Hazánkban is bemutatkozott az új Nissan Leaf
Premiereket is hozott a Budapest Auto Show, mi is ott vagyunk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az e hétvégi Budapest Auto Show egyik legfőbb premierje a második generációs Nissan Leaf. Látható ugyanakkor a SEAT Arona és a frissített Peugeot 308 is.
A legtöbb információt az új Leafről tudtuk meg − annak ellenére, hogy erősen előszériás, jobbkormányos, japán piacos modell érkezett belőle. A Leaf előgyártása már megkezdődött, 9 965 000 forinttól pedig már rendelhető is. Nem mellesleg ez az az ár már a 1,5 millió forintos állami támogatással csökkentett. Míg tehát a kifutó Leaf a 24 kWh-s akkumulátorral 6 980 00 forintról startol, az új, alapból 40 kWh-s akkumulátorral szerelt közel 3 millióval magasabbról indul. Igaz, hatótávja nagyobb mértékben nőtt, míg a régi alapból 199 kilométert tud NEDC ciklus szerint, az új 378-at. Ez a valóságban 300 kilométer körüli megtehető távolságot jelent. Jelentősen, 435 literre nőtt a csomagtér is, van új programozható visszatermelést és fékhatást adó e-Pedal, parkolóasszisztens (ProPilot Park), sávtartó és gyalogosfelismerős vészfékrendszer (ProPilot) is, de ami talán többet mond: a 150 lóerős villanymotorral mindössze 8,6 másodperc a 100 km/órára gyorsulás. Maradt a CHAdeMO villámtöltés, a nálunk jellemző 50 kW-os töltőkkel nem egész egy óra alatt telíthető az akkumulátor, a váltóáramú töltéshez azonban továbbra is Type 1 csatlakozó áll csupán rendelkezésre, nem pedig az elterjedtebb Type 2. A most rendelhető Leaf 2.Zero limitált széria ellátmánya bőséges, sok egyéb mellett 17 colos alufelni, programozható légkondicionáló, első-hátsó ülésfűtés és kormánykerékfűtés.
A Type1 a japán és amerikai piacos Leaf-eken marad, de az európai piacra Type2-vel jön: https://youtu.be/CLdD1nTJr7w
A videóban 7:08-nál látható, hogy a ChaDeMo mellett Type2-es csatlakozó van.