Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai
Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota Mirai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!
Az elsőnél 8,5 centivel hosszabb, 14 centivel nagyobb (297 centis) tengelytávolságú, de 6,5 centivel alacsonyabb (4975x1885x1470 mm-es) Mirai formája tényleg meggyőző, látszik rajta, hogy ez már nem egy kísérleti, kisszériás modell. Büszkén áll 20 colos kerekein, nem mellesleg utastere is ötüléses már (szemben a négyüléses) elsővel. Vezethetőségét, gázreakcióját is jónak ígérik, azt pedig már az előző kapcsán részletesen bemutatta a Toyota, hogy náluk az üzemanyagcella nem csupán az autóról, hanem teljes, hidrogén alapú társadalmi modellről, infrastruktúráról szól, s rengeteg potenciál van még benne.
Az új Mirai belseje megtekinthető, tapogatható volt: leginkább a Camry világa köszön vissza, sok más mellett 12,3 colos központi érintőképernyővel, elektromos ülés- és kormányoszlop-állítással, vetített kijelzőkkel. A már idén piacra lépő modell csomagtérajtaja még nem volt nyitható, de azt is teljesen használhatónak ígérik, a legfontosabb pedig az, amit Yoshikazu Tanaka, az új Mirai főmérnöke árult el: „Olyan autót igyekeztünk építeni, amit ügyfeleink minden nap vezetni akarnak, ami érzelemgazdag, tetszetős formatervvel rendelkezik, és olyan dinamikus, közvetlen menetteljesítményekkel bír, amelyek mosolyt csalnak az ember arcára.”