Hátsókerékhajtás, 735 LE – ez lehet a Dakar sztárja

Sainz és Al-Attiyah újra egy csapatban, buggyval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ne vegyük biztosra, hogy a Mini tuti megint megnyeri a Dakar-ralit, mert például két kiváló pilóta kiválónak tűnő technikát kapott, hogy szembeszálljon Peterhanselékkel.


Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah. Két polihisztor, két olyan autóversenyző, aki raliban és terepraliban is nyert már egy-két címet. Elég sokat. És a Dakaron is győztek már - a spanyol matador 2010-ben, a lövészetben olimpiai bronzérmes katari pedig rá egy évre. Mindketten még Volkswagennel, csapattársként, de egymás ellen is látványosan harcolva.
Hirdetés
És most, a január 5-én kezdődő 2013-as Dakaron ismét kollégák lesznek, Peterhanselék fő kihívói, méghozzá Katar és a Red Bull szponzorációjával, tehát nagyon nem kispályásan. Az autó egy buggy, (hátsókerékhajtással és 735 lóerős, V8-as Corvette-motorral), amit Al-Attiyah építtetett az amerikai Jefferies Racinggel a tavalyi, Robby Gordon-féle hummeres tapasztalataira is támaszkodva. Buggyval utoljára Jean Louis Schlesser nyert Dakart még 2000-ben (Afrikában), azóta mindig gyári összkerekesek bizonyultak a leggyorsabbnak. Sorrendben a Mitsubishi, a Volkswagen, tavaly meg a Mini.
Az ötödik dél-amerikai Dakar három országot szel át, Peruban, Argentínában és Chilében összesen 8423 km vár a mezőnyre. Ebből 14 szakaszra bontva 4146 a gyorsasági. Pillanatnyilag úgy fest, hogy több mint 160 autó (köztük ugye Szalayék), közel 200 motor, 75 kamion és 40 quad sorakozik majd a képzeletbeli rajtrácson.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Hátsókerékhajtás, 735 LE – ez lehet a Dakar sztárja

Vélemény, hozzászólás?