Hazai próba: Dacia Jogger – ennél tényleg nem kell több!
Vezettük a magyar nagycsaládosok új kedvencét: Dacia Jogger hazai menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Decemberben debütált, februárban a francia Riviérán már vezethettük, most viszont a magyar rögvalóságban is kipróbálhattuk a Dacia Joggert. Alap közeli verziójával is élhető.
Már a hazai szalonokban is elérhető a Jogger. A vevők zöme a csúcs Extreme szériát kéri, de a képen látható Comfort is teljesen élhető, például a csomagtartóvá hajtható tetősín is jár hozzá
a Jogger a piac legolcsóbb hétülésese, egyértelmű bajnok az ár/méret értékével, de összességében nagyjából két generációnyi, vagy minőségi szintnyi lépés a Lodgyhoz mérten.
Hátulról kifejezetten divatos, nem kicsit volvós hatású
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4547 | 1784 | 1691 | 2897 | 5 üléses: 708-1819; 7 üléses: 160-565-1807 |
Ahogyan szemből, úgy műszerfalával is Sanderónak hat
Utastere nem csak testvérmodelljénél, a hasonló külméretű konkurenseknél is jóval tágasabb. Jó a ki-beszállási kényelem, feltűnően hosszúak az ülőlapok, praktikus módon a harmadik sornál is billenthetők az ablakok
A tágas belső egyik trükkje a tető emelése a B-oszlopnál
Hét üléssel is 160 literes a csomagtér, a leghátsók helytakarékosan a második sor mögé állíthatók, de könnyedén ki is emelhetők. Az üléseket az autóban tartva is értelmezhető méretű, azokat kiemelve és pláne a második sort előre hajtva hatalmas a raktér, amibe 12V-os csatlakozó és a leghátsó övekhez rögzítés is került
Minden kezelőszerv egyértelmű, funkcionális, a műszerfalra és a csomagtérbe is jutott szatyorakasztó
Az ismerős kormánykerék elektromechanikus szervós rendszert irányít, a tempomat csak hagyományos
Hogy a Jogger sikert jósló, azt mutatja, hogy előértékesítése során ezer hazai vevő úgy vásárolta meg, hogy ki sem próbálhatta.
97%-ban magánszemélyek vették, 98%-ban hétülésesként, hiszen így kérhető hozzá a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, amivel 3 519 000 forinttól hazavihető, ám a vásárlók zöme a csúcs Extreme felszereltséggel kérte. A piac drágulását mutatja, hogy három éve a Dacia Lodgyt rogyásig kellett extrázni, hogy 5 millió forintba kerüljön, ma pedig a legolcsóbb hétüléses Jogger 6,019 millióról indul, az ötüléses alapverzió 5 699 000 forintba kerül. És még hozzá kell tenni: a Daciánál a piacon megszokottnál szerényebb a drágulás, a Jogger pedig ma relatív olcsóbb, mint a Lodgy volt. Motorból ugyanis - egyelőre - csakis háromhengereseket kaphat, lesz majd belőle hibrid is, 1,6-os szívó benzinessel.Dízel nincs, nem is lesz, az alapmotor viszont benzin-LPG üzemű
A beltéri műanyagok kivétel nélkül kemények, de szövetbetét csak az első ajtókra jut, zseb viszont a hátsókra is, amelyek nem mellesleg magasságukkal és hosszukkal is hatalmasak
Alapmotorjával is meglepően élénken mozog
TCe 100 LPG | TCe 110 | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Üzemanyag | benzin/LPG | benzin |
Teljesítmény [LE] | 90 (4800-5000); LPG: 100 (4600-5000) | 100 (5000-5250) |
Nyomaték [Nm] | 160 (2100-3750); LPG: 170 (2000-3500) | 200 (2900-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,5 (LPG: 12:3) | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 172 (LPG: 175) | 180 |
Kombinált fogyasztás - WLTP [l/100 km] | 6,0 (LPG: 7,6-7,7) | 5,6-5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135-136 (LPG: 119-120) | 127-129 |
Saját tömeg [kg] | 1223-1291 | 1176-1261 |
Kőrös András, a mogyoródi Tanpálya vezető instruktora is Lodgy-tulaj, de a Jogger is tetszett neki
Lodgy-tulajt találni ma nem túl nehéz, mintegy 7000 nagycsaládos vásárolt belőle. Józanul nemigen volt vetélytársa, hiszen 3 éve akár nem egész 2,5 millió forintos új autót jelentett a nagycsaládosoknak, ennyiért tágas és jól felszerelt, akár erős és takarékos dízelmotoros verziót is kaphattak. Kőrös András, a Tanpálya vezető instruktora is vásárolt egyet, ami rögtön komoly elismerés a márkának, hiszen András is találkozik nagyjából mindenféle autóval. A Jogger kapcsán őt leginkább finom ajtózáródása, állítható és több visszajelzést adó kormánya nyűgözte le, a beltér finomodását elismerte, de a piac áremelkedése mellett csöppet sem bánta, hogy korábban vett családi autót, már csak azért sem, mert a négyhengeres, 1,5 literes dízelt többre értékeli, mint a Joggert szerinte is meglepően jól mozgató 1,0 literes benzinest, ami még LPG-vel is csak kérdőjelesen takarékosabb a dízelnél, de azért mindenképp gyengébb. Igaz, ez - ahogyan engem sem - őt sem bántja, bőven elég jól lehet autózni a Jogger alapmotorjával is. Igaz, nem teli utastérrel próbáltuk - egyelőre. 18 évvel járunk az első Logan megjelenése után, a Dacia felnőtt, olyan praktikus egyterűt kínál még mindig józan áron, amilyen ügyeset a kivétel nélkül drágább vetélytársak már nem is igen tudnak felmutatni. Ez bizony még akkor is süvegelendő, ha egy Dacia esetén a 7 milliós vételár a csúcsverziónál is nehezen emészthető, ez viszont napjaink velejárója, máshol messze nem kapunk ennyit a pénzünkért.
