Ilyen autókkal ekkora távot teljesíteni igen komoly kihívás, ám a makett alatt van az igazi érdekesség: a korabeli hivatalos túrakönyv és térkép
1912-ben rendezték meg a Magyar Királyi Automobil Club egyik első hivatalos megmérettetését, a Budapest-Konstantinápoly autóversenyt. A látogatók korabeli fotók, dokumentumok, leírások és újságcikkek segítségével ismerhették meg az automobilizmus hajnalán megrendezett versenyt, amely hazánk első nagyobb nemzetközi autós rendezvénye volt. A futam emlékére a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szakembereinek közreműködésével állították össze a kiállítást, amelynek kurátora Négyesi Pál.
A verseny a Ferenciek teréről, az Automobil Club székháza elől indult az Oszmán Birodalom fővárosába, Isztambulba. 25 csapat nevezett, de végül csak 19 állt rajthoz: meglepő, de közülük mindannyian sikerrel teljesítették a közel 2000 kilométeres távot. Ne felejtsük, hogy a verseny több mint 100 éve volt: Magyarországról a Balkánon át Törökországba, szó szerint hegyen-völgyön, árkon-bokron át vezetett a helyenként leginkább csak sárral és kaviccsal burkolt út. A versenyen helyezetteket nem hirdettek, a futamnak elsősorban szimbolikus jelentősége volt, továbbá a szervezők fő célja az egyes autók működőképességének, megbízhatóságának demonstrálása volt a belsőégésű motort szkeptikusan fogadó, főként gyalogosan, lovon, lovaskocsin vagy önerőből hajtott járművel közlekedő társadalom.
A látogatók a tárlat során betekintést nyerhetnek a korabeli autózás és a korabeli autós sajtó világába is
A kiállítás először 2018-ban mutatkozott be az Isztambuli Magyar Intézetben, utána a szintén isztambuli Koç Museum-ban, majd Bukarestben, Szófiában és számos más, bulgáriai múzeumban is látható volt, logikusan a verseny egykori helyszíneit érintve. A kamaratárlatként bemutatkozó anyag Budapesten a Gül Baba Kulturális Központ és Kiállítóhelyen keddtől vasárnapig minden nap 10 és 18 óra között, a II. kerületi Mecset utca 14. szám alatt.