Kicsit morcosabb lett a Focus arca
Körülbelül egy évvel ezelőtt érkezett a hír, hogy plasztikai sebészhez küldték a Ford Focust, megújult a modell, úgy kívül, mint belül. Ám az autógyártáshoz szükséges alapanyagok hiánya egyre csak mélyült, kitört egy háború is, ami még tovább tépázta a beszállítói láncokat, így a friss Focusok sem igazán akartak érkezni. A nyár végén már megjelentek az első példányok az utakon, de a valódi rend csak mostanában áll majd helyre. Természetesen rendelhető a modell, és most már az érkezési idők is látótávolságban vannak. A novemberi gyártásból származó Focusokat jövő márciusban már át is vehetik új tulajdonosaik. De miben is változott az autó?
A szokásos pontokat érintette a ráncfelvarrás. Átszabták az autó orrát, de úgy, hogy igazából ne nagyon tűnjön fel a beavatkozás. Újak a fényszórók, amelyek mátrix technikájúak is lehetnek, lámpatestenként 19 különálló diódával. Emellett a legfeltűnőbb változás, hogy a Ford embléma a motorháztetőről a hűtőmaszkra költözött. A hűtőmaszkok és a lökhárítók kialakítása pedig a felszereltségi szintektől függenek, amik egyben az autó stílusát is meghatározzák. Nem titkolja a Ford, hogy az érzelmekre kívántak hatni ezzel a lépéssel. Hátul már nem ennyire "drámai" a változás, a lámpatestek alakja maradt a megszokott, de benne a fények rajzolata kicsit megváltozott.
Az embléma a hűtőmaszkra költözött
Nézzük a stílusbeli lehetőségeket! A Titanium az alap. Nagyot fordult a világ, biztosan sokan emlékeznek még rá, hogy annak idején a Titanium a csúcsok csúcsa volt, most meg ez az alap, persze az egykor "fullos" ellátmánnyal. Felismerhető a vízszintesen tagolt hűtőrácsról, rajta krómdíszekkel és szerencsére a lökhárító díszbetétje már ezen is látványos.
Akik egy kis szabadidő-autós érzésre vágynak, az Active modellben láthatják a megfelelő autót, ennek függőleges osztású a hűtőrácsa, a lökhárító díszbetétje szintén egyedi és fényezetlen kerékjárati íveket is kapott, na meg látványosabb küszöbléceket, illetve ezüst színű műanyag betéteket az első és hátsó lökhárítók alján.
Az Active egy icipicit terepjárós hangulatú
A sportosságra vágyóknak pedig ott az ST Line, a méhsejtmintás hűtőmaszkkal, a nagy légbeömlőt mintázó lökhárító-díszekkel, két kipufogóvéggel. A Vignale vonal pedig nem jött be, attól el is búcsúztak a kékoválosok. Helyette az X szériát választhatják, akik még egy kicsit többre vágynak. Ezeket a sötétített hátsó üvegekről lehet a legkönnyebben felismerni.
Az X felszereltséghez jár a digitális műszeregység de menjünk szépen sorjában. Bent sincs sok változás, a legfontosabb a nagyobb központi kijelző, a SYNC4 rendszerrel, ami még mindig nem tud magyarul. Egyébként 13,9 colosra nőtt, nagyon szép a grafikája, könnyű a menükben eligazodni. Visszatérve a 12,3 colos digitális műszercsoportra, az nem jár alapból, opcionális extra, illetve bizonyos felszereltségi szintekhez adják, például a már említett X-hez. Újdonság még a vezeték nélküli tükrözés megjelenése, illetve a vegán bőrburkolatok alkalmazása, amelyekkel nem csak fűthetők, de szellőztethetők is az első ülések, persze ezt is extraként kínálják. Érdemes még megemlíteni a csomagtér osztható padlóját, amely alatt gumitálca is lehet a vizes holmik tárolásához. De ez olyan magas peremű gumitálca ám, ami megtartja a vizet, így az utazás végén az ki is önthető belőle.
