Hazai gumik hazai teszten: a Hankook abroncsait próbáltuk ki
Teszteltük a Hankook újdonságait és csúcstechnológiáit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A gumiabroncsok piacán minden kategóriában nagy háború folyik a gyártók között. Ezúttal a hazai gyártású Hankook újdonságait tettük próbára.
Többször felhívtuk már idén a figyelmet arra, hogy itt az ideje nyári gumira váltani. A már jól megszokott nyárigumitesztünk is lezajlott, ahol 18 garnitúrát hasonlítottunk össze. Ezúttal a Hankook által megrendezett tesztnapon vettünk részt, ahol a Ventus széria újdonságait ismerhettük meg közelebbről, és természetesen tesztpályán és közúton is próbára tettük tudásukat.
A dél-koreai cég komoly részesedéssel bír a prémium abroncsok szegmensében, jól mutatja ezt az is, hogy közvetlen beszállítója az Audinak, a BMW-nek, a Mercedesnek, a Porschénak és a Volkswagennek is. Ennek megfelelően a Porschét kivéve az említett márkákon tehettük próbára a különböző abroncsokat. A Ventus Prime2 és Ventus Prime3 mellett az S1 evo2 abroncsot is teszteltük, utóbbit személyautókra és SUV-okra is kínálja a gyártó. Technológiát tekintve innovatív fejlesztés a Prime2-nél megtalálható SEALGUARD, valamint az S1 evo2 SUV-nál alkalmazott Sound Absorber, azaz zajcsillapító technológia.
Előbbi azok számára lesz hasznos, akik sokat járnak olyan mellékutakon, ahol könnyű összeszedni az apróbb defekteket. A SEALGUARD technológia ugyanis egy olyan bevonatot képez a gumiabroncs belsejében, amely a futófelületen áthatoló maximum 5 mm átmérőjű szegeknek, csavaroknak áll ellen. Egy viszkózus anyagból - amelyet többek között a rágógumi gyártásánál is felhasználnak - és egy puhább gumikeverékből készítenek egy szurokhoz hasonló ragadós masszát, amellyel 4 mm vastag bevonatot képeznek a gumiabroncs belső falán. Ha áthatol valamilyen hegyes tárgy a futófelületen, akkor azonnal tömít, sőt az idegen tárgy eltávolítását követően sem szökik el a levegő, hiszen a rést azonnal kitölti a ragadós anyag.
Jól vizsgázott a gyakorlatban is ez a technológia, ugyanis forszírozott tempó mellett semmit sem lehetett érezni abból, hogy egy szög van a gumiban. Egy korábban beütött szeget is kihúztunk a tesztkör előtt, ennek sem volt ráhatása a kormányzási, fékezési jellemzőkre.
Ha nem tudom, hogy sérült a gumi, továbbá van egy szeg benne, akkor azt mondtam volna, hogy ez egy teljesen sértetlen gumiabroncs.
Emiatt, ha ilyen abroncson autózunk, akkor érdemes időnként megvizsgálni, hogy nem szedtünk-e össze valamit. Nagyobb vágások és sérülések ellen ez sem jelent védelmet, továbbá fontos szem előtt tartani, hogy az oldalfalon nincs ilyen bevonat, ezért az ugyanolyan sérülékeny tud lenni, mint ahogy azt eddig megszokhattuk.A következő új és látványos fejlesztés a Sound Absorber technológia. Ennek megvalósítása nem tűnik bonyolultnak, és látva eszünkbe is juthat, hogy miért kellett ezzel eddig várni? A zajcsökkentést igen egyszerűen, egy réteg szivaccsal érték el, amelyet hasonlóan a SEALGUARD-hoz, az abroncs belső oldalára ragasztanak fel. Ezen technológiát csak a SUV-oknál használt S1 evo2 SUV köpenyeknél alkalmazzák. A tesztút során nem volt mihez viszonyítani a gördülési zajt, a Hankook szerint pedig főként autópályán fogjuk érezni hatását. 130 km/óra és e feletti tempónál viszont sokkal inkább zavaró lesz a szélzaj, mint a gumi gördülési hangja. Maximum a külső környezet felé leszünk csendesebbek, ami szintén nem utolsó szempont.
Összességében mindhárom prémiumabroncs a mai legmodernebb technológiát képviseli. A mérnökök tovább optimalizálták a tapadási jellemzőket, így mind száraz és nedves körülmények között javult a gumi-aszfalt közötti kapcsolat. A futófelület mintázatának árkaiban apró, hosszanti bevágásokat hoztak létre, amellyel a hűtést segítik elő. A dupla rétegű műselyem karkasz egyenletes nyomáselosztást biztosít, míg az ultrakönnyű, ugyanakkor rugalmas acélöv tovább javítja a vezethetőségi jellemzőket.
A Hankook bármely abroncsa jó választás lehet azoknak, akik nem akarnak költeni a prémium abroncsokra, ugyanakkor fontos számukra az általa nyújtott megfelelő teljesítmény. A mi tesztünkön is jól szerepelt, épphogy lecsúszott a dobogóról, száraz körülmények között ugyanakkor ezüstérmes lett.
A Hankook Tire egyike a világ TOP 5 gumigyártó vállalatainak. Személyautókhoz, kisteherautókhoz, teherautókhoz, buszokhoz készítenek gumiabroncsokat, ezen kívül a motorsportban (pályaversenyzés és rally) is jelen vannak termékeikkel. A dél-koreai gyártó több prémium autógyártónak is közvetlen beszállítója, többek között az Audinak, a BMW-nek, a Mercedes-Benznek és a Porschénak. A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Lengyelországban vannak képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 30 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják. A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A 2007 óta működő gyáregységet folyamatosan bővítik, immár 3200 főnek ad megélhetést a térségben, évi 19 millió gumiabroncs gördül le a futószalagokról. A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten több mint 22 000 alkalmazottat foglalkoztat.
Erre én is gondoltam, de tény, ilyen jellegű problémáim általában az olcsóbb gumikkal voltak (pl Uniroyal).
A nagy márkákkal (Goodyear, Michelin Pirelli) még sosem.
Nem lehet hogy maga a felnid volt kiegyensúlyozattlan? Egy gumis véleményére azért mérget nem vennék. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/
A téligumim erősen vibrált egy bizonyos sebességtartományban.
A gumis szerint a hankookot sokkal nehezebb volt kicentírozni, mint a Scoprion verdét.
Itt 235ös tappancsokról beszélünk, tehát nem a fapad árliga.
A gumis szakvéleménye szerint a Hankook egy rakás ****, és legközelebb vegyek rendes márkát…
Azt kifejthetnéd bővebben hogy pontosan mi volt a gumisod baja a Hankookkal?
Hát nem tudom. A gumisom annyit anyázott a Hankookra mint kevésre. Aszongya vegyek rendes gumit… Mondjuk a Pirellikkel nem is volt gond, de tény más árfekvés, akkor is ha a koreai közelebb volt árban a Prellihez mint a noname kiníaiakhoz…
Melyik típusú Hankook gumikat gyártják itthon? Ha már „hazaizunk”…!
A Michlein is gyárt itthon gumikat a régi Taurus gyárban, arról se tudni melyik fajtákat.