Ártatlanul indul a VW Touareg konfigurálás
A felszereltségi listákat tanulmányozva lépten-nyomon megjegyzésekbe fut az ember, miszerint az adott extrát csak egy másikkal közösen lehet kérni, vagy épp kizárja magát a két felszerelés. Ennek gyakorlati értelme van, például nem lehet egyszerre kézifékkart és ülések közötti tárolót kérni, mert egyik a másik helyére kerül. Van, amikor két különböző extraként tüntetnek fel fizikailag egy felszerelést, például a xenon fényszóró negyedmilliós árán felül még további súlyos tízezreket számláznak a magasságállítóért, pedig annak megléte törvényi előírás, vagy hogy a könnyűfém felni rendelése esetén pótkerék helyett csak defektjavító készletet kapunk, amiért még pénzt kell fizetni, pedig már egy pótkereket megspórolt rajtunk a gyár. Ezek azonban csak apró bosszúságot jelentenek, és félig-meddig érthetőek is, hiszen lehet kérni defekt-szettet nagy kerék nélkül is.
Kötelező a metélfényhez a navigáció. Mi van?
A Volkswagen Touareg konfigurátorban azonban érdekes extra társításra lettünk figyelmesek. Épp a tesztautó vételárát próbáltam meg kiszámolni, a sort a Graciosa-barna metálfény nyitja, ami 215 000 forintért szerepel az árlistán. Ez egyáltalán nem elrugaszkodott ár, egy kisautónál ennek a felét kérik a metálfényért, a Touareghez nem csak több festék kell, de többet is kell rajta dolgozni. Nem ezen akadtam meg, hanem a választás bejelölésekor felugró kis ablakon, amely a következőről tájékoztatott: a kiválasztott extrafelszereléshez kötelezően rendelni kell az RNS 850 navigációs rendszert, amely 657 500 forintba kerül. Kíváncsi lennék arra az eladóra, aki nekem azt meg tudja indokolni, hogy a barna metálfényezés miért nem tud létezni navigációs rendszer nélkül?
Az alap színhez is ki kell választani a navigációt. Magyarul széria a navigáció, de az extrafelszerelések között szerepel
Persze rövid úton kiderült az igazság: a navigációs rendszer az összes, még a nulla forintos Casablanca fehér színhez is kötelezően választandó extrafelszerelés, magyarul alapfelszerelés a navigáció, de azért, hogy az autó listaára ne legyen pofátlanul, csak mondjuk elképesztően magas, nem a széria tételek listáján helyezték el a Németországban 2265 euróba kerülő navigációt, hanem az extrafelszerelések között, és mindegy, melyik színhez, de kötelezően kiválasztandó extraként adják. Nem a navigációs rendszerrel van baj, sőt, az remekül végzi a dolgát és megérdemli, hogy alapáron adják, hanem az árukapcsolással. Egészen pontosan annak a mindenféle összefüggést nélkülöző mivoltával.