Hét év után ismét Budapest Rallye – Janika az előfutó
Budapestet ismét ellepik a versenyautók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 7 év kihagyás után ismét megrendezésre kerülő Budapest Rallye 112 autó mérkőzésével, 9 főváros-környéki gyorsaságival indul ma. Ifj. Tóth János részt vesz a prológon, majd előfutó lesz.
Ifjabb Tóth János a mai napon újra versenyautóba ül. A hétszeres abszolút bajnok a Budapest Rallye prológján (a Városligeti Műjégpályán) forgolódik majd egy Peugeot 207 S2000-essel (2,0 literes szívómotor, ~300 LE, 6 fokozatú szekvenciális váltó, összkerékhajtás) – ezúttal csakis a nézők szórakoztatására.
„Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok nagy prológmenő, de most nem is az a cél, hogy gyors legyek. Próbálok majd kilinccsel előre közlekedni, úgy, hogy a nézők szeressék, hogy jó legyen nézni” – mosolygott ifjabb Tóth, aki csak bemutatót tart, a szombati éles rajtnál már csupán előfutóként lesz ott. „Noha már két éve nem versenyzek, még nem vonultam vissza, úgyhogy igyekszem magam fitten tartani. Nem tudok ezzel kapcsolatban semmi konkrétumot mondani, de még nem engedtem el a versenyzést, szeretnék egyszer visszatérni, ha lehetőség adódik. Ezért hasznos előfutni is, hiszen most is lesz két új pálya, így legalább megismerem őket, valamikor még jól jöhet ez a tapasztalat” – mondta ifjabb Tóth, akinek több jó emléke van a Budapest Rallye kapcsán, mint ahány rossz, úgyhogy kíváncsian várja a versenynaptárba hosszú idő után idén visszakerülő viadalt.
A Műjégpályán fordított sorrendben mutatkoznak be a versenyzők, vagyis utolsóként startolnak a legjobbak. Ifjabb Tóth a mezőny előtt, majd a másodosztály és a historic mezőny, sőt az első osztály után is bemutatózik – vagyis négyszer láthatják őt a szurkolói.
Szombaton Szentendre központtal zajlik a viadal – a Duna korzón építik fel a szervizparkot. Az összességében 450 kilométert futó mezőnyre 9 gyorsasági szakasz vár.
Az rendben, hogy nincs belépődíj egy-egy versenyre, de éppen ezért más az üzleti modell, vagyis elsősorban a reklámokból, hírdetésekből kellene pénzt csinálni, Ha a tévé, újság, internet többet foglalkozna vele, akkor drágábban lehetne értékesíteni a hirdetési felületeket.
Szégyeld magad!
Azért nem foglalkoznak vele, mert a nézők számára ez “ingyen sport”. De a futball, nah abban profik vagyunk…
Nem vagyok egy nagy rally rajongó, sem szakértő. De valahogy az az érzésem, hogy az utóbbi néhány évben a médiában nem hallunk annyit a rallyról, mint korábban pl. 10 évvel ezelőtt. Régen azért mindig volt egy-egy bejátszás a sporthírekben, mindig tudtuk – még ha nem is követtük – hogy hol lesz éppen a bajnoki futam, híreket kaptunk az eredményről is. Mintha az újságok és az internet sem írna annyit a rallyról. Úgy tűnik csak a tematikus weboldalak maradtak, és egy-egy tévéműsor, ami vagy éjfélkor kezdődik, vagy valamelyik kis kábelcsatornán tűnik fel, rosszabb esetben a kettő egyszerre.
Nem tudom, hogy a versenyeket mennyien látogatják mostanában, korábbi munkahelyemen volt két kollégám, akik a 90-es évek végén, 2000-es évek elején rendszeresen jártak versenyekre, egy ideje ők sem járnak (lehet csak megöregedtek? :).
Tóth János az említett időszak magasan legjobb versenyzője volt. Nem lepődnék meg, hogy ha autóba ülhetne, akkor leiskolázná a mezőnyt. Nem is értem miért nincs csapat? Nincs rá pénz? Egyik szponzor sem lát lehetőséget benne? Nem igazán értem.