Hazai pályáról jön a csúcs Skoda Superb
Skoda Superb Combi Laurin & Klement
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hol máshol mutatkozhatna be a Skoda Superb csúcs, azaz Laurin & Klement változata, mint a cseh márka egyik hazai autószalonján, Brnóban.
A Skoda kínálatát nyomon követők jól tudhatják, a legfinomabb verziók elnevezésükkel a márka ősére, az 1895-ben alapított Laurin & Klementre emlékeznek. Érdekes módon épp a márka zászlóshajója nem létezett eddig ezen exkluzív kivitelben, ám most a paletta csúcsát jelentő Superb is megkapta, ráadásul a belső méreteivel, 633-1865 literes csomagterével abszolút rekordernek számító Combi karosszériájához. Az e hét végén, a Brnói Autószalonon kiállított Superb Combi Laurin & Klement sötétbarna bőrkárpitozásával, műszerfalának zongoralakk-fekete betéteivel, acél belső kilincsivel, kívülről króm díszítéseivel, egyedi, 18 colos alukerekeivel különbözik a modellsor szerényebb változataitól. A csúcs-ellátmány csakis a Superb-paletta izmosabb motorjaival, 200 lóerős, 2,0 TFSI és 3,6 literes, V6 FSI benzineseivel, valamint 170 lóerős, 2,0 literes CR TDI turbódízelével érhető el. A V6-os már alapáron is kétkuplungos, DSG automataváltót és összkerékhajtást kap, a szerényebb benzines kizárólag fronthajtással és DSG-vel érhető el, a dízelhez alapáron manuális váltó jár, de opcióként a DSG automata, és a Skoda által alkalmazott Haldex-tengelykapcsolós összkerékhajtás is kapható hozzá.
A Superb Combi Laurin & Klement után vélhetően záros időn belül érkezik a különleges módon, négy- és ötajtósként is nyitható csomagtér-ajtajú „alapgép” L & K változata, és nem lenne komoly meglepetés, ha ez utóbbit az őszi Frankfurti Autószalonra készítené el a Skoda.