Hazai Pure ETCR-győzelem a cél hétvégén a Hungaroringen

670 lóerős elektromos túraautók csatáznak itthon, van magyar pilóta és csapat is az indulók közt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Zengő Motorsport és az M1RA istálló is rajthoz áll a Hungaroringen a villany-túraautók következő futamán, mindkét csapat jó esélyekkel indul.

Az autóversenyek iránt kevésbé rajongóknak ajánljuk figyelmükbe a Pure ETCR szériát, mert bizony van élet a Forma-1-en kívül is. Sőt: ez a teljesen elektromos túraautókat felvonultató bajnokság egyedi szabályainak köszönhetően már majdnem garantálja az izgalmakat, pláne, ha magyar csapatok is szerepelnek. Mi több, konkrétan vezetik a bajnokságot: a Zengő Motorsport istállójából Mattias Ekström, a DTM svéd legendája, ralikrossz-világbajnok az idei - egyébként első - szezon eddigi három futama után a tabella élén áll, csapattársa pedig honfitársunk, Nagy Dániel. A 23 éves pilóta jelenleg az összetett 9. helyen áll a 12 indulóból, és optimistán várja a következő futamokat.
Hirdetés
„A vallelungai nyitó hétvégén úgy csatlakoztam a gyakorlott, világbajnokokkal tűzdelt mezőnyhöz, hogy előtte egy métert nem tudtam tesztelni ezzel a nehezen vezethető, különleges autóval. Nagyon mély víz volt, de rögtön az első futamomban előzni tudtam és a 2. helyen végeztem. A Hungaroringen egyértelműen az összetett dobogó a cél, illetve az első futamgyőzelem” - mondta Nagy Dániel. A másik magyar istállónak, a Michelisz Norbert által alapított M1RA-nak kicsit nehezebben indult a szezon, de stabilan fejlődik a Bári Dávid által irányított csapat. Ők Alfa Romeo Giuliákat hajtanak, két pilótájuk Philipp Eng és Luca Filippi, akik nem mellesleg a legutóbbi versenyre már annyit fejlődtek, hogy a futam legjobbjai lettek. „A Pure ETCR vadonatúj bajnokság, a Giulia ETCR pedig vadonatúj versenyautó, amelyben nagy fejlődési potenciál van" – mondta el Bári Dávid. "Az eredményeinkből jól látszik a folyamatos fejlődés, amelyet megtettünk az idény első fordulója óta, hiszen legutóbb, Koppenhágában a hétvége két legjobb pilótája a mi csapatunkból került ki. Büszke vagyok a csapatra azért a munkáért, amit eddig elvégzett, ugyanakkor elégedettek nem vagyunk, szeretnénk még jobbá válni. Természetesen hazai pályán az a cél, hogy ott folytassuk, ahol Koppenhágában abbahagytuk. A Hungaroringen nőttünk fel, sok szép eredményünk született itt a múltban, mindig különleges ezen a pályán versenyezni.” Sosem lehet tudni, mit hoz egy Pure ETCR futam, mert nem a hagyományos szabályokat követi a széria. Mivel az első szezonra csak két-két Hyundai Veloster N ETCR, Cupra e-Racer és Alfa Romeo Giulia készült el, a 12 pilótát minden hétvégén két csoportra osztják. Szombaton két-három autó küzd egymással rövid sprinteken, míg a vasárnapi döntőben az előző napról a hat leggyorsabb mérkőzik meg egymással. A hétvége győztese az, aki a sprintfutamokban és a döntőben a legtöbb pontot gyűjti.

Mindehhez 680 lóerő és 960 Nm-es forgatónyomaték áll rendelkezésre, ami 3,2 mp alatt repíti 100 km/h-ra a kocsikat.

A villanyautóktól természetes módon a nyomaték azonnal rendelkezésre áll, illetve az akkumulátorok miatt nehezek, akár 1800 kilót is nyomhatnak, ezek együttesen pedig óriási terhelés alá helyezik többek között a gumiabroncsokat. És akkor még nem is említettük, hogy a szabályok szerint csak egyfajta, ugyanolyan keverékű gumit lehet használni, akár kánikula van, akár eső. A Goodyear szállítja az autókra az Eagle F1 SuperSport PURE ETCR specifikációjú abroncsokat, ezt használja minden induló. "Extra kihívás, hogy egészen szélsőséges körülmények között is ugyanazokat a gumikat használjuk. A spanyolországi Aragónban például az 50 fokos, forró aszfalton, míg legutóbb Koppenhágában az esőben is ugyanaz a keverékű gumi került az autókra, amelyeknek minden körülmények között teljesíteniük kell. Ez is egy érdekessége a bajnokságnak” - nyilatkozta Bári Dávid. Ezen felül pedig hangsúlyozza a villanyautó-bajnokság környezetbarát irányultságát is, hiszen kevesebb használt gumiabroncs, illetve kevesebb szállítandó felszerelés nyilván kisebb terhet ró a környezetre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?