Hétkezdéshez szóljon egy sorhatos, volt DTM Omega versenyautó
Eredetileg DTM versenyautó volt, ma hegyet mászik ez az Omega. Hangerőt fel!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nehezen indul a hét? Csapd fel a fülhallgatót és tekerd fel a hangerőt, ez a 8000-en forgó volt DTM Omega majd meghozza a kedved a melóhoz.
Az autóversenyzés hőskorából, a hangerőszabályzás, az aktív légterelők és a villanyhajtás előttről érkezett most egy videó. Legalábbis a technika, amit láthatunk, nagyon másról szólt még, mint a mai versenyautóké, nagy különlegessége, hogy még ma is megy és erősebb, mint valaha volt. A felvételen egy 1993-as Opel Omega versenyautó látható, eredetileg a német túraautó bajnokságban indult, ma Roland Luger hajtja hegyi felfutókon és klasszikus autóknak rendezett pályaversenyeken.
A motorja sorhatos, a videó végén közelről is látható, hogy szívó, és négy csodálatos torkon keresztül veszi a levegőt. Eredetileg az Omega Evo 500 sorozathoz tartozott és a '93-as szabályozások értelmében 440 lóerőben maximalizálták a teljesítményét. Ma már nem kell megfelelnie ilyesmiknek, így a motort 500 lóerős teljesítményre állították be, amit 8000-es fordulatszámnál teljesít. A hangja csodálatos, és bár a szekvenciális váltó sebessége sehol nincs a mai technikákhoz képest, a hatalmas szedán mozgása és hangja miatt már maga a látványa is sokszorosan szórakoztató. Szóval hangerőt fel! Így szól egy szívó sorhatos 8000-en:
Inkább 6 az a csodálatos 4 torok.
De egyébként gyönyörű hangja van!