Hazai futamán vérzett el a Mercedes – Német Nagydíj

Dráma, dráma hátán a Német Nagydíjon!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A sors kegyetlen tréfája, hogy pont a 200. Formula 1-es futamukon bőgtek le az ünnepi díszbe öltöztetett Mercedesek. Miközzben a Honda hossz idő után újra két autóval állt a dobogóra a Red Bull és a Toro Rosso munkájának is köszönhetően.

Rendesen megkavarta az eső a Német Nagydíj eseményeit, aminek a nézők igencsak örülhettek. Elmondhatatlanul üdítő látvány volt végre egy olyan F1-es futamot nézni, amelynek során teljesen kiszámíthatatlan, hogy kik végezhetnek a dobogón. Nos, ez most Verstappennek, az utolsó helyről rajtoló Vettelnek és Kvyatnak sikerült. A futam rajtját néhány körös tapogatózás előzte meg a biztonsági autó mögött, ám végül a versenyirányítás úgy döntött, hogy álló rajttal vegye kezdetét az igazi verseny. A mezőny szépen, gond nélkül teljesítette az első kört, ám a második körben Sergio Pérez falnak csapta autóját, és ezzel el is kezdődött a sakkozás a gumiabroncsokkal.
Később Charles Leclerc is a sóderágyban végezte, amit a bajnoki éllovas Lewis Hamilton is meglátogatott, majd szabálytalanul a garázsok felé vette az irányt, így egy büntetéssel is gazdagodott. De a drámáknak még nem volt vége. Az első dobogós helyére hajtó Hülkenberg a második helyről dobta el Renault-ját (169. F1-es futamán). Később Valttteri Bottas törte össze a Mercedest, teljessé téve a csapat kudarcát az ünnepi versenyen.
Hirdetés
Az újabb biztonsági autós szakasz után már csak négy kör volt hátra, ez azonban a negyedik helyen haladó Vettelnek elég volt ahhoz, hogy két helyet javítson, ezzel 18 ponttal csökkentette hátrányát az összetett pontversenyben Hamiltonhoz és Bottashoz képest is. Verstappen pedig a győzelme és a leggyorsabb körért járó bónusza kapcsán 25 pontot kapott, így 61 pont a hátránya a címvédőhöz képest - a verseny leggyorsabb köréért járó bónuszpontot is megszerezte. A világbajnokság jövő hétvégén, a Magyar Nagydíjjal folytatódik.
Német Nagydíj, Hockenheim (64 kör, 292,736 km, a pontszerzők):
  1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:44:31.275 óra
  2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 7.333 másodperc hátrány
  3. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 8.305 mp h.
  4. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 8.966 mp h.
  5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 9.583 mp h.
  6. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 10.052 mp h.
  7. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 12.214 mp h.
  8. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 13.849 mp h.
  9. Romain Grosjean (francia, Haas) 16.838 mp h.
  10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 18.765 mp h.

A vb-pontversenyek állása 11 futam után (még 10 van hátra)
Pilóták Pontszám Csapatok Pontszám
1. Hamilton 223 1. Mercedes 407
2. Bottas 184 2. Ferrari 261
3. Verstappen 162 3. Red Bull 217
4. Vettel 141 4. McLaren 70
5. Leclerc 120 5. Toro Rosso 42
6. Gasly 55 6. Renault 39
7. Sainz 48 7. Alfa Romeo 36 19
8. Raikkönen 31 8. Racing Point 31
9. Kvjat 27 9. Haas 19
10. Norris 22 10. Williams 0
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.07.28. at 22:13
    Permalink

    Szerintem Vettel is tudja, hogy összességében rosszul jött ki neki ez a futam: annak nincs jelentősége már, hogy hozott Hamiltonon, viszont Verstappen még jobban ellépett tőle a tabellán. Nem a vb-címre kell itt már gondolnia, nagyon úgy fest, hogy a bronzérem sem lesz meg…

  • 2019.07.29. at 13:28
    Permalink

    Mennyi szívása volt a Hondának az elmúlt 15 évben, de ezek szerint a Meki elég vastagon benne volt a bénázásban (de fura módon még ők is jobban teljesítenek nemcsak önmaguknál de a Renault gyári alakulatánál). Pedig az év elején még merésznek gondoltam hogy a Red Bull F1-projekttel dekorál a Honda a standján.

    Kis szerencsével jövőre talán az elejétől ott lehetnek a világbajnoki küzdelemben. Verstappen vezetési képességeibene eddig sem kételkezdtem, de azért ez minden várakozást felül múl…

    • 2019.07.29. at 14:16
      Permalink

      A jelenlegi szabályrendszerben csak és kizárólag a Mercedes lesz bajnokcsapat. Ezt borítékolom neked és, ha nem így lesz akkor a fejemhez vághatod, hogy nem volt igazam. 🙂 Tehát 2021-ig marad a Mercedes dominancia.

      • 2019.07.29. at 14:21
        Permalink

        Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a Merdzsó teljesen más konstrukciót épített most is, és ők merőben el is tértek pl a kocsi hosszában, mégis tarolnak ahogy tavaly is.

        Mondjuk a 2016-os évvel nem volt semmi bajom, abszolút izgalmas volt Rosberg és Hamilton párbaja a bajnoki címért, de azért jól jön a változatosság is.

        Ha abból indulunk ki hogy a Honda ráérez a sikerre és pénzt áldoz a fejlesztésekre akkor azért nem reménytelen, hogy a következő években képes legyen címet szerezni az RB-vel.

Vélemény, hozzászólás?