Hétszemélyes és ígéretesen néz is ki, ha kicsit kisebb lenne, simán el tudnám képzelni itthon is (Fotók: Chinese Filing Papers)
A tervezés, tesztelés és engedélyeztetés folyamatában több ponton is kijuthatnak bizonyos adatok vagy fotók egy érkező modellről, a hosszas procedúra során ugyanis rengeteg emberhez jutnak el a nem publikus képek és adatok. A Volkswagen ID.6 egész sokáig jutott a titkolózással, hiszen már a végleges változatot engedélyezték a kínai hatóságok, amikor kiszivárogtak a számok és a képek. Az engedélyek megszerzése után a következő lépés logikusan már a bemutató lesz, a Volkswagen és a kínai SAIC Motor közös üzemében pedig hamarosan megkezdődik a gyártás is.
Az adattáblázat alapján érthető, hogy az ID.6-ost miért a kínai piacra szánják csak, ezt az autót Európában inkább prémiumlogóval lehetne eladni (Fotók: Chinese Filing Papers)
Az engedélyezett autó az azonos platform ellenére jóval nagyobb, mint a két ID.4 változat, amelyeket egyébként két különböző céggel kollaborálva gyárt a Volkswagen. A hatalmas jövevény a kiszivárgott adatok szerint majdnem 4,9 méter hosszú és több mint 1,8 méter széles, ami már bőven az
X5-ös BMW és
Q7-es Audi territóriuma. A hét fős utaskapacitást 3 sorba rendezett ülésekkel oldották meg, az autó méreteiből, a majd 3 méteres tengelytávból és a helytakarékos elektromos hajtásláncból kiindulva a helykínálat valószínűleg bőséges. A hajtáslánc csúcsteljesítménye 201 lóerő, ami egyértelműen nem a sportos kategóriába pozicionálja a közel 2,3 tonnás saját tömegű monstrumot. Utasokkal és csomagokkal az ID.6 akár a 2840 kilót is elérheti, amihez már valószínűleg majdhogynem kevés is lesz ez az erőmennyiség.
Az autó eleje és hátulja igazából csak hozza az elvárt ID sémát a gigantikus méretekhez igazítva (Fotók: Chinese Filing Papers)
Érthető, hogy a Volkswagen a kínai piacot célozza az óriás SUV-val, ott ugyanis már a Pheaton korában is jóval nagyobb sikere volt a Volkswagen logós prémiumtermékeknek, míg Európában a mai napig inkább a prémiummárkák hasonló termékeit részesítik előnyben a vásárlók. Az ID.6 megvalósításával még egy elektromos koncepcióautót kilőtt a VW, így felmerül a kérdés: melyik lesz a következő? Több pletyka és néhány hivatalos információ is napvilágot látott már a jóval Európa-kompatibilisebb Passat kategóriát illetően, ahová egyértelműen az ID Vizzion tanulmány átdolgozásával törhetne be a német gyártó. Egy dolog viszont már biztos: ha a platform elbír egy ekkora monstrumot, mint az ID.6, akkor a Passat méretosztálya sem jelenthet komoly kihívást.
Csaknem 5 méter hosszú, a tengelytáv közel 3 méter