Kombi Kia Ceedet eddig nem vezettünk, most egy rövid kör az alapdízellel adódott, hamarosan pedig érkezik tesztre az alap benzines. A gázolajos meggyőző volt, még inkább a ProCeed GT, a 204 lóerős 1,6-os (természetesen turbós és közvetlen befecskendezésű) benzinessel
Ötajtós Kia Ceedet vezettem csak eddig - a tavaly megjelent harmadik generációból, előtte viszont minden megvolt, tudom, a
Kia Ceed/Ford Focus összevetésünknél, pontosabban annak videójánál meg is kaptam, hogy mennyire elfogult vagyok a modell kapcsán. Pedig nem, csak erősen ott van bennem a remek ár/érték aránya, s az is, hogy nem véletlenül e modellel dobta be a Kia a 7 év/150 ezer kilométeres garanciát, már rögtön az első generációnál. A Ceed bőségesen megszolgálta a bizalmat, mind a gyár, mind a vevők részére. Tavaly nyáron a
nemzetközi menetpróbán láthattuk és tapinthattuk ugyan a kombit, de eddig olyan nem járt nálunk, hamarosan viszont a leginkább érdekes, 1,4-es, négyhengeres, szívó benzines alapmotorral fogjuk megkapni. Addig sem szenvedhetünk hiányt Ceedből, ugyanis az importőr tartott egy kis seregszemlét, ahol nagyjából az összes verzió felsorakozott. Nekem kettőre volt időm: az alapdízel kombit és a ProCeed GT csúcsverziót vittem el egy körre.
A lejtőshátú ProCeed a hosszabb, 5 milliméterrel. Csomagtere kisebb ugyan, de így is elég nagy
A dízel kombival kezdtem, ami nem kellett volna, hogy meglepetés legyen, de azért mégiscsak az volt. Még ma is meglepő, hogy az előzőnél is nagyobb belső szélesség mennyire nagyautóssá teszi, na persze ehhez jól jön a puha műszerfalborítás bőrvarrás-imitációja és legalább annyira az elöl-hátul független, minden eddiginél jobb csillapítású, mégis kellően stabil futómű, valamint a korábbiaknál is közvetlenebb, 2,44 volánfordulatos kormányzás. Az 115 lóerős, 1,6 literes, 280 Nm csúcsnyomatékát már 1500-as fordulattól hozó "alapdízel" elég jól mozgatja, 100 km/órára 10,9 másodperc alatt viszi a kombit, 4,0 literes katalógus szerinti vegyes fogyasztással. A tesztkörön 5,2 adódott, de az sem rossz ám egy tágas és csendes kombitól, ami 4,6 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével, 2,65 méteres tengelytávjával néhány éve egy kategóriával feljebb is megállta volna a helyét. A csomagtér 625 literes alap- és 1694 literes bővített mérete ma is elég korrekt, még úgy is, hogy nyilvánvalóan a padlórekeszekkel együtt értendő. Az 1,6-os dízel Ceed kombi 6 174 000 forinttól kapható, ami a konkurenciához mérten nagyon jó ajánlat. De van itt még jobb is!
Boldog lehet az a területi képviselő, aki Ceedet kap munkaeszközül, alap közeli felszereltséggel is nagyon élhető
A kombi utastere, elöl-hátul jó tartású ülésekkel
Ez így nem 625 literes, csak a padlórekeszekkel együtt, persze egy sem kicsi a Ceed kombi csomagtere
A szlovák Panameraként
már bemutatott ProCeed az, ami teljesen egyedülálló ajánlat a Kiától. Nagyjából egy Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-hez hasonló, ám annál jóval tágasabb, meg persze érezhetően olcsóbb. Oké, összkerékhajtás nincs hozzá, de olyan nagyon nem hiányzik. Egy rövid körre volt mód a 204 lóerős, az alapdízelhez hasonlóan 1,6-os, benzines csúcsgéppel, azaz a GT-vel (ami ötajtósként is elérhető), nos, ez a ProCeedet egy elég jól vezethető géppé tette. Patent a kormányzás, 10 litert taposva sem túlzottan meghaladó, normál üzemben nyilván 7-8 literes szinten tartható, Gerhard Plattner stílusában pedig vélhetően 6 liter alá is bevihető az étvágy. Mindez az elég patent 7 fokozatú duplakuplungos automata váltóval ugyanúgy meggyőző volt. Utóbbit egyébként 500 ezer forintos opcióként mérik, de alapból kézi váltós a ProCeed GT, ami eléggé pozitívum, ahogyan a 8 649 000 forintos alapár is. Tudom, ez nem egy kőkemény izomautó szintje, de pont ez a jó, nincs túlhúzva, nem 250-300 lóerős, de azért 7,3 másodperc alatt megfutja a 100-as sprintet, akár 230 (automata váltóval 225) km/órás végsebességet tud, s a GT szinten már igencsak gazdag felszereltséget, egyebek mellett automata reflektoros LED fényszórókat is ad. Igaz, a ProCeed esetén egyedüli alacsonyabb GT Line verzió is alapból nagyon jól felszerelt, az ülések mindkettőben nagyon jó tartásúak, de mégsem túlzottan sportosak.
A ProCeed GT ára, megjelenése és formája egyaránt eladhatja, a három együtt pedig pláne
A GT mindenképp 18 colos, piros közepű alufelniket kap, meg persze piros-fekete hűtőmaszkot, ez a két szín a küszöbökön is végigfut
Rajongtam az
ötajtósért, nagyon korrektnek tartom a kombit az új Ceedből, de a ProCeed az igazán állakat ejtő. GT-ként csakis az 1,6-os, 204 lóerős csúcsmotorral választható, de a GT-Line 120 lóerős, háromhengeres és 1,0 literes, 140 pacis, 1,4-es benzines, illetve 136 lóerős, 1,6-os turbódízel is lehet. A 7 fokozatú duplakuplungos automata váltó a négyhengeresekhez (tehát az alap ProCeed kivételével) elérhető, de sehol sem kötelezően választandó. A Ceed első két generációjából 640-640 ezer példány fogyott, kíváncsi vagyok, mennyi fog a harmadikból, mert ez a paletta hasonlóan nagy dobás most, mint amekkora volt az első Ceed megjelenése, ráadásul idén a hírek szerint még egy 48V-os hibridrendszerrel majd még megspékelik a palettát.
Ez a forma bizony karakteres!
Míg a GT Line akár bőrkárpittal is kapható, a GT esetén alapáras a még jobb, bőr/alcantara kárpitozás
Ha a Ceed valami világosabb színben állna a PC mellett, sokkal jobban mutatna, mert így szegény elég bumburnyák.
Viszont 6.2-s áron számomra jobb vételnek tűnik, mint a majdnem 9 milliós PC és nem csak azért, mert közel 3 literrel eszik átlagban kevesebbet, még mielőtt… 🙂
El kell dönteni, hogy mire kell. Ha valaki takarékoskodni akar, annak az 1.6-os kell. Akinek már az is kell, hogy menjen, gyorsuljon, plusz sportosan nézzen ki, annak ez a 9 milliós ár bizony nem rossz ajánlat. Sőt ezért a pénzért kap egy dinamikus, sportos, megkockáztatom, hogy szép kombit. Még a fogyasztása sem vészes, ahhoz képest milyen jól megy ez a nem kicsi autó.
Annak az 1.6-os dízel kell, aki takarékoskodni akar, mert nem voltam egyértelmű. Amúgy visszatérve a sima kombira is, kicsit több, mint 6 millióért szerintem visszautasíthatatlan ajánlat. Ráadásul mindkét autóról elmondható, hogy a fenntartásuk sem lesz később sem egy vagyon. Tehát ha valaki hosszú távra tervez, függően attól, mit részesít előnyben (takarékosság vagy dinamizmus), mindkét autó nagyon jó vétel lehet.
