Hegyi Drift: Smidéliusz Bálint lett a bajnok

Sikeres és látványos volt a Hegyi Drift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokság múlt hétvégi futama Magyarország egyik legszebb táján, a Bélkő-hegyen sikerrel és látványos csatákkal került megrendezésre.

A múlt hétvégi Hegyi Drift még a légbevállalósabb pilóták számára is új kihívást jelentett, hiszen sokan most voltak első alkalommal ilyen jellegű versenyen. A mezőny azonban remekül vizsgázott, látványos csaták sora és egy-egy kisebb bukás is fűszerezte a szombati versenynapot. Sajnos a technika ördöge most is kibabrált számos versenyzővel. Zentai Sándor egyedi építésű hátulhajtós Focusát csak pár kör erejéig láthatta a közönség, míg a kétszeres EB és OB bajnok Kerényi Ádám el sem jutott a verseny helyszínéig. Sajnos az M5 motor kompresszorra még a promóciós videó forgatása alatt gondolta úgy, hogy tüdőbeteg módjára fújja csak meg az erőművet, amit a csapatnak nem sikerült orvosolni.
A bajnokságban első alkalommal debütáló Kalbantner Géza az edzés folyamán kottázott el egy kanyart, melynek árok lett a vége. Az S14-es „Nizzan” futóműve csúnyán megsérült, így feladni kényszerült a versenyt. A mezőny legerősebb autóját terelő Nagy Gergely pedig közvetlen a kvalifikációk előtt bosszankodhatott joggal. A japán szívvel rendelkező, 650 lóerős, 1JZ motoros és gyönyörűen átépített E36-os hajtása ment el teljesen, így a verseny egyik nagy esélyese is búcsúzott a mezőnytől.
Az értékelést végző pontozóbíróknak nehéz volt a dolguk, hiszen minden kanyart nem láthattak az 1 km-es távon. Épp ezért szakaszokra osztva, külön-külön helyezkedtek el, és folyamatos rádiózással tartották a kapcsolatot. Az edzés során a versenyzők szép lassan mérték fel a hegyi szakasz lehetőségeit, és saját technikai korlátjukat. Itt ugyanis mindenkinek bátrabban kellett autózni ahhoz, hogy egy-egy kanyar szépen összefűzve „kiadja”, és látványos autózással mutassák meg a nézőknek, hogyan is kell a hegyen kilinccsel előre autózni. A meghívott Ladások a betétfutamokon ezt rövidebb idő alatt mérték fel, de nem is csoda, hiszen a rali túra bajnokságban edződő és remek eredményeket elért pilótáknak óriási tapasztalatuk van és a lóerőhiányt hatalmas bátorsággal pótolják rendszerint.
Már a kvalifikáció alatt kimagasló eredmények születtek, majd a begyakorolt pályán délutánra már gyönyörű futamokat láthatott a publikum. A legnehezebb dolga a bajnokság élmezőnyében tanyázó Márton Zoltán „LakyBoy”-nak volt, ugyanis egész napos szervoszerelés után, gyakorlatilag edzés nélkül állt fel az éles köreire. Egy finomabb bemelegítőkör után a második futamra szépen odapirított a mezőnynek és negyedikként zárta a selejtezőket. Őt követte Szili Krisztián, aki rendszerint a pálya első felében nyújtott lenyűgöző teljesítményt. Másodikként Simon Csaba terelte be az M3-as E36-os BMW-t, amivel szinte hiba nélkül fűzte le a pályát, míg a legjobbnak Dely Domonkos bizonyult, szintén egy M3-as Bömössel.
„Nagyon jó volt ezen a brutálisan élvezetes pályán menni, remélem, hogy sok ilyen verseny lesz még a jövőben. A pályát nehéz volt összerakni, de a végén tudtuk, hol kell még beleváltani, hogy kiadja” – nyilatkozta Dely Domonkos a látványos versenyzői felvonulás alatt.
A legjobb 16 pilóta ezt követően a már megszokott páros csatába kezdett, ami kuriózum volt ezen a kihívásokkal teli nyomvonalon. Két évvel ezelőtt ugyanis az első hegyi drift versenyen Parádsasváron kisebb elvárások voltak a pilótákkal szemben. Most a szakmai stáb azonban nem tett különbséget az értékelés során egy hagyományos versenyhez képest. A legjobb 8 közé vezető úton a közönség nagy bánatára elvérzett a fehér E30 V8-at terelő Zahuczki Zsolt „Zacc”, mivel a Pelikán Gergővel vívott csatában megforgott, így hiába dominált mindkét körben. Hasonló áldozat volt Márton Zoltán, aki viszont sokkal rosszabbul járt. A Martinák Ferenccel vívott csatában követőként szépen ráautózott Feri cápájára, de az egyik kanyarban egy kicsit lecsúszott az ívről és épp telibe vágott egy fatönköt, ami a versenyautót az árokba röpítette. Zoli kiszállt, gyorsan felmérte a károkat és csak annyit mondott mosolyogva „Esni is tudni kell!”
Hegyi Drift végeredmény:
  1. Smidéliusz Bálint (BMW E30 V8 komp)
  2. Zalabai Zsolt (BMW E30 V8)
  3. Szili Krisztián (BMW E30 M5)

