A Lexus fedélzeti rendszere a sofőr szokásai alapján spórol
A Lexus hibrid hajtásláncai már jelenleg is rendkívül hatékonynak számítanak, azonban a márka az újabb modellekben még nagyobb takarékosságot szeretne elérni. A Predictive Efficiency Assistant, avagy az üzemanyag-fogyasztást előrelátó módon csökkentő rendszer a sofőr korábbi szokásaiból tanulva előre megjósolja az útvonalon, hol fog az autó gyorsulni vagy épp lassulni, és ennek megfelelően dinamikusan változtatja az energiavisszanyerésre vonatkozó beállításokat. A rendszer ugyan már a 2018-ban megjelent UX 250h modellben is megtalálható, de a nemrég bemutatott újgenerációs technológia a felhő alapú navigáció és a valós idejű forgalmi adatok alapján még hatékonyabban tudja kalibrálni a visszatöltést.
A navigációs útvonal és a valós idejű forgalmi adatok alapján az autó előre megjósolja, az utazás mely pontján fog a sofőr lassítani vagy épp gyorsítani
Az új technika egyelőre csak az NX 350h modellben található meg, de a későbbiekben fokozatosan a többi modellbe is integrálják. A Lexus pedig úgy fogalmazott a rendszer kapcsán, hogy a későbbiekben már olyan útszakaszokon is a sofőr segítségére lehet, ahol korábban még sosem járt.
A jövőben egyre több modell megkapja az újgenerációs technológiát