Ezeket a fogyasztási adatokat azért nem tartom 100%-ig mérvadónak, mert ha tippelhetek, a két autóval nem mentek most 50km-nél többet. Pár lepadlózás feltolhatja az átlagot, bár a tippelt 10 literes fogyasztás SM szerint is reális lehet (de akik meg oda rakosgatják fel az adatokat, jellemzően oda szoktak figyelni a fogyasztásra, ezért én kicsivel magasabb fogyasztást valószínűsítek, mint 10, inkább 11-12liter/100km a reálisabb)
Az árról: formai hasonlóság miatt választottam kicsivel gyengébb motorral Honda Civicet, 5 ajtósban Sport szinten 7,6M, 182LE, turbós benzinmotorral, bár kézivel. Ha CVT kell (nekem mondjuk nem) akkor a tipikus japán árazás miatt a 600e forinttal drágább, Sport+ csomagot kellene választani.
Sajnos a Kia konfigurátora nekem nem megy, így lövésem sincs, mit lehetne a Ceedből/PC kihozni, mit tartalmaz az alapfelszereltség. Ha házon belül körbenézek, akkor i30N, 250LE, 8,4M, valószínűleg kisebb csomagtérrel.
Hirtelen nem is jut eszembe más kis, elérhető árú sportos autó.
i30N 8.4 a listaár, abból kb. 5-600ezret vonj le, és ezt telefonra megadják, ha már ott ülsz a kereskedő asztalánál sztem még egy ingyen metálfény vagy valami +extra/tartozék is bealkudható.
És ez már csúnyán a Ceed GT ára, igaz annak jobb az alapfelszereltsége, de a régi GT-hez volt 3 felszereltség-szint, kár volt ezeket elhagyni, sajnos nem az árérzékeny piac a cél… vagy szándékosan nem akarnak konkurenciát az i30N-nek…
7M körül a Ceed GT bomba ajánlat lenne.
Abban biztos lehetsz, hogy nem kapsz ilyen komoly árengedményt az i30N-re.
Ez egy réteg autó, vagy kell vagy nem. Ennyi.
Ezt már a múltkor se hitted el nekem, de ez a lényegen nem változtat, hívj föl egy kereskedést, ha csak a saját fülednek hiszel.
Amúgy jövőhéttől lesz „hivatalos” akció minden N és N-line modelljükre, az i30 N és fastback N is 500e árelőnnyel lesz.
Itt nem arról van szó, hogy hiszem vagy nem, hanem tapasztaltam, hiszen ilyen autóm van.
Te itt közel 600-700 ezer Forint kedvezményről írsz, ami szerintem nem lehetséges.
300-400 ezer talán.
Az akciót fél füllel hallottam, de nekem úgy jött le, hogy csak az N megjelenésű modellekre vonatkozik, nem a konkrétan erősebb igazi N változatokra.
Egyébként, ha jól emlékszem év elején emelték az árukat, ami ebben a kategóriában még így is nagyon versenyképes a piacon.
Szted nem lehetséges, én meg tapasztaltam, hogy így van, ezen a ponton nem fogunk túljutni, nem fogom magam többet ismételni, hívd föl mondjuk a hyu60vant vagy küldj nekik egy emailt, pár perc alatt meggyőződhetsz hogy 5-600e fttal vagy a listaár alatt. Úgy hogy nem kávézott még az ember értékesítővel, nem tette le elé egy másik kereskedés -jobb- ajánlatát.
Ráadásul én relatíve „fapad” autót néztem, pár extrát jelöltem be, nem kértem se perf.csomagot, se kényelmi-navi csomagot, amik tényleg dobnak az áron.
