolna, ám most a klímás, kihangosítós, tolatóradaros verzió kerül 4,799 millió forintba kerül a 120 lóerős 1.4 T-JET motorral, s ennek a felét ugyebár átvállalja (a kritériumoknak megfelelő családoknál...) az állam.
3., 4., 5. Hármasikrek 2,8-3,2 millióért
Az Auto Best díjjal kitüntetett Citroën Berlingo, Opel Combo, Peugeot Rifter trió ára mellett kidolgozási minőségével és azzal is rálicitál a Fiat Doblóra, hogy kétféle hosszal is választható hétülésesként. Igaz, esetükben az alapmotor nem 120 lóerős és négyhengeres, hanem csak 1,2 literes, három hengerrel és 110 lóerővel. A trió legolcsóbbja az Opel Combo, amiből már a klímás, kétoldali tolóajtós Enjoy szint is megkapható 2,78 millió forintért. A Berligo 2,9, a Peugeot Rifter 3,185 millió forintról startol. Hamarosan újabb "tesóval" bővül a család, hiszen Toyota ProAce City néven is érkezik - egyelőre ismeretlen áron - ez a modell.
Alapigazság, hogy az olcsó egyterű - a Dacia Lodgy kivételével - haszonjármű alapú. Így van ez a Volkswagennél, s bár a Caddy masszívságával sokat bizonyított már, szerkezete, hátul laprugós futóműve - csatolt lengőkaros - vetélytársaival szemben teherautósabbá teszi. Ugyanakkor a 3,349 millió forintos verzió már egy elég korrekt, 130 lóerős 1.4 TSI motort kap és sok egyéb mellett légkondicionálót is.
A hétülésesek között olcsó, a Doblóhoz mérten nyilván jelentős felárat mutató a divatos Fiat 500 nyújtott egyterű változata, az L Wagon. Itt ráadásul a családi kedvezménnyel 3 499 000 forintos árért már 120 lóerős 1.6 Mjet motort kapunk, s a 7 ülésen túl még kétzónás automata klíma, 5 colos érintőképernyővel szerelt rádió, tempomat, 6 légzsák és első-hátsó elektromos ablak, valamint 16 colos alufelni is jár.
8. Nissan NV200 Evalia: 3,627 millió forint dízellel, 7,54 millió elektromosan
A Nissan hétüléses kisbusza kétféle motorral, a Renault-Nissan jól ismert 1.5 dCi-jével és elektromos hajtással kapható meg. Utóbbi még úgy is a gázolajoshoz mérten több mint kétszeres áron, hogy esetében az importőri kedvezményt és a 2,5 millió forintos nagycsaládos autóvásárlási támogatást még 1,5 millió forintos villanyautó-vásárlási, szintén állami támogatás is kiegészíti, amivel már 42,2 százalékkal listaára alatt vihető, amivel például megközelíti a "hármasikrek" közel 50 százalékos összesített ármérséklését.
9. Valódi hétüléses és nem teherautó 3,7 millióért: Citroën Grand C4 Spacetourer
Miután a Picasso nevet már nem használja a Citroën, amíg még fut, Grand C4 Spacetourer névre hallgat a második generációs Grand C4 Picasso, ami ma a legolcsóbb, egyben az egyik utolsó hátul három teljes értékű üléses kompakt egyterű. 3,7 milliós nagycsaládos ára sok egyéb mellett már érintőképernyős, kihangosítós hifit és kétzónás automata légkondicionálót is tartalmaz
10. Renault Grand Scenic - 4,299 millióért nem tűnik az év vételének
A Renault a jelenlegi, negyedik generációs Scenic esetén már felhagyott a klasszikus egyterű-építéssel, inkább crossoveresítette a korábbi generációkkal a praktikusságot kimaxoló szériát. Továbbra is van Grand Scenic, papíron 7 üléssel, valójában már a második sorban középen is igen korlátozott ülőhellyel, ráadásul a C4 Spacetourernél jóval drágábban mérik, igaz, alapmotorja 3 helyett négyhengeres.
11. Opel Zafira 4,5 millióért jó lesz?
A Zafira valójában már kifutott, hiszen hamarosan befut a nevét továbbvivő Zafira Life, addig pedig még raktárról kapható a Zafira Tourerként megismert hétüléses egyterű, ami természetesen sosem volt még ilyen olcsó. Legalábbis ahhoz mérten, hogy a 7 millió forintos listaárú, a nagycsaládosok részére 4,5 milliós alapverzió az 1,6 literes, 136 lóerős dízelt jelenti, sok más mellett érintőképernyős szórakoztatórendszerrel, automata klímával.
