Hazai érintettek tízezrével a légzsák-visszahívásban
Légzsákbotrány: minden esetlegesen érintett autó ellenőrzése ajánlott!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem újdonság, hogy temérdek autót szólítanak ismét szervizbe potenciális légzsákhiba miatt. Az viszont igen, hogy itthon is tízezrével vannak érintettek.
Míg az Egyesült Államokban számos márka érintett, itthon kevesebb. A BMW a már tavaly is említett, egyben máig a legkedveltebb importmodellnek számító E46-os sorozattal szerepel a visszahívottak listáján. A 2003-2004-es évjáratból 483 példányt értékesítettek itthon, a márka csak a saját adatbázisában szereplő ügyfeleket tudja elérni márkakereskedőin keresztül. Az autójukat később vásárló, márkaszervizben még nem járt tulajdonosoknak erősen ajánlott autójuk ellenőriztetése. A BMW-n túl kivétel nélkül japán márkák tulajdonosainak kell autójukat ellenőriztetni - hiszen a Takata is japán. Mint azt megtudtuk, Mazdából legfeljebb 1000 hazai autó lehet érintett. A márka emberei - mint a többi japán márka esetén - nem csak az ismert kuncsaftokat, hanem a KEKKH adatbázisa alapján minden tulajdonost el kívánnak érni. A Honda korábbi visszahívásain túl most csak hazánkban 8798 jármű érintett az utasoldali, 4958 a vezetőoldali légzsák gyújtópatronja miatt. A márka nem kívánt pontos típuslistát közölni, inkább azt javasolja minden (akár a korábbi visszahívásban érintett) tulajdonosnak, hogy ellenőriztesse autóját márkaszervizben - természetesen ingyenesen.
Sok autót kényszerül visszahívni a Toyota is, a korábban az utasoldali légzsák nyitópatronja miatt szervizbe szólított 10 834 hazai autó közül most is behívják azokat, amelyekben korábban csak ellenőrizték a nyitószerkezetet, ugyanis időközben újabb mennyiségről derült ki, hogy hibás lehet. Továbbá újabb 18 328 autóról derült ki, hogy esetleg hibás utasoldali egység van bennük, s még 1330 vezetőoldali légzsák-nyitóval is baj lehet. Így csak hazánkban 30-40 ezer autót érinthet a Takata mostani, az Egyesült Államokban 34 millió autót szervizbe szólító visszahívása. Mivel életmentő szerkezet, akár autótörés nélküli, balesetet okozó hibájáról van szó, minden potenciálisan érintett autóval ajánlott a szervizek felkeresése. Meg persze egyébként is, hogy autónk mindig részesülhessen a visszahívásos javításokban, melyek egy részéről az ügyfelek nem is tudnak: a kevésbé veszélyeseket úgy hirdetik meg, hogy azokat csak a szervizekbe amúgy is ellátogató autóknál végzik el.
„Örülök, mert többen nem halnak meg”
Feltaláltad az örök élet elixírt kis kancsó? 🙂
Akkora hülyeséget írtál kisgyerek, mindjárt sírok.
Levezetném mekkora h..lye vagy de nincs értelme mert nem tud senki segíteni rajtad!
Maradj a helyesírás szótáradnál és legyél büszke az igényességedre.
Kezdheted a javítást.
Itt aki vergődik az te vagy. 🙂
Nem tehetek róla, hogy kiröhögtetted magad.
1. A final inspection metódust úgy hívják hogy gp12 ami egy opel szabadalom (ami ugye nem japán)
2. semmi bajom sem a japán autógyárakkal. egy koreai autóm van előtte egy német volt. a következőnél pedig egy német egy svéd és egy japán között vajúdok. Nem vagyok elfogult.
Viszont mivel a szóban forgó cégtől kapom a fizetésemet, engedd meg kérlek hogy jobban tudjam mint te hogy milyen nemzetiségű a vezetőség és társai
És? A minőségbiztosítási rendszerük pedig japán. A gyártástechnológia japán, a MEO japán, a menedzsment szakmai része japán….
Nekem semmi bajom az egész dologgal, csak kicsit nézzetek már tükörbe, hogy úgy mentegettek egy szarul dolgozó beszállítót, mintha legalábbis a konyhapénzetek múlna rajta. Ha az európai, akkor ekéztek, ha meg japán, akkor azt bizonygatjátok, az is európai.
Durván csúsztattok ám cimbora, gondolom minden érintett autóról tudod, hogy hol készült a lufija?