Ez ilyen, persze belehet menni, lehet listaáron venni autót, Bpestre jellemző hogy így akarnak eladni, nálam is volt ahol ásítozó, unatkozó emberkétől listaárat kaptam… pedig ott spec. pont személyesen voltam bent, mikor mondtam hogy ez nagyon karcsú, megvonta a vállát, hogy ők ennyit tudnak. Ami persze nem igaz, ennyit AKARNAK-nem ennyit tudnak, csak tesznek rá, ott úgy mennek a vevők mint a körúti villamos, mikor felálltam már ott állt mögöttem egy másik ember.
100e ft-tal lett drágább az i30N, mert alapfelszereltség lett a 8as kijelző, de ezt is leírtam anno.
Nem tudom pontosan mikor vetted az autód, egy új(abb) modellre nyilván nem adnak annyi kedvezményt, ugyanúgy ahogy a Ceed GT-re se nagyon akarnak, mert egy zsír új modell. (ennek ellenére még ott is az akciós listaárból is adnának egy kicsit)
i30N és Fastback N-re 500e ft kedvezmény jár, Tucson N-line ingyen van, i30 N-line féláron, de rákattintasz a hyundai.hu-ra és magad is meggyőződhetsz ezekről, nem a kisujjamból szívom ezeket, ahogy a többit se amit írtam. A kereskedésekben amúgy már régóta kint vannak a Norbis plakátok a kedvezményekkel. Volt ahol rákérdeztem ez akkor most hogy? Mert így már nem olyan jó az ajánlatom, ott pl. mondták hogy metálfény még megoldható, az +135e, tehát 635ezres kedvezmény, úgy hogy még el se kezdtünk szerződést írni.
Norbist is tudsz még venni raktáról, állítólag még színt is választhatsz, pedig abból nem volt sok, tehát annyira nem pörögnek, bár sztem más márka kompakt-erős modelljei is hasonló cipőben járnak. -itthon-
Aki talicskázza a pénzt nem ilyet fog venni, a többség meg azt látja miért kerül 2x annyiba mint az alap.
Valóban a listaára is jó az i30N-nek, de attól még, hogy adnak rá +kedvezményt nem lesz rosszabb autó, lehet egy Megane RS-re is kapsz, csak pl. én el se jutottam odáig mert az nem érdekel.
2017 decemberében (szinte elsőként) rendeltem az autót és akkor nem halmoztak el kedvezményekkel.
Nagy alkudozások árán tudtam összesen kb. 480.000Ft engedményt kicsikarni, aminek nagyon örültem, mert 14 éve a Toyotások összesen adtak 100.000Ft kedvezményt a Corolla TS árából.
Akárhogy is nézzük nem sok logika támasztja alá a nagy kedvezményeket, hiszen ilyen autót nagyon kevesen vesznek, aki pedig akarja, az extra kedvezmények nélkül is megveszi.
Ha ’17-be megkaptál ennyi kedvezményt, akkor tényleg nem értem miért hihetetlen, hogy most többet adnak, ha figyelembe vesszük a Hyu 5-6éves modellváltás-ciklusát, még szűk 3éve van az i30nak, lehet mikor kifutó modell lesz, 7számjegyű kedvezményt fognak adni az N-ekre.
Focus ST jó példa, ugyanez volt… brutál kedvezményt adtak már a vége felé, most hogy jön az új, egy raktáron lévő autóra lehet még adni fognak, ilyen ez.
Japánoknál ismert, hogy nem nagyon adnak, Mazda-Honda se az a huh de nagy árengedményes.
Az meg hogy a Hyu miért akciózza az N-t -is- ..? Lehet többet akarnak eladni, lehet a kevés nagyon kevés nekik, mivel nem raktári – bemutató/teszt autókat akarnak így kiszórni, hanem rendelésre-alapból adják az 500e kedvezményt, (ami mint írtam több lesz ha már személyesen bemész) gondolom vevőket akarnak még fogni.