Miután a Grand C-MAX már nem is szerepel a Ford kínálatában, az egyterűre vágyóknak a Ford is egy haszonjármű alapú modellt, a Tourneo Connect szériát kínálja legolcsóbban. Ebből is van nyújtott (Grand) változat és hétüléses verzió is, az alapmotor a többszörös Év Motorja - abszolút győztes - 1.0 EcoBoost, a legolcsóbb hétüléses a forgalmazói kedvezménnyel 7 058 230 Ft az Eurotax adatai szerint, ami az állami támogatással 4 558 230 forintos vételárat jelent.
A Peugeot úgy ült fel a SUV hullámra - mert az 5008-ast annak nevezik -, hogy közben nem engedtek az egyterűs, praktikus jegyekből. Így bár a konszernen belüli konkurens Citroën Grand C4 Spacetourerhez mérten több mint 1 millió forintos felára van a frissebb és divatosabb 5008-asnak, ez is egy abszolút ajánlható modell, hiszen ugyancsak három független ülést kínál második üléssorában is. Az alapmotor itt is az 1,2 literes PureTech benzines.
13+1. Volkswagen Touran: 4 millió forint kedvezménnyel 4,719 milliótól!
A Volkswagen sem aprózza el a kedvezményeket, a nagycsaládos állami támogatásra jogosult vevők számára a "Nagycsaládos-csomag" opciót, azaz hét ülést tartalmazó Touranok esetén további 1,5 millió forintos kedvezményt ad. A teljesen vállalható Touran 1.5 TSI EVO (150 LE) Comfortline alapverzió így 4 719 000 forintért vihető haza. A Touran érdekessége - tágasságán túl - a kategóriában egyedülálló módon a leghátsó üléssorhoz is adott Isofix-gyerekülésrögzítés
A fenti 13+1 modell mellett még temérdek, további több mint 50 széria lesz elérhető július 1-től a nagycsaládosok számára 2,5 millió forintos támogatással. Az összes olyan személyautó, amiből van 7-9 üléses kivitel. Mostani információink szerint a fentiek férnek bele támogatott árukkal az 5 millió forintos keretbe, de néhány további modell esetén is előfordulhat ez, ha például a központi kedvezményt, akár kereskedői szinten megtoldják. Érdemes megnézni például a szalonauto.hu oldalt (itt a link közvetlenül a 7-9 üléses modellekhez), ahová jellemzően akciós áraikkal töltik fel autóikat kereskedők. A jelenlegi információk szerint még 9 üléses Ford Transit Custom is akad alig több mint 5 millió forintért. Ha van még egy millió forint a "zsebben", akár BMW 2-es Gran Tourer, Renault Trafic is nézhető, ezek ugyanis 6 millió forintos keretig nyújtóznak - támogatott - alapárukkal.
Sem a Citroen C4, sem a Peugeot 5008, sem a Renault Grand Scénic, sem pedig a Fiat 500 második sora nem alkalmas 3 gyermek egymás melletti kulturált elhelyezésére (itt a személyautókat veszem alapul, mert a büdös életben nem vennék „áruszállítót”) . Egyszerűen szűkek. Két isofixes gyerekülés ok, de a harmadik gyerekülést el kell felejteni. A Fiat kivétel mindhármat vezettem, két gyerekkel kényelmesek (3 gyermekem van: 4 hónapos kisbaba, 2 éves, 4,5 éves, kipróbáltuk őket együtt). Az Opel Zafira volt az egyetlen, ami teljesíti a kritériumokat, és normálisan vezethető autó, pedig nem vagyok Opel rajongó, sőt. Bár a cikk nem erről szól, de a kategória etalonja számomra továbbra is a Touran, mely árban jelentősen magasabb ligában játszik.
Nem vennél áruszállítót ?! 🙂 ez jó. Én azért bevállalnék egy jó T6-ot A VW -től ami sokkal biztonságosabb 3 gyereknek mint az összes itt. Csak hát az ára .
Tavaly 10 napot külföldön töltöttünk, T6-ot béreltem erre az időszakra mert vittem apósomat és a párját is. Nagyon kényelmes, tágas jószág, mindenünk belefért, de városban használni és parkolni vele katasztrófa. Ez is fontos opció számomra.
A Grand Scenic-kel egyetértek, sajnos a mostani modellnél visszalépés történt, a középső sor középső ülése csak jelképes.
