2018 óta mintegy 160 ezer darabot szállítottak ki az Audi első elektromos modelljéből, ami most már a Q8 nevet is felvette
A brüsszeli Audi gyár a fenntartható termelés mintaképe. 2025-től a négykarikások Mission: Zero környezetvédelmi programjának részeként már minden üzemnek szén-dioxid-semlegesen kell termelnie, ám a brüsszeli gyár már 2018 óta úgy működik. A belga termelési helyszín tehát az Audi e-tron gyártásának kezdete óta a világ első tanúsított szén-dioxid-semleges, nagysorozatú üzeme a prémiumszegmensben.
Magyarországról szállítják Brüsszelbe a Q8 e-tron hajtásláncát
A telephely már 2012-ben zöldáramra állt át, ennek érdekében az Audi Brussels többek között a régió egyik legnagyobb, 107 ezer négyzetméteres napelem-rendszerét telepítette a gyár területén. A berendezés évente mintegy 9000 megawattóra, hosszú távon fenntartható forrásból származó villamosenergiát termel, ami mintegy 90 ezer Audi Q8 e-tron feltöltéséhez elegendő és 1881 tonna szén-dioxid kibocsátásától kíméli meg a légkört. Az akkumulátorcellák beszállítói is kötelesek a gyártás során kizárólag megújuló forrásból származó energiát használni. Ezért az elektromos hajtásrendszerek már nem teherautóval, hanem
„zöld” tehervonatokon érkeznek Magyarországról a brüsszeli gyártásba. A mintegy 1300 kilométeres vasúti útvonalon 2022 májusa óta zajlik a szállítás, amivel évente mintegy 2600 tonna szén-dioxid kibocsátásától kímélik meg a bolygót.
A brüsszeli Audi gyár 2018 óta szén-dioxid semleges
Ebben az üzemben készül egyébként az Audi A1 is, illetve 2018-tól az e-tron: 2021-ben az Audi Brussels már 43 866 tisztán elektromos hajtásrendszerű autót gyártott. Emellett 2023 második felétől több mint háromezer dolgozó készíti majd az Audi Q4 e-tron modelleket is ugyanitt.
„Az Audi Q8 e-tron gyártásához nem csupán a teljes infrastruktúránkra van szükségünk, hanem mindenekelőtt munkatársainkra, akik nagy szenvedéllyel, igazi csapatként készítik ezt az autót” - mondta Volker Germann, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója