Hengerenkénti turbófeltöltés?

A Fordnál már felvázolták a hengerenként turbósított benzinmotort

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindig van tovább, mindig lehet több és mindig fogyaszthat kevesebbet. Sokak szerint a belsőégésű motoroknak leáldozóban van, ám mégis vannak még lehetőségek. Három henger három turbóval jöhet?


Vannak, akik még látnak fantáziát a belsőégésű motorokban, holott a világ nagy része már temeti a villanyhajtás elterjedése miatt. A Fordnál az előbbiben hisznek inkább, mit is tehetnének, ha évek óta elnyerik az 1,0 literes EcoBoosttal az Év Motorja díjat? Jim Clark, a Duramax V6-os és a Ford moduláris V8-as motorjáért volt felelős a Fordnál korábban, a következőket vázolta fel. Viccelődünk általában azon, hogy hamarosan annyi turbót kap az autók motorja, ahány henger van benne, Clarke szerint ez a megoldás beválhat fogyasztás és teljesítmény terén is kedvező lenne.
Hirdetés

Elnagyolt vázlata és ötletei alapján egy háromhengeres motor három darab turbót is kaphatna, de nem többlépcsős teljesítményleadásra alapozva. Minden hengert külön turbó lélegeztetne, így ezek a lehető legközelebb kerülhetnének a kipufogószelepekhez, így a turbólyuk lényegében eltüntethető lenne. Minden turbó jóval kisebb lenne a most használatosaknál, sebességük viszont nagyobbra nőhetne. Clarke bejegyeztette a különös megoldást, így minden esély megvan rá, hogy hamarosan hengerenkénti turbófeltöltős autót mutassanak be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Hengerenkénti turbófeltöltés?

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Pontosan kérlek. A dolog inkább szemfényvesztés. A fajlagos teljesítményt egy ideig lehet növelni, de amíg a dugattyú fel-le jár az Otto motorban (1875-ben szabadalmazták) addig a motor erejének minimum egyharmada elvész a mozgás során.

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Sajnálom azokat akik még nem hajtottak V8 motoros autót. Azt hiszem, hogy azoknál csak a Wankel, vagy a villanymotor jár simábban. A három hengerrel lehet bűvészkedni, de a három henger az három henger és a vibráció az vibráció. Egy négyhengerest hajtok, nekem az is borzalmas, szívesen átülnék egy hathengeresbe, ha lenne pénzem. (Lottónyeremény esetén egy ötliteres nyolchengerest fogok venni.)

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Szerintem meg mindenki jobban járna ha egy 2.0 jól konstruált szívómotorra tesznek egy elektromos rásegítést .. pl a 150 lovas szívóhoz 20 lóerős villanymotor ami a gyorsításoknál besegít azt cső.. az összes hasonló teljesítményű turbóst megenné az azonnali nyomaték és lóerőtől amit a villanymotor produkálna … igaz ez a megoldás addig lenne jó ameddig az akksikban van kakaó de nyilván aki versenyezni akarna az nem ilyent venne ” ráadásul nem 170 lóerőben gondolkodik az ilyen felhasználó hanem jóval többen ” a maradék 95% nak pedig tökéletesen elég lenne ez a megoldás … Jaaa hogy úgy nem lehetne szopatni a drága kopó alkatrészekkel és az eltömődő részecskeszűrővel” benzinesekhez is kötelező lesz !!! ” és nem lehetne milliárdokat kaszálni az alkatrészárakon ??? Hmmm hát ez cumi akkor inkább legyen 3 henger 9 turbóval az sokkal jobb …

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Lehet az elégetendő benzinmennyiséget néhány cseppel csökkenteni, variálni, akár a hengerenkénti turbós megoldással is, de a legnagyobb mértékű üzemanyag fogyasztást meghatározó tényező akkor is a főtengelyről levett teljesitmény marad. 🙂
    Ebbe csak elhanyagolható mértékben szól bele az adott autó motorjának a nagysága, feltöltöttségének foka. A mindennapi használatban e tekintetben többet ad az, ha az autó súlyát és légellenállását csökkentik. 🙂

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Hát persze, megint egy agybuta marketingökör. mint a németeknél.
    mellesleg szarul is fogyaszt ahhoz képest hogy 3 henger:
    https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/
    ford focus 123 le 1 liter:
    A new 123-hp, 1.0-liter three-cylinder turbo, shared with the smaller Fiesta, is available, but it’s slow and returns the same 29 mpg overall as the 2.0-liter
    29 mérföld/gallon 46km/3,75 liter kb: 8 liter vagy fölötte 100km-en
    3 turboval meg lesz 10 vagy még több.

Vélemény, hozzászólás?