Még három-négy évig biztosan a piacon marad a jelenlegi generáció, ahogy eddig is, úgy most is némileg más orral jönnek a sportváltozatok
Las Vegasban készült hivatalos „kémfotókkal” csigázza az érdeklődést a Mercedes, amiken egyelőre titkolják az átrajzolt részleteket a németek. A helyszín miatt joggal sejthető, hogy a felső-középkategóriás modell fő piaca még mindig az Egyesült Államok, ennek ellenére az európai piac kap először a friss típusból, amire nyárig kell várni. Na de mit hoz a frissítés az E-osztály életébe?
A külsőn hatalmas változásokra nem kell számítani, a lámpák és a lökhárítók kapnak új dizájnt
A ráncfelvarrás az erőforrások terén is hoz változásokat. Az M256 kódjelű háromliteres hathengeres benzines blokk az E 53 AMG (435 LE) erőforrásaként szolgál lágy hibrid technológiával kiegészítve, a ráncfelvarrás keretében ebből a blokkból egy 367 lóerős kivitel érkezik (szintén lágy hibridként), azt viszont még nem árulták el, hogy ez az erősebb verzió pályafutásának végét jelenti-e. A másik új motor kétliteres és négyhengeres, a lóerők száma pedig 272 (könnyű hibridként), ez az erőforrás újdonság az E-osztály kínálatában, az amerikai piacon viszont közel egy éve ezzel a négyhengeressel fut a
GLE 350. Hibrid modellekből viszont jól ellátják az E-osztályt, nyártól hét külső forrásból tölthető kivitel is lesz, így a zöldrendszámos E-osztályra vágyók könnyen a bőség zavarában találhatják magukat.
Nem mondhatni, hogy berozsdásodott az E-osztály, számos új funkcióval bővül a repertoár, többek között az MBUX rendszer is elérhető lesz
A külső esztétikai változtatások a lökhárítókat és a lámpákat érintik, mivel ezeket takargatják az avatatlan szemek elől, így a fém karosszériaelemek módosítása nélkül igazítják a kínálat frissebb darabjaihoz a négy éves E-osztályt. Belül új kormányt ígér a Mercedes, továbbá ide is beköltözik a 2018-ban bemutatkozó MBUX fedélzeti rendszer. Az új E-osztály már a levegő minőségére is képes lesz figyelni, dugóban pedig magától elindul és megáll, de a keresztirányú forgalom figyelése sem akadály.
Konnektoros hibridből hétfélét ígér a Mercedes, de a ma már szinte kötelező lágy hibrid is lesz a palettán
Az
olcsó kivitelben is kellemes E-osztály eladási számaira nem lehet panasza a Mercedesnek, a felső-középkategóriás modellből 2018-ban 117 ezer darab talált gazdára Európában, Audi A6-ból 71 ezerre volt igény, a BMW az 5-ös sorozatból pedig 108 ezer kelt el tavalyelőtt.