Hétfokozatú automatával jön a frissített Hyundai i40
Ráncfelvarrást kapott a középkategóriás Hyundai i40
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Külső megújulás mellett új biztonsági extrákkal és hétfokozatú, duplakuplungos automataváltóval is felturbózta a jövő évi i40-est a Hyundai.
A Sonata utódjaként érkezett i40-es még 2011-ben jelent meg. Az azóta eltelt időben kapott új kihívókat is, így a Hyundai elérkezettnek látta az idejét egy kis fiatalításnak. A középkategóriás, tehát a tipikus cégautó méretű kocsi már bemutatásakor is úgy készült, hogy a márka ázsiai jellege miatti kellemetlen asszociációkat levetkőzzék vele. Így lett németes a futóműve, de a stílusa nem bizonyult korszakalkotónk. A Hyundai most egy audisabb, vagy focusosabb hűtőmaszkkal dobja be újra az európai autópiacra.
A megújult szedánt és a kombit is leleplezték, mindkettőn új a hatszögletű hűtőrács és a hátsó lámpatest. Változott a lökhárító, benne a ködlámpa már ledes, és ahogy ilyenkor szokott lenni, a 16 és 18 col közötti méretekben kapható könnyűfémfelniket is átrajzolták. Az 1.7-es dízelmotor már megfelel ez Euro 6-os környezetvédelmi normának. Új változatai 115, illetve 141 lóerősek, nyomatékuk 280 és 340 newtonméter. Az erősebb lesz rendelhető a címben már említett hétfokozatú automataváltóval. A szerkezet ráadásul duplakuplungos, így nem ront sokat a menetdinamikán és természetesen kapcsolható manuálisan is, az extra, hogy akár a kormány mögötti váltófülekkel is.
Új az ATCC (Advanced Traction Cornering Control) nevű elektronika, ami a szenzorok jele alapján modellezi a differenciálzár működését, ezzel kanyarban kigyorsításkor javítja a tapadást. Új még a távfény asszisztens, ami érzékelve a szembejövőket lekapcsolja a reflektort, így nem vakít. Megjelent a táblafelismerő rendszer, ami elsősorban a sebességkorlátozó táblákra figyelmeztetve hasznos.