Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas választéka ellenére a manapság egyik legdivatosabb kis SUV-k piacán a Ford eddig nem volt jelen. Ám most már itt az EcoSport.
Mintha hosszában úgy 15 centit szó szerint betoldottak volna a Fiestába
A kategóriateremtő Nissan Juke sikerre vitte az extrém megjelenést a kis SUV-k kategóriájában, és a jelek szerint a Ford is ezzel a trükkel próbálkozik. Itthon a napokban mutatták be a márka kis szabadidő-autóját, ami az EcoSport. A mifelénk előzmény nélküli típus csak nekünk újdonság, hiszen Brazíliában már négy éve kapható, és ott közvetlen elődje is létezett. Igaz, Európában is kínáltak a Fiesta alapjaira épített emelt típust, a Fusion azonban utód nélkül szűnt meg 2012-ben. Most viszont itt az EcoSport, amely magas építésével és szolgáltatásival elsősorban a fiatalokat célozza meg.
Ford EcoSport, 2016 - méretek
Hosszúság (pótkerékkel) [mm]
Szélesség [mm]
Magasság (tetősínekkel) [mm]
Tengelytáv [mm]
Csomagtér [l]
4017 (4273)
1765
1633 (1650)
2521
325-385/1238
Felárért az oldalra nyíló csomagtér-ajtóra is kerülhet a pótkerék a Ford EcoSporton
A típus szereplését sikeresnek tartja a Ford Latin-Amerikában, ahol 2003 óta bő 770 ezer EcoSport kelt el. Hiába, a divat az divat, a SUV pedig manapság menő. Az egyik fő vonzerő, a magas üléspozíció az EcoSportnál is megvan, és ehhez tágas utasteret ígér a gyártó az alig több mint négyméteres karosszériában. A csomagtér 325 literes mérete kétségtelenül meggyőző, ráadásul a hátsó ülések pozíciójától függően ez akár 385 liter is lehet, illetve a második sor ledöntésével tovább bővíthető.
Hirdetés
Felhőszakadás idején 550 milliméter mély pocsolyákon gond nélkül átkelhetnek az EcoSport-tulajdonosok. A legnagyobb szabadmagasság 190 milliméter
Büszkén hirdeti a Ford, hogy európai kínálatában az EcoSport az első típus, amelyhez az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC funkció is elérhető. Ezzel pedig a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásai hangutasításokkal vezérelhetők, így akár a navigáció is. Vészhelyzet esetén pedig a beépített segélyhívó automatikusan értesíti a helyi mentőszolgálatot. Ezenkívül a turbófeltöltős motorokhoz alapáron járó kiegészítő fűtés említésre méltó, korszerű vezetősegédekkel viszont felárért sem kényeztet az EcoSport.
Ford EcoSport, 2016 - adatok
1.5 Sigma
1.5 Sigma aut.
1.0 EcoBoost 125
1.0 EcoBoost 140
1.5 TDCi
Hengerűrtartalom [cm3]
1499
1499
999
999
1498
Hengerek/szelepek száma
4/16
4/16
3/12
3/12
4/8
Váltófajta/-fokozat
manuális/5
automata/6
manuális/5
manuális/5
manuális/5
Teljesítmény [LE (1/min)]
110 (6300)
110 (6300)
125 (6000)
140 (6000)
95 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)]
140 (4400)
140 (4400)
170 (1400-4500)
180 (1400-5000)
215 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h
13,3
14,1
12,7
11,8
14
Végsebesség [km/h]
172
172
180
185
160
Fogyasztás - vegyes
6,3
6,3
5,4
5,4
4,4
CO2-kibocsátás [g/km]
149
149
125
125
115
Alapár [Ft]
5 085 000
5 485 000
5 385 000
5 535 000
5 685 000
Érdekes módon visszagurulás-gátló csak az automataváltós modellekhez jár alapáron
A motorkínálat belépője a turbó nélküli 1,5 literes 110 lóerős benzines, de kérhető az Év Motorja díjas 1,0 literes háromhengeres EcoBoost is (125 és 140 lóerővel), az egyetlen dízel az 1.5 TDCi 95 lóerővel. Utóbbihoz automataváltó is választható, 400 ezer forintos felárért. Az EcoSport kizárólag elsőkerék-hajtással érhető el, a dízelmotorral átlagosan 4,4 literrel is beéri a kis Ford SUV 100 kilométeren. Ám az ára is ennek a legmagasabb, 5 685 000 forinttól indul, míg a legolcsóbb 1.5-ös benzines ennél 600 ezer forinttal olcsóbb.
A csomagtartó a Ford EcoSport egyik erőssége, ám ez sem feledteti magas alapárát