Jóval nagyobb lett a központi kijelző
Sajnos a klíma vezérlése az érintőképernyőre költözött, a korábbi helyére pedig azok a gombok kerültek, amelyek régebben a váltókar mellett voltak.
Motorfronton végleg eltűnt a négyhengeres benzines. Maradt az egyliteres, turbós EcoBoost 125, vagy 155 lóerővel, akár lágy hibrid rendszerrel is. Konnektoros hibrid viszont nem lesz a Focusból, ugyanis a platformja nem támogatja ezt. Ha nagyon akarná a Ford, akkor az öntöltő Mondeóhoz hasonlóan megoldhatná a dolgot, de a csomagtér méretét ez jelentősen csökkentené, magyarán a vízzel együtt a gyereket is kiöntenék a kádból. Viszont akad még dízel négy hengerrel, ami továbbra is népszerű lehet a flottavásárlók körében, sőt a Ford eleve úgy számol, hogy a Focus továbbra is a flottavásárlók egyik kedvence marad. A motorokhoz hatfokozatú manuális, illetve 7 vagy 8 fokozatú, duplakuplungos automatikus sebességváltók társíthatók. A dízel például csak a 8 gangos automatával kapható, a lágy hibrid rendszer nélküli motorok viszont csak manuálissal elérhetők.
125 vagy 155 lóerős lehet a benzinmotor
Végül egy kis pontosítás: egyetlen négyhengeres benzines azért maradt, hiszen a komoly ST azzal és 280 lóerővel érkezik, illetve akár Track csomaggal. Utóbbi ültethető futóművet, nagyobb fékeket, illetve könnyebb felniket kap. Szerencsére a "mezei" Focusok vezetés közbeni kvalitásai sem változtak. Továbbra is fantasztikus a futóműve, a kormányzása és a manuális váltója is. A megszokott módon a sportos vezetési stílusnak kedveznek ezek, bár a rugózás azért annyira nem vészesen kemény, hogy zavaró legyen.
Még mindig etalon a Focus futóműve a kategóriában
Elérkeztünk a legkényesebb ponthoz, az árakhoz. Akárcsak más márkáknál, a Fordnál is jelentős a drágulás, de a kékoválosok árgaranciát is vállalnak. A Focus 10 410 000 forintról indul, a kombi pedig 10 680 000 forintról, azaz 270 ezer forint a puttony felára.
10.4 millió. Még jó, hogy lehet kapni.
Sajnos mindnek elszaladt az ára.Az Astra ára is horror lett.Kíváncsi leszek az ez évi eladási adatokra.Magánszemélyként én nem lennék hajlandó ennyiért megvenni,még akkor sem ha bőven tellene rá.Ezek nem érnek ennyit.
pedig minden autónak arányosan megy fel az ára, sajnos itt tartunk, h 10 millió körüli összegről beszélünk egy ilyen autónál. ( a legolcsóbb octavia 1.0 TSI is 10 felett van).
Viszont a ford a mostani helyzet előtt is viszonylag magas listaárakkal dolgozott, elképzelhető h a célcsoport flottavásárlóknál azért ebből még érezhető kedvezmény jár.
Ezekkel az árakkal közelítünk a 90-es évek arányaihoz, amikor szintén értelmezhetetlen volt egy új autó ára az emberek többségének.
Nem lett a formai kevésbé koreai. És ez semmiképpen sem leszólás a Hyundainak, épp ellenkezőleg.
Valami nagyon nem működik a Ford Európai részlegénél, ha a sorra kihaló modellek mellett nem maradt kapacitás valami normális dizájnra ahhoz a pár megmaradt modellhez…
Ez a titanium valami komolyabb felszereltséget jelent ugye? Mert 10 milla belépő még mostani őrült gyenge forintárfolyamoknál is húzós.
A titanium elvileg a csúcs.Az ár pedig a vicc kategória.
A Titanium az alapfelszereltség.
Igen már látom! Csak lemaradtam tizenöt húsz évet, nem követtem nyomon a Fordokat és régen ez volt a csúcs.:)
Vehetnének benzines motort is a Renault-Nissan Alliance-tól, mert ez az 1 literes motor szánalmas.
60 ezer felett minden kilométer ajándék.