Többször is emelkedtek a Jogger árai is december óta, de még mindig messze a legolcsóbb hétüléses
Olcsó hát olyan is, biztos remek helyváltoztató meg cipelő, bár az 1l motor élettartalma kétségeket ébresztő, és 7 emberrel cuccal, már haldokolhat rendesen. Nekem személy szerint baromi zavaró hogy a két ajtóél nincs egyvonalban, és így valahogy tákolmánynak tünik.
Nem hiszem hogy ilyet valaha is vennék.
Nem… ezres motor köré nem lehet 7 személyes kasztnit építeni.
Ebből csak szenvedés és fájdalom származhat. Na meg rövid élettartam.
Ez egy romaputtony.
Köszönöm, de meghagyom a románoknak.
HAli tisztelt Aurelius!
Az előd Mcv 1.6-os benzinmotorral azt tudja mint a mostani 1.0Tce.
Szétpörgi magát a kis turbós: nem nem pörgi szét magát, 5. be 100 nál pörög 2500-at, a Thalia 1.5Dci 65Le is ennyit pörög.
Szóval sztem csak savanyú a szölő egyeseknek.
Nekem telik Új autóra, mégha az csak egy Dacia is (bár minden alkatrésze renault), immár 20 éve szolgálnak Renaultok-Daciák megbizhatóan engem-családomat, én nem csalódtam bennük.
Ha akarod kipróbálhatod, vagy megnézheted, Totalcar-erőmérő-dacia, keress rá, és az én autómat láthatod.
Üdv Nagya
Én vezettem mindkettőt, kellemesebb motor ez az 1,0 literes, mint a szívó 1.6. Az élettartamot nehéz megjósolni, az biztos, hogy ez egy kényesebb motor, egy rossz olaj és jön a csuklyás ember.
Màtyàs! Koràbban ìrtàl arròl, hogy talàn ùjra felveheti a nagycsalàdos tàmogatàst, akinek lejàr a 3 èv. Erről van valami hìred? Köszönöm.
Kérelem 18. pontja:
A személygépkocsi-szerzési támogatás a kérelmező, és házastárs/élettárs, tekintetében csak egyszer igényelhető (a házasságvagy élettársi kapcsolat megszűnése esetét kivéve).
Igen, elképesztően ritka esetben van rá mód. Amire viszont van: ma a nagycsaládos támogatással vett autók nagyjából új árukért, vagy felette adhatók el. Ebből az összegből pedig vehető új Jogger.
Az Mcv-be is gyenge lenne ez a motor, de ott még szódával elmegy, ha jósok kompromisszumot köt az ember.
De ezt nagy családosoknak szánja a gyártó… 7 személy + csomag.
Lelkiszemeim előtt látom a román vendégmunkásokkal teli tömött dzsoggert, ahogy döglődik az M3-as autópálya külső sávjában 80al egy kamion mögött, hátsótengellyel az aszfaltot verve.
Ez egy igazi Balkán-zsák.
Kalányos Rómeóék védjegye lesz ez az autó.
Te még azt sem vagy képes felfogni hogy ez egy turbómotor? A lényeges tartományban erősebb mint egy 1.6-os.
5-6 személy + csomaggal?
A turbómotornak itt semmi előnye nem fog megmutatkozni, ellenben jóval hamarabb kihal majd, mint az igénytelen 1.6.