Kolléga földobott egy Fuji légzsák gondot itt lentebb. Annak Tápiószecsőn van a tesztközpontja, az a gond igaz? Vagy Mátraderecskén?
Lehülyézhetnélek, de előrébb lennénk?
A magam részéről -figyuzz- örülök annak, hogy ez a gond most megoldódik. Örülök, mert többen nem halnak meg és nem azért, mert egy közel sem hibátlan japán gyártón vehetek elégtételt a fotelből. Kicsit zsolozsmázzatok ezen.
Vergődjél csak. 🙂
Állítottál valamit, ami nem igaz, te hiheted azt, hogy az.
Mazda, Mitsubishi and Subaru recall over 715,000 vehicles
Business Insurance
Japanese automakers Mazda Motor Corp., Mitsubishi Motors Corp. and Subaru, unit of Fuji Heavy Industries Ltd., are recalling more than 715,000 vehicles over faulty airbag inflators, Paultan.org reports.
Mazda is recalling almost 112,000 vehicles in Japan. The recall includes Mazda’s Atenza sedan, Bongo van and two models that the carmaker builds for Nissan and Mitsubishi for the domestic market. Mitsubishi is recalling 100,165 vehicles in Japan and about 412,000 in global markets. Subaru is recalling 91,151 Imprezas in Japan.
Engem nem érint a dolog, de nem ártana összerakni egy listát az európai modellekről pontos évjáratokkal melyeket érint a probléma!
Aschaffenburgban van az europai központ.
Ulmban a tesztközbont
A fejlesztés pedig berlinben
mielőtt lehülyézel tán nézz utána.
„Balesetről egyelőre senki sem tud, az intézkedés teljes mértékben megelőző jellegű.”
Az Autónavigátor cikkére reagáltam.
„Nagy baj robertó.”
Igen, nagy baj van a fejecskédben Kempike.
Hoztál egy másik forrást aminek más a tartalma. Kis kancsó, én nem arra írtam amit írtam.
Hú de buta alak vagy. 🙂
Farkaska ! Ünnep van , ne dolgozz , ne nevelj .Kerülj még egyet a svéddel , és szellőztesd ki a fejed !!
Ezt írtad csibe:
[i]„Még nem volt meghibásodás de tudják ,hogy meghibásodhat.”[/i]
Uraim, lrob szerint 6 konkrét haláleset a „nem volt meghibásodás” kategória, meg az „arányaiban nem sok” kategória.
😀
Nagy baj robertó.
Ahogy mondod. 😀
Te azt írtad, nem volt konkrét eset.
De volt.
Vagy tudatlan voltál, vagy szándékosan hazudtál.
😀
A japán nem lehet szar, olyan nincs. Csakis a német lehet a szar.
Arányaiban nem sok.
Az ABS is okozott balesetet, bizonyos helyzetekben növeli a fékutat.
Sőt, sokan ejtőernyőzés közben haltak meg vagy lezuhant az utasszállító repülő.
Hú de buta alak vagy. 🙂
Tényleg nem volt meghibásodás.
Elolvasod ezt a cikket? Kép alatti első mondatot ajánlom figyelmedbe.
[url]http://www.origo.hu/auto/20150522-a-takata-titokban-valtoztatott-a-gyilkos-legzsakokon.html[/url]
Hú de buta alak vagy. 🙂
Biztos voltam benne.
Sőt. Olasz.
Vagy francia.
Mert ami japán, az nem romolhat el, az csak jó lehet.
Ezt a hülyeséget sikerült kiizzadnod egy hét alatt, amióta hír ez a hír? Nem sok.
Mitől lennék fanatikus? Két autómból egyik sem VW származék, noha lehetett volna az is. Van még mára más marhaságod? El ne mondd, elég, hogy rossz az idő.
A hülyeséget viselem nehezen tudod? Ezért van gond veled is.
Még nem volt meghibásodás de tudják ,hogy meghibásodhat.
A Tsi eszi az olajat tudják ,hogy szar de nem gond.
Amúgy örülhetnek a tulajok mivel 10 év elteltével új biztonsági szerkezetet kapnak ingyen.
A Tsi tulajok meg saját költségre javíthatják a fosvágeneket.
Takata sajnos csak nevében japán. A tervezés német.
Mondja ezt egy VW konszern fanatikus gúnyosan, lélekben reménykedve hogy eljussanak ők is legalább egy hasonló szintre.
A soha el nem romló japán márkák….a kutyafáját.