Ezt meg kimondva-kimondatlanul is csak árcsökkentéssel lehet, úgy is erről szól az egész, lehet valaki úgy van vele rádob még Xft-ot és vesz mást, de ha már nagyon komoly árelőny van, az már elgondolkodtató. A Hyu/Kia meg nagyon jó, ha egységesen nézzük, sztem most ők a legjobbak, de még mindig a mai napig belefutok pl. bizalmatlan vagy lehordó véleményekbe. (bár ez utóbbiak szimplán primitívek)
Akárhogy is, az ilyen „hivatalos” árengedményeket nem nagyon csípik a gyártók, inkább burkoltan akciózzák, sztem olyan is csak egyszer volt amit pl. pont a Toyota csinált a TS-sel, hogy levitte az árát… és nem kevéssel. Mondjuk a Toyota -pláne akkortájt- simán megengedhetett magának egy ilyet.
Annak idején a TS ára teljesen irreális volt a 7 millió feletti árával. Nem is vette szinte senki. Amint levitték a realitások talajára az 1 millió engedménnyel, azonnal rendeltem egyet.
Az i30N ára viszont a kezdetektől nagyon reális volt. Valóban sokat küzdöttem az árért és részben azért adták meg, mert ők akartak lenni az elsők akik eladnak egy i30N-t itt Budapesten. Egyébként az országban is talán ez volt az első rendelés.
Te Civic-et vettél?
Majdnem valóságban is , de most csak példaképpen. (literes motorkával nem szerettem volna autót venni, pedig volt egy hihetetlenül jó ajánlatom 2017-ben egy executive nullkilométeres demoautóra 6 alatt, csak hát 999 cm3 az 999 cm3 még a Hondánál is)
Ja, hát szép, hogy kipréseltek 130 lóerőt az ezresből és hiába bízom maximálisan a Honda motorjaiban, 1000-es motorkával én sem vennék semmit. A 182 lovas 1.5-ös már jöhetne.
És ami kimaradt …
„…na persze ehhez jól jön a puha műszerfalborítás bőrvarrás-imitációja…” ami olyan szinten tükröződik a szélvédőn bizonyos napszakokban és fényviszonyok közepette, hogy az rendkívül zavaró. E mellett sajnos nem lehet szó nélkül elmenni, ilyet eddig egy autómban sem tapasztaltam ennyire.
A belső méretei valóban „nagyautóssá” teszik, de a anyagok minősége már nem feltétlen. A térd magasságban felhasznált burkolatok kifejezetten kemények, a hosszútávú utazás (mikor a láb itt-ott „pihen”) néhány óra elteltével kellemetlen nyomó érzéssel párosul. Csakúgy mint az ülés. Nekem speciel nagyon kemény tömésű, de ez lehet alkati kérdés, valakinek biztos ez jön be. A csillapítás nem tudom jobb-e minden eddiginél (nem volt ezelőtt KIA-m) de ez elég pattogós, kemény ami nem zavarna, ha sportos lenne az érzet… de nem az. A fogyasztás másfél literrel több mint a gyári érték, csinálhatok amit akarok. De azt hiszem ezt már megszokhattuk.
Úgy egyébként érződik rajta, hogy rendesen össze van rakva, abszolút értékben nem rossz kocsi, de ergonómiailag lehetne kissé átgondoltabb.
Eddig -képekről- nem tudtam eldönteni tetszik vagy sem a ProCeed, most hogy már láttam élőbe egyértelműen nem, pedig egy nagyon szép, kék színű GT volt amihez volt szerencsém. Egy Ceed GT abba színbe nagyon patent lehet, de nekem még a kombi formája is jobban elmegy, pedig alapból nem szeretem a puttonyos kompaktokat.
Maga a Ceed nagyon Jó lett, tök jó érzés beülni, jobb autó benyomását kelti mint a testvérmodell i30, bár nekem a Ceed mindig is jobban tetszett / minden generációjában.
Arról van valami infó, hogy a Ceed GT miért ilyen mostohagyerek ? Még csak hírmondó sincs belőle itthon, több kereskedésben mondták hogy még teszt/bemutatóautó se lesz belőle, max rendelésre hozzák, fura… ProCeed GT-ből meg jóformán még színt is lehet készletről választani.