Viszont kipróbáltam a Grand C4 Spacetourert, középen 3 teljes értékű egyforma, isofixes ülés van. Külön-külön tologathatóak, dönthetőek. Tökéletes 3 gyereküléshez.
Előre leszögezem, nem vagyok fityeszes.
De. Kapsz egy rakás állami támogatást (megjegyzem, a már meglévők mellé), hogy vehess új autót, erre meg finnyáskodsz, hogy nem rakod be a segged árúszállítóba, gondolom mert nem elég menő apukának fogsz tűnni az ovi előtt, ha egy tolóajtós puttyonosból rakod ki a gyerekeid.
Nem tökre mindegy, mibe rakod a gyerekeid, ha egyszer praktikus és a közel a felét összedobják rá a többiek? A Picassóba befér simán három gyerekfotel, kultúrált körülmények között is.
Ha meg nem mindegy, akkor flancolj igazán, ne kérd a támogatást, vegyél Touran-t.
Eszem megáll, „ingyen” adnak 2.5 milliót autókázni, de válogatunk *******.
Téged miért zavar, hogy más mi nem ülne bele áruszállítóba? Nem lehet mindenki okos vagy éppen hülye…?
…más miért ne ülne…bocs
Nem te voltál a kalapos skodás az új fabiára várva egész véletlenül?
Kedves Gergő!
Felsővezetőként megtehetem hogy válogassak, sza..ok a 2,5 milliós állami támogatásra. Egy szóval sem írtam arról, hogy rászorulnék. Egyszerűen leírtam, hogy mik voltak a tapasztalataim a cikkben szereplő autókkal. A tegeződést pedig akkor legyen szíves, amikor ittunk és csajoztunk együtt. Köszönöm.
Kedves Nagy, a netiket alapján elfogadott a tegeződés egy ilyen fórumban, nem a hétfő reggeli meetingen vagyunk, hogy meghatározzuk a vállalat sorsát, vagy megbeszéljük kinek milyen volt a szél a Balatonnál.
Ha nem haragszol, én maradok tegeződő hangnemben, még ha nincs is szükségem arra, hogy többen együtt csajozzunk (mellékesen, pisálni is együtt jártatok?)
Felsővezetőként ne haragudj, de nem kereshetsz túl jól, ha a kínálat aljából vagy kénytelen szemezgetni, úgyhogy nekem ne gyere a szöveggel, hogy nem esne jól 2.5 millió állami támogatás. De hát ugye cége válogatja, ki hol felsővezető.. vagy felsővezeték.
Bocs, de Touranom van és pont most fogjuk lecserélni egy Combo-ra, mert jönnek az ikrek és így már 5 tagú család leszünk. Szeretem a Tourant, de a 3. üléssor erősen jelképes(egyszerű matek – rövidebb az autó még a Zafiránál is) és sem egy felnőttnek, sem egy gyereket nem szeretnék oda bepakolgatni. Nyilván a Combo nem divatos, viszont elférünk majd benne, praktikus és hosszabb úton is tudunk vinni 6-7 személyt, csomagokkal együtt és nem fonom be a hajam, ha a szarosok összekennek benne mindent belülről:)
Igazából mindegyik jó ennyi pénzért. A Dacia és a két Fiat nem tetszik, de a többit elfogadnám. Persze én soha nem fogom tudni kihasználni ezt az akciót, mert csak 2 gyerekem van. Szép dolog a családtámogatás, de a jelenlegi érában azt látom, hogy csak akkor támogatnak, ha a 3 gyerek rendelkezik két jól kereső szülővel is.
Szép-szép, 3gyerekkel valóban könnyű a választás, az igazi probléma 4-től kezdődik: az OK, hogy ezek közül, majd mindegyiknél szűkös az összes második sori ülés (értsd, nem egyforma, a középső általában büntipad), de a leghátsó sorban szintén csak „vészülések” vannak, iszonyat kevés lábtérrel. Volt Grand Scenicem, kinőtték a gyerekek, 8-10 éveseknek már nem buli a 3. sor.
Most Maxi Caddy-nk van. Óriási tér, még tinédzsereknek is + nagy raktér 7 fővel is.
Egy bibi van, és az az ára: 1 éve vettem újonnan, Trendline típus. Kíváncsi voltam, ha most lecserélném az eggyel magasabb (igaz, alap benzines, nem 2.0l TDi-re) felszereltségre, jobban járnék-e… Meglepi: még a 2.5m támogatással is drágább lenne!!! (Azt nem számoltam bele, mennyi a mostani 1 éves értékvesztése).
