Az arab vásárlóknak lesz mivel múlatni az időt a sivatagban
Javában fejleszti a Mercedes az elektromos G-osztályt, amiről most egy ízelítőt is közzétettek. Ebben az esetben az autó kinézetétől nyugodtan el lehet tekinteni, az újfajta hajtás ellenére szinte semmit sem változik a külcsín, mondjuk ez nem újdonság annak, aki kicsit is ismeri a típust, lényegében a ‘70-es évek óta ugyanazt a formát használják.
A műszaki adatokat még nem hozták nyilvánosságra, de az biztos, hogy négy különálló villanymotor fogja hajtani a kerekeket. Ennek köszönhető a “tank turn” funkció, azaz a helyben való megfordulás. Érdemes megjegyezni, hogy ez a megoldás nem a Mercedes találmánya, az amerikai Rivian már évekkel ezelőtt “megpörgette” az R1T pickupot, bár eddig sorozatgyártású modellbe nem építették ezt a funkciót, így ebben a Mercedesé lehet az elsőség. A négy külön szabályozható elektromos motor képes a két oldalon lévő kerekeket ellentétes irányba forgatni, így helyben megfordul az autó.
Ezzel a koncepcióval adta a világ tudtára a Mercedes, hogy elkészült az EQG, azaz a villany G-osztály
A mutatvánnyal csak laza talajon érdemes próbálkozni, ott viszont elég látványos piruettbe kezd a G-osztály. Az viszont kérdéses, hogy van-e értelme ennek a való életben, mivel pörgés közben némileg arrébb mászik az autó, így csak nyílt terepen érdemes vele próbálkozni, ahol hagyományos módon is megfordulna a terepjáró.