3 henger, ezres motor,balkáni zsákosbilbó feeling.
Amúgy tökéletesen illik hozzád ez az autó, zöldike. Utólag majd belekell rakni a sebességszabályzót, de jó lesz ez neked.
200nm egy kétlityis motor nyomatéka. MI a francot nem vagy képes felfogni hogy ez a motor olyan erős mintha egy nem túl pörgős kétlityis motor hajtaná (pl a régi 110LE VW 2.0 motorok).
Akárhogy pampogsz itt a 3hengerről, ha lassan elér a te körödbe pár év késéssel a Toyota is kihozta a saját 3 hengeresét igaz az 1.2.esből nem sikerült ekkora nyomatékot kihozni…
A Toyota kávédarálói sem érdekelnek, ha ekkora vagy még nagyobb bódéba van téve, lásd Proace city verso.
Az is csak az 1.5D 130al élhető.
„a Toyota is kihozta a saját 3 hengeresét igaz az 1.2.esből nem sikerült ekkora nyomatékot kihozni…”
Nem is gyárt 1.2 háromhengerest…
Uraim!
Arról beszéltek, amiről semmi személyes tapasztalatotok nincs!
Igen ,szerintem is savanyú a szőlő!
Skoda KAroq 1.0-as tulajdonos vagyok 4 éve- Fantasztikusan jó motor!
Amikor kell ugrik, amikor kell visszakapcsolás nélkül előz 130-ról is . És nem egy örökké valóság mire lehagy valamit, mit az 1.6-os szívók! A fogyasztása pedig köszönő viszonyban sincs az említett 4 hengeressel! Erdélyi utakon, hegyekben 4 személlyel megpakolva, klímával- repül fölfelé. A barátok szívós 1,4-es, 1.6-osait meg kell várni Szentegyházán./ Hargita legmagasabb pontja/.
Kérjetek tesztvezetésre egy három hengeres autót és visszafogtok venni az arcotokból!
Elhiszem, hogy valakiknek elég a három henger. De a négy henger nekem a minimum.
A Duster kapható 4 hengerrel, azt a motort a Jogger is megkaphatná . Ki beszél szívó motorról?
Ezzel a motorral 7 személlyel (75Kg x 7 =525Kg) plusz csomagok … fürge és tartós biztos nem lesz.
Miért nem az 1.3TCe került bele? ( 131Le & 240Nm)
Feleslegesen szorozgatsz, nézd meg a megengedett össztömeget. Van ennél jóval nehezebb egyterű ekkora teljesítménnyel.
Egy 3 hengeres is lehet tartós csak egyik sem lesz az mert ma már nem sokkal nagyobb a túlméretezése egy motornak, hanem az ideális körülmények szerint tervezik meg.
Csakhogy az ideális körülmény köszönő viszonyban sincs a normál használattal, pláne nem egy ká európai ridegtartott kitudjamilyenminőségű benzinnel etetett járműnél. Ezres szívómotorok is tudnak szériában 200 Le körül már a japán, német, Yamaha, Kawasaki, BMW motoroknál is.
Amikor a megfelelő minőségű mororolaj vagy épp szűrő nem bírja a túlzott vagy túlfutott km-t , mikor a levegőszűrő nincs kicserélve a turbo-s motoroknál, mikor a közvetlen befecskendezésű motornak a szívócsöve lekokszólódik és nincs kitisztítva, pláne ha a dugattyú teteje, vagy épp a közvetlen befecskendezési (porlasztási kép) valamiért (pl rossz üzemanyag, kopás) megváltozik.
Egy jó régivágású kiforrott szívómotornál ilyen nincs. Pláne egy 2500Le-re felhúzható GM Chevy LS7-es motor nem az alap párszáz lóerőtől fog szétmenni.
A 3 hengeres VW Tsi motor is lehet jó ha viszonylag kiforottá vállt, amellett hogy állandóan figyelemmel van kísérve a motorolaj megfelelősége, szintje, szaga (nem-e benzinesedik, a fogyás a állandó-e km-re vetítve újkorától, hidegen (mororolaj is) nincs e gyorsulási versenyezve, emelkedőn is pl a Hargitára ahogy a kolléga hajtja, túlterhelve az autó, mert párszor még elmegy da nem biztos hogy később is fog stb. A benzinszűrő ezzel a benzinnel sem hinném hogy örök életű lesz, vagyis az, de kérdés hogy mit enged át ha nincs rendszeresen cserélve amit egy szívó benzines motor ridegtartásos éllettartamára szólt. Arról meg végképp hogy járunk-e vele check engine avagy motorkontroll lámpával amit egy jó szívó benzines lehet hogy meg sem érez.