Szóval, az árfelhajtó tényező bizony megvan ám!
Az egyik Opel szalon értékesítési vezetőjével beszéltem, egyértelműen drágul minden típus ami érintett (mindenféle „kedvezmény” meg egyéb marketinges butaság ellenére is). Fontos azonban, hogy a legújabb szabályozás szerint 2000 km-t futott autók is képbe kerülhetnek, én ezek közül fogok válogatni. Hogy mennyivel „olcsóbban” úszom meg, azt még nem tudom, de a kp-s vevő mindenhol kp-s, a hitelre vásárlók pedig jelentősen drágábban tudnak majd venni.
Engem nem érint? én majd 2021-ben szállok be, akkor még jó áron tudom eladni a Caddy-t. Addigra lehet lesz vmi jó féle elektromos 7 személyes, normális hatótávval (Nissan E-valia van most, de az pici nekünk). Persze, a kereskedők szakítani akarnak, mert sokan csak a 2.5 m varázsában élnek, és fontos, hogy ezt hangoztassák baráti körben, hogy milyen jól jártak…
Renault már akkor kiesett a kalapból, amikor megláttam, hogy alapverzióban is 20″ alufelnik vannak rajta! Egy garnitúra gumi 300.000HUF fölött!(ne adja Isten, asszony megpadkázza, felni is egy vagyon lehet)
Nem normálisak?
Én már leszerződtem egy Touran-ra, 4.7M-tól elérhető. Szerintem nagyon jó ajánlat.
Egy garnitúra Michelin gumi 200e. Közepes kategória pedig 30/db. Kb annyi mint a Turanra a 17es. A Renault sokat aldozott a design oltárán ez tény de a vw meg azt sem tudja mi az. Kb úgy néz ki egy uj mint 1986ban vagy mikor az első Espace. Van akinek az is fontos, hogy néz ki egy autó. Ezzel nem azt mondom hogy a legjobb egyteru a gr scenic mert nagyon nem az de nagyon jól néz ki, sokkal jobban, mint bármelyik jelenlegi kompakt egyteru amiből már nem is nagyon van mert mindenki suvot meg kupékombit akar. Ezért lett olyan a scenic amilyen. Kár érte mert a 3as gr scenic nagyon jó volt, szerintem a legjobb a kategóriában.
Hát végig próbálva szinte az összeset ( és ami már nem elérhető (Zafira,Carens) ilyen arkategoriában a Scenic a legnagyobb csalódás.
2:1 osztott második sor….. Szepsegért cserébe nagyon sokat romlott a funkcionalitás,és még drága is, bár ott nem kértem ajánlatot, nem tudom mennyit engednek.
Egyelőre áremelés nincs , vagy legalábbis az utóbbi fél évben pl touran smax és C4 esetében is nem tapasztaltam a konfigurálas alapján , egyes fórumozók szerint legkésőbb szeptember elején biztosan lesz , de ez nagyban függ H hogyan alakul az euro Ft árfolyam.
3 rendes gyerekülest betéve a korábban általam említettek esetén a c4 A legjobb, német oldalakon olvasható tesztek alapján is kényelmes en befér hasonlóan mint a nem egy ár kategória ban szereplő sharanba
A Zafira és a Touran határeset, ide is be lehet azért tenni de elég patent
Automata benyás C4 4.4 indul , touran 5.1 ezekre jön rá még kb 200 ezer
Zafira bol el fogják kapkodni a maradékot , a dobozos autoknal meg nincs praktikusabb autó , ezen belül is sztem a combo az ár /érték Nyero 🙂
Bocs az smax bá is kényelmes en befér , de ez is már egy picivel drágább falat
Touran-on 16″-os kerekek lesznek!
Egyébként én Grand C-Max-ot vettem volna(Fiesta és Focus mellé?), de sajna megszűnt. S-Max meg már drága nekem.
Dobozos nem játszik(és most lehet szidni), de Citroen-Peugeot se. Opel sem az én világom.
Grand Scenic-nek(úgy mint a többi Franciának általában) túltolták a design-ját.
VW sem volt soha a szívem csücske, de ez az új Touran nekem bejön(sohasem gondoltam, hogy egyszer vw-t veszek!).
Hozzászólásodra válaszolva: igen, fontos az is, hogy néz ki a kocsi, ezért lett ez!