Az egyetlen női versenyzőnek, Szántó Nikinek nagyon sokan szurkoltak, azonban Smidéliusz Bálint nagyon összeszedte magát erre a versenyre. Autója is tökéletes volt végre, és bár Niki nagyon megszorongatta a győztes Smidéliusz Bálintot, végül vesztesként hagyta el a pályát. A bajnokságot vezető Galacs Gábor is elvérzett a bátran autózó Hutter Ferenc ellenében, és hasonló sorsa jutott Korin Gábor is, akit Zalabai Zsolt utasított maga mögé. A folytatásban Zsolt megkapta a kvalifikációgyőztes Dely Domonkost és egy rendkívül impozáns csatát vívtak egymással. Nehezen tudtak döntetni a bírók, de végül Zsolt javára pontoztak, aki ezzel már elődöntős volt. Ellenfele Pelikán Gergő lett, aki egy kicsit vontatott csatában kerekedett felül Martinák Ferenc ellenében.
A másik ágon Smidéliusz Bálint tovább remekelt, és kiverte az egész nap szépen autózó Simon Csabát. Az elődöntőben Szili Krisztiánt kapta ellenfélül, aki Hutter Ferencnek adott fricskát még a legjobb 8 között. A nap talán leglátványosabb csatáját hozta a Smidéliusz-Szili párosítás. Nem csoda, hogy a bírók elsőre nem is tudtak dönteni. Bálint a pálya első traktusában a közönségnek még azt is megmutatta, hogy egy szalagkorlátnak ütközés nem azt jelenti, hogy el kell venni. Hiába ért oda az autó popsija, fék helyett gázzal autózott tovább és verte meg végül Szili Krisztiánt.
Zalabai Zsoltnak kicsit könnyebb dolga volt, mivel az idei év újoncának, Pelikán Gergőnek még kevés tapasztalata van a profi mezőnyben, nem hogy a hegyen felfelé... A papírforma beigazolódott és Gergő a vigasztaló bronz csatában sem tudott győzni Szili Krisztián ellen, azonban eredményével így is elégedett lehet, hiszen élete legjobbja volt ez.
A döntőben tehát Zalabai Zsolt és Smidéliusz Bálint csapott össze. Szoros csatát vívtak, így a közönségnek sem lehetett egyértelmű a nap győztese. A bírók azonban mindent láttak, így a hegyi drift idei királyának Smidéliusz Bálintot választották a díjátadó során.
Hirdetés
„Nem túl kipihenten vágtunk bele a Bélapátfalvi túrába, a versenyt megelőző 2 napban folyamatos szerelés volt. A reggeli késés ellenére, sikerült elkezdeni az edzést és a kezdeti „nem szeretem”.. „nem jó a pálya”.. délre már "…va jó!!! Gyerünk!!! Gyerünk!!! lett”. Nagyon köszönjük a szurkolást minden rajongónak, a barátságot és jó tanácsokat a csapattársaknak, mi, - ahogy eddig is- továbbra is mindent megteszünk! …csak most ki is adta! ;-)” – Írta Facebook falán a Speed Drift Team.
A következő dzsembori augusztus 10-11-én kerül megrendezésre a tököli repülőtéren. Egy hétvégén hat versenyt tartanak majd a szervezők, ahol többek között lesz Gymkhana EB és OB, Drift Street kategória EB és OB, valamint hazánkban első alkalommal debütál majd a Queen of Europe, azaz a női drift versenyzők nemzetközi mezőnye!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?